Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUKTA EDEBİYAT VE MEDYA
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA EDEBİYAT VE MEDYA
2 Dersin Kodu: ÇCKZ119
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HASAN ER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendiği Öğretim Elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Hasan ER
Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksekokulu, İznik Yolu Üzeri 3.Km Yenişehir / BURSA
Tel: +90 224 7736043 / 62035
e-posta: hasaner@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derse ilişkin öğretme-öğrenme etkinlikleri sonucunda, öğrencilerin aşağıda belirtilen davranışları kazanması beklenmektedir: • Çocuk edebiyatı dersinde geçen başlıca kavramların anlamlarını bilme, açıklama, • Çocuk edebiyatı ile ilgili kaynakları tanıma, • Okuma kültürü edinme sürecinde nitelikli çocuk edebiyatı yapıtlarının rolünü ve işlevini bilme, • Nitelikli çocuk edebiyatı yapıtlarının çocuğun gelişimindeki rolünü ve işlevini bilme, • Dünyadaki ve ülkemizdeki çocuk edebiyatının gelişimini genel çizgileriyle bilme ve değerlendirme, • Çocuklarda okuma alışkanlığını kökleştirmek için aileye, öğretmene, okula ve kurumlara düşen görevleri açıklama, • Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre okuma eğilimlerini belirleme, • Çocuk edebiyatı türlerini (masal, fabl, efsane, destan, öykü, roman, şiir) genel özellikleriyle açıklama, • Çocuk edebiyatı ürünlerinden her birinin çocuğun eğitimine olan katkısını açıklama, • Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken dış yapı (biçimsel) özelliklerini açıklama, • Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken iç yapı (içerik) özelliklerini açıklama.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuk edebiyatı da edebiyatın bir parçasıdır; çocuğu yetişkin edebiyatıyla yüzleşmeye ve baş etmeye hazırlayan, onların çeşitli gelişimlerine katkıda bulunan, duygu ve düşünce dünyalarını zenginleştiren, beğenilerini eğiten bir geçiş edebiyatıdır. Çocuk edebiyatının en temel işlevi çocuklara okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmaktır. Bunu başarabilen kitaplar, çocuğun bilişsel, duyuşsal, devinişsel, kişilik ve toplumsal gelişimine de önemli katkılar sağlar. Bu nedenle çocukların erken yaşlardan başlayarak nitelikli çocuk edebiyatı ürünleriyle buluşturulması bir zorunluluktur. Bu ders kapsamında öğrencilerin nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerini tanımaları ve ayırt edebilme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler kavrayabilme ;;
2 Basılı yayınların özelliklerini açıklayabilme;;
3 Görsel yayınların özellikleri açıklayabilme;;
4 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınları eleştirebilme;;
5 Çocuk edebiyatı ürünlerini değerlendirebilme;
6 Çocuklara ve ailelerine çocuk yayınları hakkında bilgi verebilme;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk ve çocuk edebiyatı kavramı
2 -Çocuk Yayınları ve Bu Yayınlarda Olması Gereken Özellikler
3 -Çocuk Edebiyatı Ürünleri Tekerleme – Bilmece – Parmak Oyunları
4 -Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Dramatizasyon ve Çocuk Tiyatrosu
5 -Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Masal-Fabl-Fıkra-Destan-Efsane
6 -Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Hikâye-Roman-Çizgi Roman-Şiir
7 Çocuk Yayınlarındaki Olumsuzluklar
8 Çocuk Kitaplarında Konu-Karakter ve Resim
9 Çocuk Edebiyatı yayınlarını kullanırken uygulanabilecek etkili yöntemler
10 Resimli Çocuk Kitaplarıyla İlişkili Oyun-Şarkı-Drama-Etkinlik Tasarımı
11 Çizgi Film ve Animasyonların Çocuk Gelişimindeki Yeri
12 Çocuklar için geliştirilen medya yayınlarının incelenmesi
13 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
14 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Güleryüz, H. (2006). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Oğuzkan, A. (2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Sever, S. (2002). Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Engin Yayınları
Gönen, M., & Veziroğlu, M. (2013). Çocuk edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 4 4
Projeler 14 2 28
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 5 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr