Öğr. Gör. Jonathan Broutin Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa/Türkiye E-posta: jbroutin@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Temel amaç, CEFR'ye göre yazma ve okumada B2 seviyesini elde etmektir :
- Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirim.
- İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kopozisyon ya da rapor yazabilirim. Olayların ve deneyimlerin benim için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirim.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
B2 düzeyinde yazılı anlama ve yazılı üretim etkinlikleriyle Fransızca öğretebilecek öğrenciye sahip olmak.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yazışmaları anlama (B2);
2
Oryantasyon için okuma (B2);
3
Bilgi ve tartışma için okuma (B2);
4
Okuma Talimatları (B2);
5
Bir boş zaman etkinliği olarak okuma (B2);
6
Yaratıcı yazarlık (B2);
7
Denemeler ve Raporlar (B2);
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
"Un peu de respect : "
bir durumu ihbar etmek için yazmak
- Kendinizi haklı çıkarmak için yanıt verin
2
"D'accord ou pas d'accord ?"
- bir yargıyı açıklamak
- bir kararı gerekçelendirmek
3
"Le médiateur répond"
-Bir yanlış anlaşılmayı açıklamak için yazmak.
- Gözlemleri dikkate almak.
- Ayrıntıları sağlamak.
-Hataları düzeltmek.
4
" Un dîner insolite"
- bir duyguyu, izlenimi, duyguyu anlatmak
5
" Coup de foudre"
-Şiddetli bir duyguyu anlatmak
6
" Nostalgie"
- Duyguları, duyumları anlatmak.
7
" Les Français et le travail"
- Bir kamuoyu yoklamasına yorum yapmakç
8
"Equipés ou suréquipéa ?"
- Bir olgunun evrimi ile ilgili bir tablo üzerinde yorum yapmak.
9
" Qui protège qui ?"
-Bir grafikten, rakamları karşılaştırmak
10
"Langue d'hier, langue d'aujourd'hui"
- Kompozisyon yazmak 1/2
11
"Langue d'hier, langue d'aujourd'hui"
Kompozisyon yazmak 2/2
12
"Arbres, parcs et jardins"
-Rapor yazmak. (1/2)
13
"Arbres, parcs et jardins"
-rapor yazmak. (2/2)
14
"Cessons de bronzer"
- Bir proje geliştirmek, tartışmak
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Compréhension et expression écrite B2/B2+ Sylvie Poisson-Quinton & Reine Mimran Clé International 2008 CECRL - Conseil de l'Europe 2001&2018
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dersin öğretiminde 3E, düz anlatım, tartışma, bireysel öğretim ve soru-cevap uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde 1 ara sınav ve 1 final Sınavı uygulanmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
15
15
Toplam İş Yükü
77
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,23
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU