Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DENGELİ BESLENME
1 Dersin Adı: DENGELİ BESLENME
2 Dersin Kodu: LVSS249
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TÜLAY ELAL MUŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları yönetim kurulları tarafından atanmış öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Tülay ELAL MUŞ
tulayelalmus@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2942662
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Gıdaların beslenmedeki yeri ile dengeli beslenmenin önemini öğrenmek. Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri konularında öğrenciyi bilgilendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İnsan beslenmesinin önemi ve beslenme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dengeli beslenme hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Besin öğelerinin insan vücudundaki görevleri hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Kişilerin beslenme bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur.;
4 İnsanların yaşa uygun beslenme şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beslenme tanımı, metabolizma ve kalori kavramları
2 Besin öğesi olarak karbonhidratlar
3 Besin öğesi olarak proteinler
4 Besin öğesi olarak yağlar
5 Vitamin, mineral ve suyun beslenmedeki yeri
6 Besin piramidi
7 Glisemik indeks tanımı ve gıdaların glisemik indekse göre sınıflandırılması
8 Beden kütle indeksi ve hesaplanması
9 Özel beslenme tipleri - Vegan beslenme
10 Özel beslenme tipleri -Vejeteryan beslenme
11 Özel beslenme tipleri - Satvik beslenme
12 Özel beslenme tipleri - Glutensiz beslenme
13 Özel beslenme gerektiren genetik rahatsızlıklar
14 Yetersiz veya dengesiz beslenme sonucu ortaya çıkabilecek hastalıklar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Beslenme ve Diyet - Temel İlkeleri. Liz APPLEGATE, Istanbul Tıp Kitabevi
Beslenme İlkeleri. Mustafa TAYAR, Nimet HAŞIL KORKMAZ, Elif ÖZKELEŞ, Dora Basım Yayım
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr