Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
1 Dersin Adı: ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
2 Dersin Kodu: MBS0011
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN İLKÖRÜCÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şirin İlkörücü
ilkorucu@uludag.edu.tr
0224 2942152
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen ve öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri”nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan: A1 “Alan bilgisi”, Meslek Beceri yeterilik alanı içinde bulunan B2”Öğrenme ortamları oluşturma” ve “Tutum ve Değerler” yeterlik alanı içinde bulunan C2 “Öğrenciye Yaklaşım”, C3 “ İletişim ve İşbirliği” alt alanı ile ilişkilidir. Bu ders TYYÇ 6 düzey kapsamında alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme yetkinliğine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eleştirel düşünmenin tanımını yapar ve farklı düşünme çeşitleriyle farkını ve benzerliklerini yorumlayabilir ;
2 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir ve uygulayabilir;
3 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar ve değerlendirebilir;
4 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerini yorumlayabiir ve uygulayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma Dersin tanıtımı ve ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi.
2 Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarının yorumlanması
3 Eleştirel ve analitik düşünmede akıl yürütme süreçleri
4 Eleştirel düşünme boyutları: Duyuşsal stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması
5 Eleştirel düşünme boyutları: Duyuşsel stratejiler ve Bilişsel stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması
6 Eleştirel düşünme boyutları: Bilişsel stratejilerin eğitim örneklerinin yorumlanması
7 Eleştirel düşünme boyutları: Bilişsel stratejielr Eleştirel ve analitk düşünen bireyin özellileri ve engellerinin değerlendirilmesi
8 Eleştirel ve analitk düşünen bireyin özellileri ve engellerinin değerlendirilmesi
9 Eleştirel ve analitik düşünmede sokratik sorgulama örneklerinin yorumlanması
10 Eleştirel ve analitk düşünmede dinlemenin özellikleri ve problem çözme
11 Eleştirel okumanın özelliklerinin kavranması
12 Eleştirel yazmanın özelliklerinin kavranması
13 Güncel çalışmalarda eleştirel ve analitlik düşünmenin eğitim uygulamalarıyla ilgii çalışmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması
14 Güncel çalışmalarda eleştirel ve analitik düşünmenin eğitim uygulamalarıyla ilgii çalışmaların değerlendirilmesi ve yorumlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: De Bono, E. (2007). Altı şapkalı düşünme tekniği. Ankara: Remzi Kitapevi.
Gürkaynak, İ., Üstel, F. ve Gülgöz, S. (2008). Eleştirel düşünme (3. Baskı). İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
Nosich, M. G. (2015). Eleştirel düşünme ve disiplinler arası eleştirel düşünme rehberi (çev. B. Aybek ). Ankara: Anı Yayıncılık.
Paul, R., Elder, L. (2013). Kritik düşünce-Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar. (Çev: Esra Aslan, Gamze Sart). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık. Ankara.
Şahinel, S. Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap.
Aybek, B. (2012), Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Tapan broutın M.S., İlkörücü Ş., (2019). Öğretmen Adaylarının Kaynak Sistemlerinin Şematik Gösterimi Bağlamında Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Analizi 4th International Eurosian Educational Research Congress (EJER). Türkiye
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu derste ders anlatımı, beyin fırtınası, eleştirel tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme ve grup çalışması yöntemleri uygulanmaktadır.
Açıklama Dersin ölçme ve değerlendirmesinde 1 ara sınav, 1 final sınavı ile yarıyıl boyunca ödev ve sınıf içi etkinliklere katılım alınır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 1 9 72
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1
OK2 3 3 5 5 3 3 4 3 3 2 1 5 0 3 5 3
OK3 3 3 5 5 3 3 4 3 3 2 1 5 1 3 5 3
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr