Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİ NESİL FEN SORULARI
1 Dersin Adı: YENİ NESİL FEN SORULARI
2 Dersin Kodu: FEN0101
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih Çepni
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cepnisalih@uluadg.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Müfredatlarımıza yeni giren yeni nesil ölçme değerlendirme kavramının anlaşılması ve bu kavrama göre soru hazırlama kültürünün geliştirilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yeni bir ölçme değerlendirme yaklaşımını öğrenerek okullarda yaygınlaştırma
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yeni nesil ölçme değerlendirmenin felsefi temellerini kavramak.;
2 Yeni nesil soru yazma becerisi kazanmak.;
3 Yazılan yeni nesil soruları değerlendirme becerisi kazanmak.;
4 Yeni nesil soru kültürüne kurumların geçebilmesi için ölçme değerlendirmede nasıl değişiklikler yapması gerektiği yönünde modeller sunmak.;
5 Uygun yeni nesil ölçme değerlendirme modellerini kurumlarda yaygınlaştırmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Klasik Ölçme Değerlendirme ile Yeni Nesil Ölçme Değerlendirme Arasındaki Temel Farklılıklar Nedir?
2 Klasik Ölçme Değerlendirme ile Yeni Nesil Ölçme Değerlendirmenin Teorik Temelleri Nereye Dayanmaktadır?
3 Fen öğretim programlarında vurgu yapılan yeni nesil ölçme değerlendirme teknikleri
4 PISA ve TIMSS sınavlarının doğasının irdelenmesi
5 Rubrik Kültürü ile Ölçme Değerlendirme
6 Rubrik Kültürü ile Ölçme Değerlendirme
7 Portfolyo hazırlanması
8 Okullarda uygulanan yeni nesil ölçme değerlendirme modelleri
9 Yeni nesil ölçme değerlendirme teknikleri
10 Yeni nesil ölçme değerlendirmede bağlam kavramını tanımak
11 Bağlam temelli soru yazma uygulamaları
12 Kavram haritaları, kavram ağları teknikleri ile soru yazma
13 Anlam çözümleme tabloları ile yeni nesil soru yazma
14 Poster hazırlama ve sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - PISA Ve TIMSS Mantığını ve Sorularını Anlama, Editör: Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, 2019, Pegem Akademi
- Ölçme ve Değerlendirme, Editör: Prof. Dr. Emin Karip, 2015, Pegem Akademi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Proje bağlamında problemi kavrama, sahiplenme tepkileri, problem çözme becerileri, grup içi ve dış iletişim beceri ve ortaya çıkan projeler değerlendirilir. Öğrenciler yeni nesil sorular geliştirilerek var olan yeni nesil soruları değerlendirirler.
Açıklama Yıl içi yapılan çalışmalarda öğrenci performansı ile yıl sonu teslim edilen projeler değerlendirilir. Yıl sonu projelerinin değerlendirme kriterleri dönem başında öğrencilere beyan edilir. Bu kriterler öğrencilere çalışmalarında kılavuzluk ederek kendi ön değerlendirmelerine de yardımcı olur.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 10 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 5 1 1 3 3 5 1 1 1 1 1 1 5 1
OK2 1 1 5 1 1 2 3 5 1 1 1 1 1 1 5 1
OK3 1 1 5 1 1 3 3 5 1 1 1 1 1 1 5 1
OK4 1 1 5 1 1 3 3 5 1 1 1 1 1 1 5 1
OK5 1 1 5 1 1 3 3 5 1 1 1 1 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr