Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİJİTAL PAZARLAMA
1 Dersin Adı: DİJİTAL PAZARLAMA
2 Dersin Kodu: PZRS035
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET NECA GÖKGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Ahmet Neca Gökgül
necagokgul@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, işletmenin ürün ve satış stratejilerine göre E-Ticaret müşterilerini belirleyebilmesini; müşteri özelliklerine göre internet üzerinden veri tabanı oluşturarak pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olabilmesini, işletmenin satış strateji ve politikaları ile müşteri özelliklerine göre, E-Satış yapabilmesini, işletme, pazar ve teknolojik gelişmelere göre web sayfasında satış bölümü ile ilgili güncellemeleri yaptırabilmesini ve güncel dijital pazarlama yöntemlerini anlayarak uygulayabilmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler internetin yaygınlaşmasıyla beraber önemini arttıran yeni ticaret kanalı olan e-ticaret hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak dijital pazarlama konusundaki ileri teknik ve yöntemleri uygulayabileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 E-ticaret faaliyetlerini düzenlemek;
2 E-ticaret faaliyetlerini uygulamak;
3 Dijital pazarlama stratejileri belirleyebilmek;
4 Dijital pazarlama ve mobil pazarlama kavramlarını tanımlayabilmek;
5 Sosyal ağlar ve pazarlama arasındaki ilişkiyi okuyabilmek;
6 Dijital pazarlama kampanyaları dizayn edebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgi toplumu ve yeni ekonomi
2 Bilgisayar ağları ve internet
3 İnternet üzerinden pazarlama "E-Ticaret"
4 E-Ticarete giriş
5 İnternet üzerinden veri tabanı oluşturmak ve pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olmak
6 İnternet üzerinde web kimliği oluşturmak
7 Sosyal ağlar oluşturmak
8 Mobil ticareti tanımlamak
9 E-Ticarete yönelik yasal ve hukuksal düzenlemeler, etik hususlar ve vergilendirme
10 E-ticarette kullanılan ödeme sistemleri ve web güvenliği
11 Dijital pazarlama kavramı
12 Dijital pazarlama kampanyaları ve ilgili platformları tanımak ve kampanya tasarımı gerçekleştirmek
13 SEO, SEM ve İçerik Yönetimi
14 Dijital Pazarlama Trendlerini Okumak ve Güncel Yaklaşımlara Uyum Sağlamak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dijital Pazarlama
Strateji, Yürütme ve Uygulama
Fiona Ellis - Chadwick Dave Chafey
Gazi Kitabevi
E-Ticaret ve Dijital Pazarlama
Sokak kitapları yayınları
Kürşat Kazankaya
E-Ticaret
Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar
Gonca Telli Yamamoto
Kriter Yayınevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 60
Yıl sonu Sınavı 0 0
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 100
Finalin BAşarıya Oranı 0
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 0 0
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,23
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 1
OK2 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 1
OK3 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3 3 1
OK4 3 3 3 4 5 4 3 4 5 2 2 1
OK5 3 3 4 5 5 4 3 3 4 2 2 1
OK6 4 3 3 4 3 4 5 3 3 3 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr