Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETKİLİ ve GÜZEL KONUŞMA
1 Dersin Adı: ETKİLİ ve GÜZEL KONUŞMA
2 Dersin Kodu: OTPS019
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Ömer DİLEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: MYO'ların Yönetim Kurullarının Görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğretim Görevlisi Ömer DİLEK
omerdilek@uludag.edu.tr
0224 841 24 39 / Büyükorhan M.Y.O.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri; iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu bölümden mezun olan kişiler bu ders sayesinde meslektaşları, aileler ve çocuklar ile olumlu ve Türkçe dil kurallarına uygun iletişim kurabilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir.;
2 Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir.;
3 Çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türlerinde düşünce sıralama ve geliştirme tekniklerini kullanarak sözlü/yazılı metin hazırlayabilir.;
4 Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir.;
5 Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir.;
6 Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir.;
7 Topluluk içinde ve önünde hazırlıklı / hazırlıksız konuşmalar yaparak, düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilir; kendi konuşmasını değerlendirebilir.;
8 İş yaşamında ve sosyal ortamda fikirlerini bir bütünlük içerisinde ifade etme becerisi elde ederek, özgüven duygularını geliştirir. ;
9 Konuşurken konuyu dağıtmadan söyleyeceklerini sıraya koyarak, neyi, nerede, ne biçimde ve ne kadar söyleyeceğini planlayabilir.;
10 Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini geliştirebilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi
2 İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri
3 Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları
4 Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği
5 Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon
6 Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon)
7 Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak
8 Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili
9 Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları
10 İkna Edici Konuşmanın Koşulları,İkna Edici Konuşmanın Sorumlulukları
11 Dinleme Becerisi: Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004
2. Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004.
3. Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005
4.Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Sırrı Er, Hayat Yayıncılık, 2016
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK2 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK3 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK4 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK5 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK6 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK7 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK8 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK9 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
OK10 2 5 0 4 0 0 5 0 0 0 4 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr