Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ
1 Dersin Adı: PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ
2 Dersin Kodu: IIS4209
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi F. Eren BÖLÜKTEPE
İnegöl İşletme Fakültesi
İşletme Bölümü
224 294 26 95
eboluktepe@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin elektronik ortamlarda pazarlama teknikleri ve uygulamaları hakkında temel bir bilgi ve duyuşsal özelliklere sahip olmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dijital pazarlamanın temellerini öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dijital ortamlarda pazarlamanın yapısını kavrayabilir. ;
2 E-pazarlama ve internet teknolojilerinin özelliklerini karşılaştırabilir. ;
3 İşletme içinde internet ortamındaki pazarlama süreçleri ile ilgili sorunları belirleyebilir. ;
4 Yeni e-pazarlama yöntemleri konusunda alternatif bakış açılarını karşılaştırır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karar verme süreç analizi
2 Karar verme süreci ve bilgi sistemleri
3 Pazarlama bilgi sistemlerinin özellikleri
4 Karar verme süreci ve pazarlama bilgi sistemleri
5 Pazar fırsatları ve analiz yöntemleri
6 Pazar İzleme süreci
7 Çevrimiçi Müşteri Davranış Analizi
8 Segmentasyon ve Hedef Kitle Stratejileri
9 Ürün ve Fiyat Analizi
10 Farklılaştırma ve konumlandırma Stratejileri
11 İnternette Dağıtım
12 E-Pazarlama İletişim Araçları
13 E-iş ve Yeni Medya
14 Türkiye'de e-pazarlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: E-Marketing, 6/E, Judy Strauss, University of Nevada at Reno Raymond Frost, Ohio University (2012). Prentice-Hall.
Reichheld, F. (2003). “The one number you need to grow”, Harvard Business Review, 81 (Nov.-Dec.): 1-11
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Online test/ Online klasik sınav/ klasik sınav
Açıklama Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS)
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 60 60
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 75 75
Toplam İş Yükü 177
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,9
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 2 2 4 3 3 4 2 3 2 3
OK2 2 3 3 3 3 3 2 2 3 3 2
OK3 3 4 3 3 2 3 2 3 3 4 2
OK4 3 4 4 4 2 2 2 2 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr