Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA
1 Dersin Adı: EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA
2 Dersin Kodu: BIL0004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SALİH BİRİŞÇİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Salih BİRİŞÇİ
salihbirisci@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, oyunların eğitim amacıyla kullanımına ilişkin bakış açısı edinebilmeleri ve eğitim amaçlı oyun tasarımı yapabilmeleridir. Oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel kavramları ve tarihçesini bilme; eğitim ortamları için oyunlaştırma uygulamaları gerçekleştirme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Oyunlaştırmanın öğretim sürecine etkisini tartışabilmek ve gerek sınıf içi gerek çevrimiçi öğrenme ortamlarına yönelik oyunlaştırma tasarımı yapabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyun ve oyunlaştırma kavramlarını bilir.;
2 Oyunla ilgili psikoloji ve davranış teorilerini açıklar.;
3 Oyun, oyuncu, ödül ve eğlence türlerini açıklar.;
4 Oyun tabanlı öğrenme ile oyunlaştırma arasında temel farkları açıklar.;
5 Oyunlaştırma modellerini açıklar.;
6 Bir oyunlaştırma tasarımı yapar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı ve dönem planı.
2 Oyun ile ilgili temel kavramlar. Oyunun tarihsel gelişim ve yaklaşımları
3 Eğitsel oyunların eğitimde kullanımı; Oyunların eğitsel çıktılara etkisi
4 Eğitsel oyunlarda öğretmen ve öğrenci rolleri
5 Dijital oyun teknolojisi, türleri, eğitimde kullanılması
6 Oyunlaştırma ve oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis)
7 Davranış döngüleri ve modelleri; bireysel ve grup oyunları
8 Oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri
9 Oyun elementleri; oyun mekanikleri, Oyunlaştırma ölçümlemeleri – Örnek oyun uygulamaları
10 Oyun elementleri; oyun mekanikleri, Oyunlaştırma ölçümlemeleri – Örnek oyun uygulamaları
11 Oyunlaştırmada tasarım süreci: Schank’in “Hedef-Tabanlı Senaryo” teorisi: teori ve pratik
12 Oyunlaştırma elemanları ve pedagojik rolleri
13 Oyunlaştırma stratejileri
14 Öğrencilere ait oyunlaştırma tasarımlarının incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Eğitsel Dijital Oyunlar, Editör: Mehmet Akif Ocak, Pegem Akademi
• Yılmaz Altuğ Ercan, Oyunlaştırma, Abaküs Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derse ait ölçme ve değerlendirme etkinlikleri kapsamında, ara ve yılsonu sınavları ile dönem projesi dikkate alınmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 14 14
Projeler 1 28 28
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 3 4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4
OK2 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4
OK3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK4 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 3 4 4
OK5 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr