1 | Dersin Adı: | YENİ NESİL FEN SORULARI |
2 | Dersin Kodu: | FEN0101 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Salih Çepni |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | cepnisalih@uluadg.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Müfredatlarımıza yeni giren yeni nesil ölçme değerlendirme kavramının anlaşılması ve bu kavrama göre soru hazırlama kültürünün geliştirilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yeni bir ölçme değerlendirme yaklaşımını öğrenerek okullarda yaygınlaştırma |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Klasik Ölçme Değerlendirme ile Yeni Nesil Ölçme Değerlendirme Arasındaki Temel Farklılıklar Nedir? | |
2 | Klasik Ölçme Değerlendirme ile Yeni Nesil Ölçme Değerlendirmenin Teorik Temelleri Nereye Dayanmaktadır? | |
3 | Fen öğretim programlarında vurgu yapılan yeni nesil ölçme değerlendirme teknikleri | |
4 | PISA ve TIMSS sınavlarının doğasının irdelenmesi | |
5 | Rubrik Kültürü ile Ölçme Değerlendirme | |
6 | Rubrik Kültürü ile Ölçme Değerlendirme | |
7 | Portfolyo hazırlanması | |
8 | Okullarda uygulanan yeni nesil ölçme değerlendirme modelleri | |
9 | Yeni nesil ölçme değerlendirme teknikleri | |
10 | Yeni nesil ölçme değerlendirmede bağlam kavramını tanımak | |
11 | Bağlam temelli soru yazma uygulamaları | |
12 | Kavram haritaları, kavram ağları teknikleri ile soru yazma | |
13 | Anlam çözümleme tabloları ile yeni nesil soru yazma | |
14 | Poster hazırlama ve sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- PISA Ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Editör: Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, 2019, Pegem Akademi - Ölçme ve Değerlendirme, Editör: Prof. Dr. Emin Karip, 2015, Pegem Akademi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Proje bağlamında problemi kavrama, sahiplenme tepkileri, problem çözme becerileri, grup içi ve dış iletişim beceri ve ortaya çıkan projeler değerlendirilir. Öğrenciler yeni nesil sorular geliştirilerek var olan yeni nesil soruları değerlendirirler. | |
Açıklama | Yıl içi yapılan çalışmalarda öğrenci performansı ile yıl sonu teslim edilen projeler değerlendirilir. Yıl sonu projelerinin değerlendirme kriterleri dönem başında öğrencilere beyan edilir. Bu kriterler öğrencilere çalışmalarında kılavuzluk ederek kendi ön değerlendirmelerine de yardımcı olur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |