1 | Dersin Adı: | ESTETİK |
2 | Dersin Kodu: | GSR2011 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Tolga Şenol |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Tolga ŞENOL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
0 224 2940897 tolgasenol@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA Assoc. Prof. Tolga SENOL:Bursa Uludag Universty, Fine Arts Faculty, Painting Department, Görükle Campus / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Estetik kavramını bilim olarak ele alarak kapsamını belirlemek, ayrıca estetiğin fenomenlerinin görsel sanatlar bağlamında ilişkisini antik dönemden başlayarak 21.yy’a değin ortaya koyulmuş düşünceler bağlamında yorumlamak ve keşfetmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Estetik kavramı hakkında derinlemesine bilgi edinimini sağlayarak; teorik ve uygulama alanlarını bütün olarak ele alan, düşünen, sorgulayan eleştirebilen kişi oluşumunu destekler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Estetik Kavramının Tanımı | |
2 | Estetik Fenomenlerine Yönelik Çözümlemeler | |
3 | 20. yüz yıl ve Sonrası Estetik Fenomen Tanımlamalarında Değişkenler | |
4 | Estetik Suje Çözümlemesi | |
5 | Estetik Tavır | |
6 | Estetik Obje Çözümlemesi- Fenomolojik Çözümleme | |
7 | Estetik Obje Çözümlemesi- Fenomolojik Çözümleme | |
8 | Estetik Obje Çözümlemesi-Ontoljik Çözümleme | |
9 | Estetik Değer Çözümlemesi | |
10 | Sanat Yapıtı, Sanatsal İçerik, Sanatsal Biçim | |
11 | Güzellik, Doğruluk, Faydalı Olma, İyi, Hoş, Yüce ve Estetik İlişkisi | |
12 | Güzellik, Doğruluk, Faydalı Olma, İyi, Hoş, Yüce ve Estetik İlişkisi | |
13 | Estetik Yargı Çözümlemesi | |
14 | Görsel sanatları Güzel, Etik ve Bilgi kavramı bağlamında tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• De Bolla, Peter; Kubilay Koş, Sanat ve Estetik, Ayrıntı Yayınları, 2006 • Hegel, Georg Wilhelm F.; Taylan Altuğ, Hakkı Hünler , Estetik / Güzel Sanatlar Üzerine Dersler I, Payel Yayınevi, İstanbul • Jimenez, Marc; Aytekin Karaçoban, Estetik Nedir, Doruk Yayımcılık, İstanbul, 2008 • Kagan , Moıssej; Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2009 • Kagan, M.; “Estetik ve Sanat Dersleri”, Çeviren: Aziz Çalışlar, 2. Basım, İmge Kitabevi, İstanbul 1993. • Lucas, George; Estetik I-II(çeviren: Ahmet Cemal),Payel Yayınevi, İstanbul, 1978,1981 • Bozkurt, Nejat; “Sanat ve Estetik Kuramları”, asa Kitabevi, 4. Basım, Bursa 2004. • Turgut, İhsan; “Sanat Felsefesi” Akademi Kitabevi, İstanbul 1993. • Farago, France; “Sanat”, Çeviren Özcan Doğan, Doğu Batı Yayınları, I. Basım, Ankara 2006. • Turani, Adnan; “Çağdaş Sanat Felsefesi”, Remzi Kitabevi, 5. Basım, Ankara 2006. • Tunalı, İsmail, “Estetik”, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1996 • Tunalı, İsmail, “Grek Estetiği”, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996 • Timuçin, Afşar, “Estetik”, Bulut Yayınları, 2008 • Cömert, Bedrettin, “Estetik”, De Ki Basım Yayın, 2008 • Eco, Umberto, “Arte e Bellezza Nell'estetica Medievale - Ortaçağ Estetiğinde Güzellik”, Çev: Kemal Atakay, Can Yayınları, 1998 • Eco, Umberto, “Güzelliğin Tarihi”, Çev: Ali Cevap Akkoyunlu, Doğan Kitap, 2006 • Eco, Umberto, “ Çirkinliğin Tarihi”, Doğan Kitap, 2009 • Aristoteles, “Metafizik”, Çev: Ahmet Arslan, Sosyal Yayınlar, 1996 • Afşar, Timuçin, Estetik, Bulut Yayınları, İst. 2002 • Eaton, Marcia Muelder, “Basic Issues in Aesthetics”, Wadsworth Publishing Company, Belmont California, 1988 • Kagan, Moıssej, “Estetik ve Sanat”, Altın Kitaplar Yayınevi. İst. 1982 • Enişehirlioğlu, Şahin Y., Filiz Yenişehirlioğlu, M. Erinç Sıtkı, “Sanata Giriş ve Estetik”, Anadolu Üniv. Açıköğretim Yay. Eskişehir 1993 • Yılmaz, Mehmet (Hzr.), “Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı”, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2009 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma | |
Açıklama | Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak değerlendirme ya da bağıl değerlendirme yapılır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |