Dr. Öğr. Üyesi Salih BİRİŞÇİ salihbirisci@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin, oyunların eğitim amacıyla kullanımına ilişkin bakış açısı edinebilmeleri ve eğitim amaçlı oyun tasarımı yapabilmeleridir. Oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel kavramları ve tarihçesini bilme; eğitim ortamları için oyunlaştırma uygulamaları gerçekleştirme.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Oyunlaştırmanın öğretim sürecine etkisini tartışabilmek ve gerek sınıf içi gerek çevrimiçi öğrenme ortamlarına yönelik oyunlaştırma tasarımı yapabilme.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Oyun ve oyunlaştırma kavramlarını bilir.;
2
Oyunla ilgili psikoloji ve davranış teorilerini açıklar.;
3
Oyun, oyuncu, ödül ve eğlence türlerini açıklar.;
4
Oyun tabanlı öğrenme ile oyunlaştırma arasında temel farkları açıklar.;
5
Oyunlaştırma modellerini açıklar.;
6
Bir oyunlaştırma tasarımı yapar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders tanıtımı ve dönem planı.
2
Oyun ile ilgili temel kavramlar. Oyunun tarihsel gelişim ve yaklaşımları
3
Eğitsel oyunların eğitimde kullanımı; Oyunların eğitsel çıktılara etkisi
4
Eğitsel oyunlarda öğretmen ve öğrenci rolleri
5
Dijital oyun teknolojisi, türleri, eğitimde kullanılması
6
Oyunlaştırma ve oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis)
7
Davranış döngüleri ve modelleri; bireysel ve grup oyunları
8
Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri
9
Oyun elementleri; oyun mekanikleri, Oyunlaştırma ölçümlemeleri – Örnek oyun uygulamaları
10
Oyun elementleri; oyun mekanikleri, Oyunlaştırma ölçümlemeleri – Örnek oyun uygulamaları
11
Oyunlaştırmada tasarım süreci: Schank’in “Hedef-Tabanlı Senaryo” teorisi: teori ve pratik
12
Oyunlaştırma elemanları ve pedagojik rolleri
13
Oyunlaştırma stratejileri
14
Öğrencilere ait oyunlaştırma tasarımlarının incelenmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Eğitsel Dijital Oyunlar, Editör: Mehmet Akif Ocak, Pegem Akademi • Yılmaz Altuğ Ercan, Oyunlaştırma, Abaküs Yayınları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
40
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
60
Finalin BAşarıya Oranı
40
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Derse ait ölçme ve değerlendirme etkinlikleri kapsamında, ara ve yılsonu sınavları ile dönem projesi dikkate alınmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
1
14
14
Projeler
1
28
28
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
16
16
Diğer
1
2
2
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU