Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORFF ÇALGILARI
1 Dersin Adı: ORFF ÇALGILARI
2 Dersin Kodu: MUZS112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu --
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi HATİCE ÇELİKTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Murat CAF
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇELİKTAŞ
E-posta: haticeceliktas@uludag.edu.tr
Tel: 224-294-0958
Adres: Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle, Bursa 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını, teknik özelliklerini, okul müziğinde uygulanışını ve bu çalgıların öğrenme-öğretme tekniklerini kapsamaktadır. Bu derste özellikle öğrencilerin müziksel okuma, dinleme ve bireysel ve grupla çalma becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak etkinlikler hedeflendiği gibi Orff çalgıları ile okul müziği uygulamalarında kullanılabilecek çok sesli ezgiler seslendirebilme ve ritim, hareket ve doğaçlama etkinliklerinden oluşan repertuvar oluşturabilmeleri de amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında okul çalgılarından olan Orff çalgılarını etkili ve verimli bir biçimde kullanabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını kavrayabilme;
2 Orff çalgılarının teknik özelliklerini tanıyabilme;
3 Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinden blokflüt ve ailesi, perdeli ve perdesiz vurmalı Orff çalgılarını ve sesini kullanabilme;
4 Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılabilecek tekerlemeler ve şarkıları Orff çalgıları ile seslendirebilme ;
5 Orff çalgıları ile yapılan basit eşlik düzenlemeleri oluşturabilme;
6 Orff çalgıları ile çalınabilecek parçalardan repertuvar oluşturabilme;
7 Orff çalgılarının öğrenme ve öğretme tekniklerini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği hakkında konuşma ve dersten beklentiler, derste kullanılacak enstrümanların tanıtılması ve yeni parça öğretimi
2 Paul Corbiere’nin Orff çalgıları için düzenlenmiş Pompano isimli eseri öğrenilecek ve enstrümanlar kullanılmaya başlanacak
3 Pompano parçası doğaçlama çalışmaları eklenerek çalışılmaya devam edecek ve notaları incelenecek
4 Pompano tekrar edilerek Brent Hall’un Jamaika jazz isimli eseri öğrenilecek
5 Jamaika Jazz parçası doğaçlamalar eklenerek çalışılmaya devam edecek ve notaları incelenecek
6 Jim Solomon’un Cape Carnaval Rondo isimli beden perküsyonu parçası çalışılacak ve bir enstrüman olarak bedenimizi çalmaya başlanacak
7 Cape Carnaval Rondo çalışmaları devam ve ööğrenilen parçalar tekrar
8 Anonim bir Afrika çocuk şarkısı In a way Capuana sesimizle söylenerek beden perküsyonu ile eşlik edilecek
9 Orff çalgıları için bestelenmiş parçaların eşliklerinin incelenmesi. Parçalara Orff eşliği düzenleme teknikleri hakkında konuşma ve Eğitim müziği düzenleme projeleri hakkında bilgi verilmesi. Grup Ödevi: Grup olarak derste konuşulan eğitim müziği düzenleme tekniklerini kullanarak grup ile birlikte seçilen bir parçaya Orff çalgıları ile eşlik düzenlemesi yapılması ve uygulanması istenmektedir.
10 Grup ödevi ders içi çalışmaları
11 Grup ödevi ders içi çalışmaları
12 Grup ödevi ders içi çalışmaları
13 Öğrenilen parçaların tekrarı ve dinleti hazırlığı
14 Öğrenilen parçaların sunumundan oluşan mini dinleti
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: James O. Froseth (1996), Do It! Play Recorder (Book I), Chicago: GIA Publications.
Jim Solomon (1997), The Body Rondo Book, Lakeland, TN: Memphis Musicraft Publcations
Walt Hampton (1998), Marimba Mojo!, Danbury, CT: World Music Press.
Brent M. Holl (2003), Wood Songs, Bridgewater, VA: Beatin’ Path Publications, Ltd.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav-Yarıyıl Sonu sınavı
Açıklama Öğrenci performansı öğretim elemanı tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir. Ara Sınav: Bu dersin ara sınavları öğretim elemanı tarafından bireysel olarak gerçekleştirilmekte ve çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir. Yarıyıl Sonu ve Bütünleme Sınavları: Öğrenci öğretim elemanı tarafından hazırlanmış olan derecelendirme ölçeği (çalgı değerlendirme formu) ile değerlendirilmektedir. Değerlendirme: Okul Çalgıları dersleri akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir. Derste mutlak değerlendirme kullanılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 5 5 5 2 2 2 5 1 4 2 5 5 4 3 2
OK2 3 5 5 5 2 1 1 5 1 4 2 1 1 1 1 1
OK3 1 5 5 5 3 4 1 5 1 4 2 1 1 1 1 1
OK4 3 5 5 5 4 4 1 5 1 5 2 1 1 1 1 1
OK5 5 3 5 5 5 4 1 4 1 5 2 1 1 1 1 1
OK6 1 1 5 5 1 1 1 5 1 5 4 1 1 1 1 1
OK7 1 1 5 5 1 1 1 5 1 5 3 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr