Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL SANAT EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: MOTZ103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HATİCE KÜBRA ÖZBEY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Gizem ANŞİN GÜRTEKİN
gizem@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım disiplinlerine özgü temel öğeler doğrultusunda yaratıcılıklarını ve görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Temel sanat ve tasarımı oluşturan öğe ve ilkelerle ilgili teorik bilgileri kavrayabilme ve bu bilgiler doğrultusunda karakalem ve renkli malzemelerle yüzey çalışmalarını uygulama becerisi kazanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel tasarım ilke ve öğelerini kavrar.;
2 Perspektif ilkelerine uygun çizimler yapar.;
3 Temel ilkeler doğrultusunda özgün yüzey çalışmaları yapar.;
4 Çeşitli materyal ve kaynakları kullanma becerisini geliştirir.;
5 Renk karışımları ve renk tonlama çalışmaları yapar.;
6 Açık-koyu, ışık-gölge ile tonlama çalışmaları yapar.;
7 Yaratıcı görsel iletişimi gerçekleştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi.
2 Görsel tasarım ilke ve öğeleri. Görsel tasarım ilke ve öğeleri.
3 Renk bilgisi. Nokta ile özgün yüzey çalışmaları. Renk bilgisi. Nokta ile özgün yüzey çalışmaları.
4 Çizgi ile özgün yüzey çalışmaları Çizgi ile özgün yüzey çalışmaları
5 Nokta, çizgi ile kolaj çalışması Nokta, çizgi ile kolaj çalışması
6 Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları
7 Açık-koyu-ışık-gölge ile obje çalışmaları Açık-koyu-ışık-gölge ile obje çalışmaları
8 Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması
9 Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması
10 Renkte temel kavramlar ve renk çemberi Renkte temel kavramlar ve renk çemberi
11 Renk kontrastlıkları Renk kontrastlıkları
12 Renk tonlama çalışmaları Renk tonlama çalışmaları
13 Özgün renk kompozisyonu oluşturma Özgün renk kompozisyonu oluşturma
14 Projelerin yorumlamaları ve sunumları Projelerin yorumlamaları ve sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: PARRAMON, J., (1997)," Işık ve Gölge", Remzi Kitabevi
Gökaydın, N.,(2002),"Temel sanat eğitimi" , MEB yayınevi
Işıngör, M. & Eti, E. (1986). Temel Sanat Eğitimi-Resim Teknikleri-Grafik Resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Sorger, R & Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 1 3 1 0 1 0 0 3 0 0 0 0
OK2 4 5 5 5 3 1 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0
OK3 4 5 5 5 3 1 1 0 0 1 3 5 0 0 0 0
OK4 4 5 5 5 5 1 1 0 0 5 3 5 0 0 0 0
OK5 4 5 5 5 3 1 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0
OK6 4 5 5 5 3 1 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0
OK7 4 4 5 5 3 1 1 0 0 1 3 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr