1 | Dersin Adı: | DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE2315 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. OYA ARSLAN ARMUTCU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | oyaarslanarmutcu@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders sonunda öğrenciler, dil, konuşma ve iletişim kavramlarını, dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilir, çocuklarda fonolojik, morfolojik ve sentaks gelişimini açıklayabilir, vokal gelişimi ölçümleyebilir, biçim gelişim aşamalarını sıralayabilir, ortalama sözce uzunluğunu hesaplayabilir, anlam gelişim kategorilerini sıralayabilir, Kelime kazanımını açıklayan hipotezleri tartışabilirler ve dilin bileşenlerine yönelik değerlendirme planı hazırlayabilirler. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | özel gereksinimli bireylerin dil ve iletişim becerilerini değerledirmek ve desteklemek için gerekli bilgi ve becerileri kazanabilmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dil, konuşma ve iletişim kavramları | |
2 | Söz öncesi iletişim becerileri | |
3 | Biçim bileşeni ve alt bileşenleri | |
4 | Özel gereksinimli çocuklarda fonoloji, morfoloji ve sentaks gelişimi | |
5 | Biçim gelişim aşamalarını ölçmeye yönelik değerlendirme planı hazırlama | |
6 | İçerik bileşeni ve alt bileşenleri | |
7 | İçerik bileşeni ve alt bileşenleri | |
8 | Kelime kazanımını açıklayan hipotezleri | |
9 | Anlam gelişim aşamalarını ölçmeye yönelik değerlendirme planı hazırlama | |
10 | Kullanım bileşeni ve alt bileşenleri | |
11 | Kullanım bileşeni ve alt bileşenleri | |
12 | Dil alımı | |
13 | Ortalama sözce uzunluğunun hesaplanması | |
14 | Dilin bileşenlerine ilişkin değerlendirme planı sonuçlarını tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Abbeduto, L., Warren, S. F., & Conners, F. A. (2007). Language development in down syndrome: from the prelinguistic period to the acquisition of literacy. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13(3), 247-261. Adamson, L. B., & Chance, S. E. (1998). Coordinating attention to people, objects and language. A. M. Wetherby, S. F. Warren, & J. Reichle (Ed.), Transitions in prelinguistic communication içinde (15-38). Baltimore: Brookes. Bakeman, R., & Adamson, L. B. (1984). Coordinating attention to people and objects in mother–infant and peer–infant interaction. Child Development, 55(4), 1278-1289. Barton, E. E., Chen C. I., Pribble, L., Pomes, M., & Kim,Y. A. (2013). Coaching preservice teachers to teach play skills to children with disabilities. Teacher Education and Special Education, 36(4), 330 -349. Bates, E., O’Connell, B., & Shore, C. (1987). Language and communication in infancy. J. Osofsky (Ed.). In Handbook of infant development (149-203). Newyork: John Wiley&Sons. Gazdag, G. A., & Warren, S. F. (2000). Effects of adult contingent imititation on development of young children’s vocal imititation. Journal Of Early Intervention, 23, 24-35 Kaiser, A. P., Hancock, T. B., & Nietfeld, J. P. (2000). The effects of parent-implemented enhanced Milieu teaching on the social communication of children who have autism. Journal of Early Education and Development, 11(4),423-446. Kaiser, A. P., Hemmeter, M. L., Ostrosky, M. M., Alpert, C. L., & Hancock, T. B. (1995). The effects of group training and individual feedback on parent use of milieu teaching. Journal of Child Communication Disorders, 16(2), 39-48. Mahoney, G., Boyce, G., Fewell, R. R., Spiker, D., & Wheeden, C. A. (1998). The relationship of parent-child interaction to the effectiveness of early intervention services for at-risk children and children with disabilities. Topics in Early Childhood Special Education, 18(1), 5-17. Warren, S.F. (1991). Enhancing communication and language development with milieu teaching procedures. E. Cipani (Ed.), A guide for developing language competence in preschool children with severe and moderate handicaps içinde (68-93). Springfield, IL: Th Warren, S. F., Bredin-Oja, S. L., Escalente, M. F., Finestack, L. H., Fey, M. E., & Brady, N. C. (2006). Responsivity education/ prelinguistic milieu teaching. R. McCauley & M. Fey (Eds.), Treatment of language disorders in children içinde (47-75). Baltimore, MD: Brookes. Warren, S. F., Yoder, P. J., Gazdag, G. E., Kim, K., & Jones, H. A. (1993). Facilitating prelinguistic communication skills in young children with developmental delay. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 36(1), 83-97. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | kısa sınav,ödev,proje, | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 8 | 72 |
Ödevler | 0 | 6 | 18 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |