Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1 Dersin Adı: DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: ÖZE2315
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. OYA ARSLAN ARMUTCU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: oyaarslanarmutcu@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders sonunda öğrenciler, dil, konuşma ve iletişim kavramlarını, dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilir, çocuklarda fonolojik, morfolojik ve sentaks gelişimini açıklayabilir, vokal gelişimi ölçümleyebilir, biçim gelişim aşamalarını sıralayabilir, ortalama sözce uzunluğunu hesaplayabilir, anlam gelişim kategorilerini sıralayabilir, Kelime kazanımını açıklayan hipotezleri tartışabilirler ve dilin bileşenlerine yönelik değerlendirme planı hazırlayabilirler.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: özel gereksinimli bireylerin dil ve iletişim becerilerini değerledirmek ve desteklemek için gerekli bilgi ve becerileri kazanabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil, konuşma ve iletişim kavramları, Dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilme,;
2 Fonolojik, morfolojik ve sentaks gelişimi, vokal gelişimi ölçümleyebilme,;
3 Biçim gelişim aşamaları, ortalama sözce uzunluğu, anlam gelişim kategorileri, kelime kazanımını açıklayan hipotezleri açıklayabilme ;
4 Dilin bileşenlerine yönelik değerlendirme planı hazırlayabilme;
5 dilin bileşenlerini ve alt bileşenlerini tanımlayabilir, ;
6 vokal gelişimi ölçümleye yönelik plan hazırlayabilir, biçim gelişim aşamalarını ölçmeye yönelik değerlendirme planı hazırlayabilir, ortalama sözce uzunluğunu hesaplayabilir,;
7 anlam gelişim kategorilerini sıralayabilir, ;
8 kelime kazanımını açıklayan hipotezleri tartışabilirler ;
9 çocuklarda fonolojik, morfolojik ve sentaks gelişimini açıklayabilir, ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dil, konuşma ve iletişim kavramları
2 Söz öncesi iletişim becerileri
3 Biçim bileşeni ve alt bileşenleri
4 Özel gereksinimli çocuklarda fonoloji, morfoloji ve sentaks gelişimi
5 Biçim gelişim aşamalarını ölçmeye yönelik değerlendirme planı hazırlama
6 İçerik bileşeni ve alt bileşenleri
7 İçerik bileşeni ve alt bileşenleri
8 Kelime kazanımını açıklayan hipotezleri
9 Anlam gelişim aşamalarını ölçmeye yönelik değerlendirme planı hazırlama
10 Kullanım bileşeni ve alt bileşenleri
11 Kullanım bileşeni ve alt bileşenleri
12 Dil alımı
13 Ortalama sözce uzunluğunun hesaplanması
14 Dilin bileşenlerine ilişkin değerlendirme planı sonuçlarını tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Abbeduto, L., Warren, S. F., & Conners, F. A. (2007). Language development in down syndrome: from the prelinguistic period to the acquisition of literacy. Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews, 13(3), 247-261.
Adamson, L. B., & Chance, S. E. (1998). Coordinating attention to people, objects and language. A. M. Wetherby, S. F. Warren, & J. Reichle (Ed.), Transitions in prelinguistic communication içinde (15-38). Baltimore: Brookes.
Bakeman, R., & Adamson, L. B. (1984). Coordinating attention to people and objects in mother–infant and peer–infant interaction. Child Development, 55(4), 1278-1289.
Barton, E. E., Chen C. I., Pribble, L., Pomes, M., & Kim,Y. A. (2013). Coaching preservice teachers to teach play skills to children with disabilities. Teacher Education and Special Education, 36(4), 330 -349.
Bates, E., O’Connell, B., & Shore, C. (1987). Language and communication in infancy. J. Osofsky (Ed.). In Handbook of infant development (149-203). Newyork: John Wiley&Sons.
Gazdag, G. A., & Warren, S. F. (2000). Effects of adult contingent imititation on development of young children’s vocal imititation. Journal Of Early Intervention, 23, 24-35
Kaiser, A. P., Hancock, T. B., & Nietfeld, J. P. (2000). The effects of parent-implemented enhanced Milieu teaching on the social communication of children who have autism. Journal of Early Education and Development, 11(4),423-446.
Kaiser, A. P., Hemmeter, M. L., Ostrosky, M. M., Alpert, C. L., & Hancock, T. B. (1995). The effects of group training and individual feedback on parent use of milieu teaching. Journal of Child Communication Disorders, 16(2), 39-48.
Mahoney, G., Boyce, G., Fewell, R. R., Spiker, D., & Wheeden, C. A. (1998). The relationship of parent-child interaction to the effectiveness of early intervention services for at-risk children and children with disabilities. Topics in Early Childhood Special Education, 18(1), 5-17.
Warren, S.F. (1991). Enhancing communication and language development with milieu teaching procedures. E. Cipani (Ed.), A guide for developing language competence in preschool children with severe and moderate handicaps içinde (68-93). Springfield, IL: Th
Warren, S. F., Bredin-Oja, S. L., Escalente, M. F., Finestack, L. H., Fey, M. E., & Brady, N. C. (2006). Responsivity education/ prelinguistic milieu teaching. R. McCauley & M. Fey (Eds.), Treatment of language disorders in children içinde (47-75). Baltimore, MD: Brookes.
Warren, S. F., Yoder, P. J., Gazdag, G. E., Kim, K., & Jones, H. A. (1993). Facilitating prelinguistic communication skills in young children with developmental delay. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 36(1), 83-97.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları kısa sınav,ödev,proje,
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 8 72
Ödevler 0 6 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 1 1 2 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 1
OK2 3 4 1 2 3 3 3 4 2 4 2 3 4 3 2 3
OK3 1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 2 0 0 0 0 0
OK4 2 3 2 3 3 0 0 2 3 5 3 3 3 3 4 4
OK5 2 3 0 2 0 3 2 3 3 4 0 2 3 4 2 2
OK6 2 3 3 3 4 3 2 3 3 3 4 2 3 3 4 2
OK7 0 2 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 2 1 1
OK8 2 2 3 4 1 3 3 2 3 2 3 1 2 3 3 4
OK9 1 2 2 2 3 2 2 3 2 2 2 3 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr