rezentas@uludag.edu.tr 0224 2942287 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, E Blok, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Matematik Eğitimi ABD.
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, farklı matematik konuları ilgili karşılaşılabilecek kavram yanılgılarını incelemek, bu yanılgıların giderilmesine yönelik güncel yöntemleri tartışmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kavram yanılgısının tanımını yapar. ;
2
Farklı matematik konuları ile ilgili kavram yanılgısı örnekleri verir.;
3
Kavram yanılgılarını ortaya çıkarmaya yönelik sorgulama teknikleri uygular.;
4
Kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders içeriği hazırlar.;
5
Kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders uygulaması yapar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dönem planı, Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı;
2
Kavram yanılgısı nedenleri ve türleri
3
Dört işlem ile ilgili kavram yanılgıları
4
Üslü ve köklü ifadelerle ilgili kavram yanılgıları
5
Kesirler ile ilgili kavram yanılgıları
6
Tam Sayılar ve oran orantı konusunda yaşanan kavram yanılgıları
7
Cebir ile ilgili kavram yanılgıları
8
Ölçme ile ilgili kavram yanılgıları
9
Geometri ile ilgili kavram yanılgıları
10
Veri ve olasılık ile ilgili kavram yanılgıları
11
Kavram yanılgıları ile ilgili öğrenci uygulamalarının incelenmesi
12
Kavram yanılgıları ile ilgili öğrenci uygulamalarının incelenmesi
13
Kavram yanılgıları ile ilgili öğrenci uygulamalarının incelenmesi
14
Kavram yanılgıları ile ilgili öğrenci uygulamalarının incelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Hatice Akkoç, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingolbali (2008) MATEMATİKSEL KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ, Pegem Akademi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
11
1
11
Ödevler
0
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
89
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,97
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU