SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİNDE TEMEL STRATEJİLER
1
Dersin Adı:
SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİNDE TEMEL STRATEJİLER
2
Dersin Kodu:
TDSS104
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Önlisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
3
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. SİNEM SOMUNOĞLU İKİNCİ
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Prof. Dr. Sinem SOMUNOĞLU İKİNCİ
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Prof. Dr. Sinem SOMUNOĞLU İKİNCİ Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Görükle Kampüsü, Nilüfer /BURSA ssomunoglu@uludag.edu.tr 02242942493
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin sağlığın korunması ve geliştirilmesi hususunda farkındalıklarının artırılması ve bu alanda yürütülen yönetsel stratejilerin, sağlık politikalarının ve bireysel sorumlulukların incelenmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Sağlık sorumluluğunun kazandırılması, sağlığın geliştirilmesinin öneminin anlaşılması ve yaşam kalitesinin yükseltilmesidir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramının içeriğini ve önemini kavramak;
2
Sağlık sorumluluğunun kazandırılması ve yansımalarını açıklamak;
3
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi sürecinde temel sağlık hizmetleri yönetiminin rolünü açıklamak;
4
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde sektörler arası işbirliğinin önemini kavramak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın ölçülmesi ve temel belirleyicileri
2
Sağlığın tanımlanmasında kullanılan modellere genel bir bakış
3
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramı, önemi ve duyulan ihtiyaç
4
Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan temel modeller ve yansımaları
5
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin, ailenin ve toplumun rolü
6
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde sağlık iletişiminin yönetimi
7
Sağlık risklerinin tanımlanması ve ortadan kaldırılmasına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi
8
İyilik halinin, yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının kazandırılması
9
İş yaşam kalitesinin iyileştirilmesi ve iş kazalarının önlenmesine ilişkin stratejilerin belirlenmesi
10
Bilgi toplumu, sağlık eğitimi ve sağlık okuryazarlığı kavramları ve sağlığın korunması ve geliştirilmesindeki yeri ve önemi
11
Sağlık sorumluluğunun kazandırılması ve önemi
12
Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde uluslar arası sağlık bildirgeleri ve getirileri
13
Temel sağlık hizmetlerinin yönetimi ve sektörler arası işbirliği
14
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi sürecinde Türk Sağlık Sistemi Reformları ve Politikaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bayık Temel, K. Sağlığı Koruma ve Geliştirme I, Ema Tıp Kitabevi, 2021. Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi, Hedef ÇS. Yayıncılık, 2017.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
14
14
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
84
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,8
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU