1 |
Dersin Adı: |
SANAT EĞİTİMİNDE DRAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
MBZ0013 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Araş.Gör.Dr. TUĞBA ŞENYAVAŞ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
tgurkan@uludag.edu.tr +90 (224) 294 25 71 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Yaşantı yoluyla öğrenme ve bilgi edinme aracı olan yaratıcı drama, bu dersin temel yöntemi olup diğer alanlarla ilişkisi ve sanatlar eğitimi bağlamlarında ele alınacaktır.
Bu bağlamlar doğrultusunda dersin genel amacı; öğrencilerin grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini deneyimlemelerini sağlamak ve oyunlar, canlandırmalar yoluyla öğrenciler arasında uyum, güven, iletişim, empati kurma, özgüven, etkili iletişim gibi davranışlar kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramanın, Görsel Sanatlar eğitimcisi adaylarına mesleki yaşantılarında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Disiplinler arası bağ kurmada önemli bir araç olan yaratıcı drama yoluyla, farklı sanat alanlarının ilişkilerini anlama, sanatla bütünleşik bir yapıya uyumlanma, sanatın ve sanatçının rollerini anlama ve bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramanın nasıl kullanılabileceğini deneyimleme şansına sahip olacaklardır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tanışma. Ders içeriği, kapsamı ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verme. |
Tanışma. Ders içeriği, kapsamı ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi verme. |
2 |
Yaratıcı drama kavramı ve temel teknikleri. |
Tanışma ve iletişim etkinlikleri. |
3 |
Yaratıcı drama kavramı ve temel teknikleri. |
Rol oynama ve doğaçlama etkinlikleri. Soyut kavramlardan yola çıkarak canlandırmalar yapma. |
4 |
Yaratıcı dramanın aşamaları. |
Beden kullanımı ve devinime yönelik etkinlikler. Doğaçlama çalışmaları. |
5 |
Sanat dünyası rolleri. |
Güven, uyum ve empati çalışmaları. 3 boyutlu sanatlara yönelik etkinlikler. |
6 |
Yaratıcı Drama alanının başlıca kuramcıları. |
Kuramcılara yönelik canlandırma etkinlikleri. |
7 |
Görsel sanatlar ve yaratıcı drama ilişkisi. |
Resimlerden yola çıkarak canlandırmalar yapma. |
8 |
Segni Mossi yaklaşımı. |
Yaratıcı çizimler üzerinden hikaye kurgulama. |
9 |
Türkiye ve dünyada dramanın gelişimi |
Türkiye ve dünyada dramanın gelişimi |
10 |
Yazınsal sanatlar ve drama ilişkisi |
Öyküden dramaya doğaçlamalar |
11 |
Yaratıcı drama atölyeleri çözümleme. |
Örnek drama atölyelerinden seçme uygulamalar |
12 |
Yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı ders planları inceleme. |
Yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı ders planları inceleme. |
13 |
Yaratıcı dramanın yöntem olarak uygulandığı bir ders planı yazma. |
Yaratıcı dramanın yöntem olarak uygulandığı bir ders planı yazma. |
14 |
Yaratıcılık ve sanat ilişkisi. |
Yaratıcılık ve sanat ilişkisi. |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel, YKY yayınları, 2018. ÖNDER, Alev. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama-Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. ÖZTÜRK, ALİ. (2003). Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.79-90 SAN, İnci. (2003). “Yaratıcılıkta Temel Kavramlar”. Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı. Editör: Ali Öztürk. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayın no. 1488, Açıköğretim Fakültesi Yayın no. 798, s.1-14. ÜSTÜNDAĞ, Tülay. (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık. ÜSTÜNDAĞ, Tülay. (2000). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
24 |
Değerlendirme |
|