1 |
Dersin Adı: |
DİJİTAL PAZARLAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
PZRS035 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. AHMET NECA GÖKGÜL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Ahmet Neca Gökgül necagokgul@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, işletmenin ürün ve satış stratejilerine göre E-Ticaret müşterilerini belirleyebilmesini; müşteri özelliklerine göre internet üzerinden veri tabanı oluşturarak pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olabilmesini, işletmenin satış strateji ve politikaları ile müşteri özelliklerine göre, E-Satış yapabilmesini, işletme, pazar ve teknolojik gelişmelere göre web sayfasında satış bölümü ile ilgili güncellemeleri yaptırabilmesini ve güncel dijital pazarlama yöntemlerini anlayarak uygulayabilmesini sağlamaktır.
|
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenciler internetin yaygınlaşmasıyla beraber önemini arttıran yeni ticaret kanalı olan e-ticaret hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak dijital pazarlama konusundaki ileri teknik ve yöntemleri uygulayabileceklerdir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bilgi toplumu ve yeni ekonomi |
|
2 |
Bilgisayar ağları ve internet |
|
3 |
İnternet üzerinden pazarlama "E-Ticaret" |
|
4 |
E-Ticarete giriş |
|
5 |
İnternet üzerinden veri tabanı oluşturmak ve pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olmak |
|
6 |
İnternet üzerinde web kimliği oluşturmak |
|
7 |
Sosyal ağlar oluşturmak |
|
8 |
Mobil ticareti tanımlamak |
|
9 |
E-Ticarete yönelik yasal ve hukuksal düzenlemeler, etik hususlar ve vergilendirme |
|
10 |
E-ticarette kullanılan ödeme sistemleri ve web güvenliği |
|
11 |
Dijital pazarlama kavramı |
|
12 |
Dijital pazarlama kampanyaları ve ilgili platformları tanımak ve kampanya tasarımı gerçekleştirmek |
|
13 |
SEO, SEM ve İçerik Yönetimi |
|
14 |
Dijital Pazarlama Trendlerini Okumak ve Güncel Yaklaşımlara Uyum Sağlamak |
|