Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İKTİSADA GİRİŞ
1 Dersin Adı: İKTİSADA GİRİŞ
2 Dersin Kodu: İKT1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön Koşul Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. ALİ KURU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Ali Kuru, 0224 294 10 95
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: alikuru@uludag.edu.tr, 0224 294 10 95, Uludağ Üniversitesi, İktisat Bölümü, Görükle/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı ekonomi biliminin temellerini öğrencilere tanıtmak, kavratmak ve temel düzeyde analizler yapabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrencilerin, iktisadi temel kavramları öğrenerek iktisadi görüş kazanması beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, iktisadın temel kavram ve ilkelerine dair bilgileri edinebilir.;
2 Öğrenciler, piyasa talep ve arzı arasındaki ilişkileri kavrayabilir-anlayabilir. ;
3 Öğrenciler, şirketlerin üretim fonksiyonlarını tanımak, iktisadi çıkarımlarını yapabilmek için gereken bilgileri edinebilir.;
4 Öğrenciler tüketici davranışlarının devletin çeşitli uygulamalar ile piyasaya müdahale etmesi sonucunda nasıl etkilenebileceğini, ve politika yapıcıların nasıl düşünmesi gerektiğini kavrayabilir.;
5 Öğrenciler tüketicinin, üreticinin ve toplumun genel refahının ölçülebilmesi, söz konusu refah miktarlarını azaltan arttıran uygulamaların anlaşılabilmesi ve arttırılması hakkında iktisadi olarak neler yapılabileceğinin farkındalığına varabilir.;
6 Öğrenciler tüketici davranışlarını iktisadi temellerle analiz edebilir, kendisine verilen verilerden şirketlerin ihtiyaç duyacağı iktisadi analizleri yapabilir.;
7 Öğrenciler oyun teorisinin temelleri hakkında fikir sahibi olabilir, bu teorideki argümanları kullanarak şirketlere rekabet koşulları altında temel düzeyde analizler sunabilme ve fikirler verebilme yeteneği kazanabilir.;
8 Öğrenciler, şirketlerin üretim fonksiyonu üzerinden optimal hedeflerine ulaşabilmesine dair iktisadi analizler ve çıkarımlar yapabilme becerisine sahip olabilir.;
9 Öğrenciler, dönem boyunca ders esnasında interaktif katılıma önem veren bir ders işleme anlayışına ek olarak hem bireysel hem de takımsal çalışma anlayışının da somut bir şekilde desteklenmesi ile bireysel özgüvenlerini geliştirebilir, analitik düşünme, sorunları tespit edebilme ve onları hem bireysel hem de takım içerisinde tartışarak çözebilme yetenekleri kazanabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ekonomi Bilimi: Kavramlar, İlkeler, Yöntem ve Sorunlar
2 Talep ve Arz Kanunu
3 Piyasa Dengesi
4 Esneklik Analizleri
5 Esneklik ve Toplam Harcama
6 Devletin Piyasaya Müdahalesi
7 Refah Ekonomisi
8 Ara Sınav
9 Üretim Teorisi
10 Şirketlerde üretim fonksiyonu çeşitleri
11 Üretim mekanizasmasında optimizasyon anlayışı
12 Lagrange Çarpanı ile Optimizasyon Yöntemi
13 Oyun Teorisine Giriş
14 Oyun Teorisi 2
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Principles of Microeconomics by Gregory Mankiw,
Microeconomics - Theory and Applications with Calculus by Jeffrey M. Perloff
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yarı klasik yarı test sınav, grup çalışmaları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16 PY17 PY18 PY19 PY20 PY21 PY22 PY23 PY24
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 3 0 0 0 0 2 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 2 0 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 1 0 3 0 0 2 0 5 0 0 0 0
OK5 2 0 1 2 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 3 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK6 2 3 2 4 2 0 0 0 3 0 0 0 1 0 4 1 0 0 0 2 0 0 0 0
OK7 1 2 3 4 5 2 0 0 1 0 0 0 1 0 2 0 0 0 0 1 0 0 0 0
OK8 2 5 5 5 5 1 0 0 2 0 0 0 1 0 2 0 0 4 0 4 0 0 0 0
OK9 0 4 5 5 5 2 0 0 2 5 5 5 2 0 3 4 0 2 0 1 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr