Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEYKEL II (S.S.A)
1 Dersin Adı: HEYKEL II (S.S.A)
2 Dersin Kodu: RES2604
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: RENGİN SÖNMEZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: renginss@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Antik kopya maskı, Rölyef, Büst ve Tors çalışmaları ile figür çalışmalarında oran-orantı problemini çözümleyebilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, öğretmen adayların mesleki gelişimlerinde çeşitli malzemelerle üretimler deneyimleyerek, öğrencilere üç boyutlu çalışmalar yaptırabilecek teorik ve pratik becerileri kazandıracaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antik kopya rölyef çalışmaları yoluyla yüzeye bağlı figürlerde üç boyutlu yanılsamayı oluşturabilme;
2 Gerçekçi figür çalışmalarıyla oran-orantı ve hareket problemini çözümleyebilme ;
3 Üç boyutlu objelerde ritim gölge ışık ve büyük- küçük kavramlarını yansıtabilme ;
4 Heykel sanatının farklı dönemlerde gelişimini inceleme yoluyla çevre ilişkisini kurabilme ;
5 Farklı dönemlerde heykel örneklerini inceleme ve çevre ilişkisini kurabilme ;
6 Yapılan uygulamalarda heykel sanatının problemlerini görebilme ve çözümleme;
7 Yapılan uygulamalar bağlamında yeni öğretim yöntemleri geliştirebilme;
8 Yapılan gerçekçi uygulamalar ile denge ve hareket kavramını yansıtabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Grek, Klasik Devir Heykelinin Özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapılacak Antik yüksek rölyef seçimi ve konstrüksiyon hazırlama
2 Klasik devir heykel gelişimi ve dönem özellikleri Antik rölyef kopya uygulama çalışması
3 Klasik devir heykel ve rölyef örnekleri (Slayt) incelemeye devam edilecek. Çalışma devam edilecek.
4 Heykel ve Rölyef örnekleri (slayt) incelemeye devam edilecek Antik rölyef kopya uygulamasının sonlanması ve değerlendirilmesi
5 Arkaik Devir Heykeli ve Klasik Devir Heykelini karşılaştırma Antik büst kopya uygulama çalışması
6 Dönem karşılaştırmasına devam edilecek Antik büst kopya çalışmasına devam edilecek
7 İdol tanıtımı ve örnekleri inceleme genel bilgilendirme Antik büst kopya çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi
8 Genel Değerlendirme Antik bayan tors kopya uygulaması
9 İdol örnekleri (slayt) ve dönem özellikleri inceleme Antik bayan tors uygulamasına devam edilecek
10 Araştırılan klasik devir heykel ve örneklerinin öğrenciye sunumu Antik bayan tors uygulamasının sonuçlandırılması ve kalıp alımı
11 Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu Antik erkek tors kopya uygulaması
12 Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu Antik erkek tors uygulamasına devam edilecek.
13 Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu Antik erkek tors uygulamasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi
14 Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979
*BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967
*BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli
*GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972
*RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi
*BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982
*Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995
*Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998
*CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982
*ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992
*ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000
*MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992
*PINET, Helene, Rodin, New Horizons
*SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991
*HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011
*Plastik Sanatlar Alanındaki Tüm Yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sınav tipi ve ürün değerlendirme.
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 4 1 4 1 1 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 4 1 5 1 3 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 4 1 4 1 1 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 4 5 3 1 1 1 5 4 1 1 1 1 4 4 1
OK5 1 3 5 4 1 1 1 5 5 1 1 1 1 4 4 1
OK6 1 3 1 4 1 1 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 3 1 4 1 1 1 5 3 1 1 4 1 4 4 1
OK8 1 3 1 4 1 1 1 5 4 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr