1 | Dersin Adı: | SÜNNETİN DİNDEKİ YERİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2226 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN huseyink@uludag.edu.tr 0224 243 10 66 - 60266 (Dahili) U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hadis ve sünnet kavramlarının mahiyetini, benzer ver farklılıklarını öğrencilere kazandırıp, hadislerin gerek dinî gerek sosyal hayattaki önemini kavratma. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sünnetin dindeki yeri konusunda tarih boyunca ortaya atılan görüşlerin ve bu görüşlerin temel yaklaşımlarının bilinmesi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hadis ve sünnet kavramları. | |
2 | Hadis ve sünnet kavramları arasındaki benzerlik ve farklar. | |
3 | Sünnetin önemi ile ilgili ayetler. | |
4 | Sünnetin önemi ile ilgili rivayetler. | |
5 | Kültür ve medeniyet ne demektir? | |
6 | Sünnetin kültüre etkisi nelerdir? | |
7 | Bir medeniyetin inşasında sünnet rolü ne olabilir? | |
8 | Oryantalistlerin genel olarak hadise yaklaşımları. | |
9 | Oryantalistlerin sünnet anlayışı. | |
10 | Sünnetin kaynaklar arasındaki yeri ve önemi. | |
11 | Sünnetin kaynaklar arasındaki yeri ve önemi. | |
12 | Fıkıhçıların sünnet anlayışı. | |
13 | Fıkıhçıların sünnet anlayışı. | |
14 | Konuyla ilgili literatürün tanınması. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. İ. Lütfi Çakan, Hadis Edebiyatı,İfav Yay., İstanbul 2008. 2. İslam’ın Anlaşılmasında Sünnetin Yeri ve Değeri Sempozyum Kitabı, TDV Yay., Ankara 2003. 3. S. Başaran, M. Ali Sönmez, Hadis Usûlü ve Tarihi,Emin Yayınevi, Bursa 2010. 4. Talat Koçyiğit, Hadis Istılâhları, Ankara 1985. 5. Subhi Sâlih, Hadis İlimleri ve Hadis Istılâhları, Ankara 1988. 6. M. Yaşar Kandemir, Mevzû Hadisler, Ankara 1991. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçme test sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 23 | 92 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |