1 |
Dersin Adı: |
ORFF ÇALGILARI |
2 |
Dersin Kodu: |
MUZS112 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
-- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi HATİCE ÇELİKTAŞ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Murat CAF |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇELİKTAŞ E-posta: haticeceliktas@uludag.edu.tr Tel: 224-294-0958 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Görükle, Bursa 16059 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders, Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını, teknik özelliklerini, okul müziğinde uygulanışını ve bu çalgıların öğrenme-öğretme tekniklerini kapsamaktadır. Bu derste özellikle öğrencilerin müziksel okuma, dinleme ve bireysel ve grupla çalma becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak etkinlikler hedeflendiği gibi Orff çalgıları ile okul müziği uygulamalarında kullanılabilecek çok sesli ezgiler seslendirebilme ve ritim, hareket ve doğaçlama etkinliklerinden oluşan repertuvar oluşturabilmeleri de amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğretmenlik mesleği alanında okul çalgılarından olan Orff çalgılarını etkili ve verimli bir biçimde kullanabilme |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriği hakkında konuşma ve dersten beklentiler, derste kullanılacak enstrümanların tanıtılması ve yeni parça öğretimi |
|
2 |
Paul Corbiere’nin Orff çalgıları için düzenlenmiş Pompano isimli eseri öğrenilecek ve enstrümanlar kullanılmaya başlanacak |
|
3 |
Pompano parçası doğaçlama çalışmaları eklenerek çalışılmaya devam edecek ve notaları incelenecek |
|
4 |
Pompano tekrar edilerek Brent Hall’un Jamaika jazz isimli eseri öğrenilecek |
|
5 |
Jamaika Jazz parçası doğaçlamalar eklenerek çalışılmaya devam edecek ve notaları incelenecek |
|
6 |
Jim Solomon’un Cape Carnaval Rondo isimli beden perküsyonu parçası çalışılacak ve bir enstrüman olarak bedenimizi çalmaya başlanacak |
|
7 |
Cape Carnaval Rondo çalışmaları devam ve ööğrenilen parçalar tekrar |
|
8 |
Anonim bir Afrika çocuk şarkısı In a way Capuana sesimizle söylenerek beden perküsyonu ile eşlik edilecek |
|
9 |
Orff çalgıları için bestelenmiş parçaların eşliklerinin incelenmesi. Parçalara Orff eşliği düzenleme teknikleri hakkında konuşma ve Eğitim müziği düzenleme projeleri hakkında bilgi verilmesi.
Grup Ödevi: Grup olarak derste konuşulan eğitim müziği düzenleme tekniklerini kullanarak grup ile birlikte seçilen bir parçaya Orff çalgıları ile eşlik düzenlemesi yapılması ve uygulanması istenmektedir. |
|
10 |
Grup ödevi ders içi çalışmaları |
|
11 |
Grup ödevi ders içi çalışmaları |
|
12 |
Grup ödevi ders içi çalışmaları |
|
13 |
Öğrenilen parçaların tekrarı ve dinleti hazırlığı |
|
14 |
Öğrenilen parçaların sunumundan oluşan mini dinleti |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
James O. Froseth (1996), Do It! Play Recorder (Book I), Chicago: GIA Publications. Jim Solomon (1997), The Body Rondo Book, Lakeland, TN: Memphis Musicraft Publcations Walt Hampton (1998), Marimba Mojo!, Danbury, CT: World Music Press. Brent M. Holl (2003), Wood Songs, Bridgewater, VA: Beatin’ Path Publications, Ltd. |
24 |
Değerlendirme |
|