Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ
1 Dersin Adı: İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ
2 Dersin Kodu: FRN2004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. JONATHAN BROUTIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Ğrr. Gör. Jonathan Broutin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Jonathan Broutin
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa/Türkiye
E-posta: jbroutin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel amaç, CEFR'ye göre yazma ve okumada B2 seviyesini elde etmektir : - Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirim. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirim. - İlgi alanıma giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirim. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kopozisyon ya da rapor yazabilirim. Olayların ve deneyimlerin benim için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirim.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: B2 düzeyinde yazılı anlama ve yazılı üretim etkinlikleriyle Fransızca öğretebilecek öğrenciye sahip olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yazışmaları anlama (B2);
2 Oryantasyon için okuma (B2);
3 Bilgi ve tartışma için okuma (B2);
4 Okuma Talimatları (B2);
5 Bir boş zaman etkinliği olarak okuma (B2);
6 Yaratıcı yazarlık (B2);
7 Denemeler ve Raporlar (B2);
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 "Un peu de respect : " bir durumu ihbar etmek için yazmak - Kendinizi haklı çıkarmak için yanıt verin
2 "D'accord ou pas d'accord ?" - bir yargıyı açıklamak - bir kararı gerekçelendirmek
3 "Le médiateur répond" -Bir yanlış anlaşılmayı açıklamak için yazmak. - Gözlemleri dikkate almak. - Ayrıntıları sağlamak. -Hataları düzeltmek.
4 " Un dîner insolite" - bir duyguyu, izlenimi, duyguyu anlatmak
5 " Coup de foudre" -Şiddetli bir duyguyu anlatmak
6 " Nostalgie" - Duyguları, duyumları anlatmak.
7 " Les Français et le travail" - Bir kamuoyu yoklamasına yorum yapmakç
8 "Equipés ou suréquipéa ?" - Bir olgunun evrimi ile ilgili bir tablo üzerinde yorum yapmak.
9 " Qui protège qui ?" -Bir grafikten, rakamları karşılaştırmak
10 "Langue d'hier, langue d'aujourd'hui" - Kompozisyon yazmak 1/2
11 "Langue d'hier, langue d'aujourd'hui" Kompozisyon yazmak 2/2
12 "Arbres, parcs et jardins" -Rapor yazmak. (1/2)
13 "Arbres, parcs et jardins" -rapor yazmak. (2/2)
14 "Cessons de bronzer" - Bir proje geliştirmek, tartışmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Compréhension et expression écrite B2/B2+
Sylvie Poisson-Quinton & Reine Mimran
Clé International 2008
CECRL - Conseil de l'Europe 2001&2018
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde 3E, düz anlatım, tartışma, bireysel öğretim ve soru-cevap uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde 1 ara sınav ve 1 final Sınavı uygulanmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,23
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
OK2 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 1 0 0 0
OK3 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
OK4 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
OK5 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
OK6 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
OK7 3 3 4 2 5 2 1 1 5 1 1 1 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr