1 | Dersin Adı: | HEYKEL II (S.S.A) |
2 | Dersin Kodu: | RES2604 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | RENGİN SÖNMEZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | renginss@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Antik kopya maskı, Rölyef, Büst ve Tors çalışmaları ile figür çalışmalarında oran-orantı problemini çözümleyebilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, öğretmen adayların mesleki gelişimlerinde çeşitli malzemelerle üretimler deneyimleyerek, öğrencilere üç boyutlu çalışmalar yaptırabilecek teorik ve pratik becerileri kazandıracaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Grek, Klasik Devir Heykelinin Özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapılacak | Antik yüksek rölyef seçimi ve konstrüksiyon hazırlama |
2 | Klasik devir heykel gelişimi ve dönem özellikleri | Antik rölyef kopya uygulama çalışması |
3 | Klasik devir heykel ve rölyef örnekleri (Slayt) incelemeye devam edilecek. | Çalışma devam edilecek. |
4 | Heykel ve Rölyef örnekleri (slayt) incelemeye devam edilecek | Antik rölyef kopya uygulamasının sonlanması ve değerlendirilmesi |
5 | Arkaik Devir Heykeli ve Klasik Devir Heykelini karşılaştırma | Antik büst kopya uygulama çalışması |
6 | Dönem karşılaştırmasına devam edilecek | Antik büst kopya çalışmasına devam edilecek |
7 | İdol tanıtımı ve örnekleri inceleme genel bilgilendirme | Antik büst kopya çalışmasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi |
8 | Genel Değerlendirme | Antik bayan tors kopya uygulaması |
9 | İdol örnekleri (slayt) ve dönem özellikleri inceleme | Antik bayan tors uygulamasına devam edilecek |
10 | Araştırılan klasik devir heykel ve örneklerinin öğrenciye sunumu | Antik bayan tors uygulamasının sonuçlandırılması ve kalıp alımı |
11 | Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu | Antik erkek tors kopya uygulaması |
12 | Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu | Antik erkek tors uygulamasına devam edilecek. |
13 | Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu | Antik erkek tors uygulamasının sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi |
14 | Araştırılan klasik devir heykeli öğrenciye sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
*BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979 *BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967 *BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli *GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972 *RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi *BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982 *Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995 *Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998 *CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982 *ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992 *ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000 *MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992 *PINET, Helene, Rodin, New Horizons *SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991 *HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011 *Plastik Sanatlar Alanındaki Tüm Yayınlar |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu sınav tipi ve ürün değerlendirme. | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |