1 |
Dersin Adı: |
ERKEN ÇOCUKLUKTA EDEBİYAT VE MEDYA |
2 |
Dersin Kodu: |
ÇCKZ119 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. HASAN ER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendiği Öğretim Elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Hasan ER Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksekokulu, İznik Yolu Üzeri 3.Km Yenişehir / BURSA Tel: +90 224 7736043 / 62035 e-posta: hasaner@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu derse ilişkin öğretme-öğrenme etkinlikleri sonucunda, öğrencilerin aşağıda belirtilen davranışları kazanması beklenmektedir: • Çocuk edebiyatı dersinde geçen başlıca kavramların anlamlarını bilme, açıklama, • Çocuk edebiyatı ile ilgili kaynakları tanıma, • Okuma kültürü edinme sürecinde nitelikli çocuk edebiyatı yapıtlarının rolünü ve işlevini bilme, • Nitelikli çocuk edebiyatı yapıtlarının çocuğun gelişimindeki rolünü ve işlevini bilme, • Dünyadaki ve ülkemizdeki çocuk edebiyatının gelişimini genel çizgileriyle bilme ve değerlendirme, • Çocuklarda okuma alışkanlığını kökleştirmek için aileye, öğretmene, okula ve kurumlara düşen görevleri açıklama, • Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre okuma eğilimlerini belirleme, • Çocuk edebiyatı türlerini (masal, fabl, efsane, destan, öykü, roman, şiir) genel özellikleriyle açıklama, • Çocuk edebiyatı ürünlerinden her birinin çocuğun eğitimine olan katkısını açıklama, • Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken dış yapı (biçimsel) özelliklerini açıklama, • Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken iç yapı (içerik) özelliklerini açıklama. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Çocuk edebiyatı da edebiyatın bir parçasıdır; çocuğu yetişkin edebiyatıyla yüzleşmeye ve baş etmeye hazırlayan, onların çeşitli gelişimlerine katkıda bulunan, duygu ve düşünce dünyalarını zenginleştiren, beğenilerini eğiten bir geçiş edebiyatıdır. Çocuk edebiyatının en temel işlevi çocuklara okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmaktır. Bunu başarabilen kitaplar, çocuğun bilişsel, duyuşsal, devinişsel, kişilik ve toplumsal gelişimine de önemli katkılar sağlar. Bu nedenle çocukların erken yaşlardan başlayarak nitelikli çocuk edebiyatı ürünleriyle buluşturulması bir zorunluluktur. Bu ders kapsamında öğrencilerin nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerini tanımaları ve ayırt edebilme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Çocuk ve çocuk edebiyatı kavramı |
|
2 |
-Çocuk Yayınları ve Bu Yayınlarda Olması Gereken Özellikler |
|
3 |
-Çocuk Edebiyatı Ürünleri Tekerleme – Bilmece – Parmak Oyunları |
|
4 |
-Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Dramatizasyon ve Çocuk Tiyatrosu |
|
5 |
-Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Masal-Fabl-Fıkra-Destan-Efsane |
|
6 |
-Çocuk Edebiyatı Ürünleri -Hikâye-Roman-Çizgi Roman-Şiir |
|
7 |
Çocuk Yayınlarındaki Olumsuzluklar |
|
8 |
Çocuk Kitaplarında Konu-Karakter ve Resim |
|
9 |
Çocuk Edebiyatı yayınlarını kullanırken uygulanabilecek etkili yöntemler |
|
10 |
Resimli Çocuk Kitaplarıyla İlişkili Oyun-Şarkı-Drama-Etkinlik Tasarımı |
|
11 |
Çizgi Film ve Animasyonların Çocuk Gelişimindeki Yeri |
|
12 |
Çocuklar için geliştirilen medya yayınlarının incelenmesi |
|
13 |
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak |
|
14 |
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak |
|