Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARKEOLOJİNİN DÜŞÜNCE TARİHİ ve GELİŞİMİ
1 Dersin Adı: ARKEOLOJİNİN DÜŞÜNCE TARİHİ ve GELİŞİMİ
2 Dersin Kodu: ARK1018
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Reyhan Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16240 0.224.2941837/ e-mail: reyhansahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Arkeolojinin düşünce tarihini genel bir şekilde anlatma amacını içermektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Antik Çağ’da ve Orta Çağ’da, Antik Çağ yazılı kaynaklarının ve maddesel izlerinin insanlarda uyandırdığı merak konusunda bilgilenmek. Bilinen ilk müzeler, tarihi eser koleksiyonlarını öğrenmek. Rönesans, Reform, Endüstri Devrimi ve 20. Yüzyıl başlarında Milliyetçilik hareketinin arkeolojiye yaklaşıma etkilerini tartışabilmek. Bilimsel bir disiplin olarak Arkeolojinin doğuşu ile Dünya’da ve Türkiye’de bir bilim olarak “Arkeoloji” konularında bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arkeolojinin tarihsel değişimini bilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin Tanımı, Amacı, Kapsamı, Yöntemi ve Kaynaklar
2 Dersin Tanımı, Amacı, Kapsamı, Yöntemi ve Kaynaklar
3 Arkeolojik Düşünce Tarihi Terminolojisi: Belli başlı kavramlar
4 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişimi
5 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişimi
6 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişimi
7 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişimi
8 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişiminin metodolojiye etkisi
9 Arkeolojide düşünme tarihinin gelişiminin metodolojiye etkisi
10 Avrupa, İngiltere ve Rusya arkeolojisi
11 Avrupa, İngiltere ve Rusya arkeolojisi
12 Türkiye arkeolojisi düşünce sistemi
13 Türkiye arkeolojisi düşünce sistemi
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Storıa Del Pensiero Archeologico BRUCE G: TRIGGER.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 2 1 2 2 3 4 4 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr