Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ÖZE2311
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. OYA ARSLAN ARMUTCU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: oyaarslanarmutcu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders özel gereksinimli bireylerin psikomotor becerilerinin gelişimini ve psikomotor becerilerinin desteklenmesine yönelik uyarlamaları öğretmeyi hedeflemektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders sonunda öğrenciler, beceri öğretimiyle ilgili olarak edinim-akıcılık- süreklilik ve genelleme düzeyinde amaç yazar; beceri analizi yaparlar; beceride tek fırsat yöntemiyle performans düzeyi belirlemeyi açıklarlar; ipucu çeşitleri ve kullanımlarını açıklarlar; sabit bekleme süreli, artan bekleme süreli, eş zamanlı, ipucunun giderek artırılması ve azaltılması ipucu işlem süreçlerinin uygulama planlarını yazarlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edinim- akıcılık- süreklilik ve genelleme öğrenme aşamalarını tanımlayabilir.;
2 Edinimi sağlanan davranışın akıcılık- süreklilik ve genellemesinin nasıl gerçekleştirileceğini açıklayabilir. ;
3 Beceri analizini yapabilir. Tek fırsat yöntemiyle performans alımını açıklayabilir.;
4 Çoklu fırsata göre performans alım planı hazırlayabilir.;
5 Farklı yaklaşımlara yönelik amaç yazabilir.;
6 Eşzamanlı ipucu işlem sürecini uygulayarak, öğretim planı oluşturabilir.;
7 Sabit bekleme süreli ipucu işlem sürecini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir. ;
8 Davranış öncesi ipucu yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.;
9 İpucunun giderek azaltılması yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.;
10 İpucunun giderek arttırılması yöntemini uygulayarak öğretim planı oluşturabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edinim- akıcılık- süreklilik ve genelleme öğrenme aşamaları
2 Edinim- akıcılık- süreklilik ve genelleme düzeyinde amaç yazma
3 Beceri analizi, Tek fırsat yöntemiyle performans alımı
4 Çoklu fırsat yöntemiyle performans alımı
5 Amaç yazımı
6 Eşzamanlı ipucu yöntemi ile öğretim planı
7 Eşzamanlı ipucu yöntemi ile öğretim planı
8 Sabit bekleme süreli yöntemi ile öğretim planı
9 Sabit bekleme süreli yöntemi ile öğretim planı
10 Artan bekleme süreli yöntemi ile öğretim planı
11 Davranış öncesi ipucu ve yöntemi ile öğretim planı
12 İpucunun giderek arttırılması yöntemi ile öğretim planı
13 İpucunun giderek azaltılması yöntemi ile öğretim planı
14 Öğretim yöntemlerinin etkililik ve verimliliklerinin tartışılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: WOLERY, M., AULT, M.J., GAST, D.L., DOYLE, P.M. and GRIFFEN, K.A. (1990). Comparison of Constant Time-Delay And The System of Least Prompts in Teaching Chained Tasks. Education and Training in the Mental Retardation. 243-257.
SNELL, M., and BROWN, F. (1993). Instructional Planning and Implementation. Instruction of students with severe Disabilities. SNELL, M.E (Ed). New Jersey: Prentice-Hall.
TEKİN-İFTAR, E.(2003). Effectiveness of peer Delivered Simultaneous Prompting on Teaching Community Signs to Students with Developmental Disabilities. Education and Training in Developmental Disabilities 38(1), 77-94
TEKİN-İFTAR, E. ; ACAR, G. ; KURT, O; (2003). The Effects Of Simultaneous Prompting On Teaching Expressive Identification Of Objects: an instructive feedback study. International Journal of Disability, Development and Education.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav Final Sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 5 5
OK2 5 5 4 4 3 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
OK3 4 4 3 5 5 4 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5
OK4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4 5
OK5 5 5 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 4 3 4 3 3 3 4 3 3 3 4 4 3 4
OK7 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
OK8 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
OK9 4 3 3 4 4 4 3 5 4 4 5 5 4 4 5 5
OK10 5 4 4 4 4 4 5 3 4 4 4 3 4 3 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr