Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT EĞİTİMİNDE DRAMA
1 Dersin Adı: SANAT EĞİTİMİNDE DRAMA
2 Dersin Kodu: MBZ0013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Araş.Gör.Dr. TUĞBA ŞENYAVAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: tgurkan@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 25 71
Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yaşantı yoluyla öğrenme ve bilgi edinme aracı olan yaratıcı drama, bu dersin temel yöntemi olup diğer alanlarla ilişkisi ve sanatlar eğitimi bağlamlarında ele alınacaktır. Bu bağlamlar doğrultusunda dersin genel amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini deneyimlemelerini sağlamak ve oyunlar, canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasında uyum, güven, iletişim, empati kurma, özgüven, etkili iletişim gibi davranışlar kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramanın, Görsel Sanatlar eğitimcisi adaylarına mesleki yaşantılarında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Disiplinler arası bağ kurmada önemli bir araç olan yaratıcı drama yoluyla, farklı sanat alanlarının ilişkilerini anlama, sanatla bütünleşik bir yapıya uyumlanma, sanatın ve sanatçının rollerini anlama ve bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramanın nasıl kullanılabileceğini deneyimleme şansına sahip olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaratıcı drama kavramını ve bu alana özgü temel kavramları açıklayabilir.;
2 Tiyatro tekniklerinden faydalanarak oyunsu süreçler içinde canlandırmalar yapabilir.;
3 Yaratıcı drama ve sanatlar ilişkisini deneyim yoluyla kavrayarak açıklayabilir.;
4 Yaratıcı drama süreci içinde, devinimsel, işitsel ve görsel sanatlar alanlarına yönelik uygulamalar yapabilir.;
5 Yaratıcı dramada kullanılan temel teknikleri açıklayabilir.;
6 Özgüven, empati, iletişim, uyum gibi kişiliğe yönelik boyutlarda gelişim gösterir. ;
7 Yaratıcı drama alanının önemli kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.;
8 İşbirliği içinde, birlikte iş üretebilme becerisi kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma. Ders içeriği, kapsamı ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verme. Tanışma. Ders içeriği, kapsamı ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verme.
2 Yaratıcı drama kavramı ve temel teknikleri. Tanışma ve iletişim etkinlikleri.
3 Yaratıcı drama kavramı ve temel teknikleri. Rol oynama ve doğaçlama etkinlikleri. Soyut kavramlardan yola çıkarak canlandırmalar yapma.
4 Yaratıcı dramanın aşamaları. Beden kullanımı ve devinime yönelik etkinlikler. Doğaçlama çalışmaları.
5 Sanat dünyası rolleri. Güven, uyum ve empati çalışmaları. 3 boyutlu sanatlara yönelik etkinlikler.
6 Yaratıcı Drama alanının başlıca kuramcıları. Kuramcılara yönelik canlandırma etkinlikleri.
7 Görsel sanatlar ve yaratıcı drama ilişkisi. Resimlerden yola çıkarak canlandırmalar yapma.
8 Segni Mossi yaklaşımı. Yaratıcı çizimler üzerinden hikaye kurgulama.
9 Türkiye ve dünyada dramanın gelişimi Türkiye ve dünyada dramanın gelişimi
10 Yazınsal sanatlar ve drama ilişkisi Öyküden dramaya doğaçlamalar
11 Yaratıcı drama atölyeleri çözümleme. Örnek drama atölyelerinden seçme uygulamalar
12 Yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı ders planları inceleme. Yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı ders planları inceleme.
13 Yaratıcı dramanın yöntem olarak uygulandığı bir ders planı yazma. Yaratıcı dramanın yöntem olarak uygulandığı bir ders planı yazma.
14 Yaratıcılık ve sanat ilişkisi. Yaratıcılık ve sanat ilişkisi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel, YKY yayınları, 2018.
ÖNDER, Alev. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama-Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
ÖZTÜRK, ALİ. (2003). Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.79-90
SAN, İnci. (2003). “Yaratıcılıkta Temel Kavramlar”. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.1-14.
ÜSTÜNDAĞ, Tülay. (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
ÜSTÜNDAĞ, Tülay. (2000). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Süreç değerlendirmeye yönelik gözlem notları.
Açıklama Arasınav ve Yarıyıl sonu sınavı; çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 0 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 2 1 3 1 1 4 1 2 4 1
OK3 1 1 1 1 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 4 2 2 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 4 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 3 1 2 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr