Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CİMNASTİK
1 Dersin Adı: CİMNASTİK
2 Dersin Kodu: AE104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENGİZ AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ccakca@hotmail.com -02242940695
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cimnastik sporunun tarihçesi, branşları hakkında bilgi sahibi olma, İlk ve orta öğretimde, kulüplerde temel teknikleri öğretebilme becerisini kazanma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tüm sporların temeli olan cimnastik branşında bilgi sahibi olma, temel hareket tekniklerinin biliyor ve öğretim yöntemlerini öğretebiliyor olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Artistik cimnastiğin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi açıklayabilme;
2 Artistik cimnastik kültürünü oluşturabilme,;
3 Artistik cimnastik branşının temel becerilerini tanımlayabilme;
4 Artistik cimnastik becerilerine ait öğretim yöntemlerini uygulayabilme;
5 Artistik cimnastik branşında temel becerileri seri içinde uygulayabilme (Kızlar ve erkekler);
6 Artistik cimnastik branşında yardımcı araçlar kullanarak becerileri geliştirebilme;
7 Artistik cimnastik branşında güvenlik tedbirlerini eksiksizce uygulayabilme,;
8 Artistik cimnastik branşında erkek ve bayan aletlerini tanıyabilme;
9 Artistik cimnastikte yarışma organizasyonlarının genel özelliklerini kavrayabilme;
10 Yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak Artistik cimnastiğe uygun yetenekleri tanımlayabilme,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Cimnastiğin Tarihçesi, Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (bayanlar), Taklalar: Öne ve geriye takla, Öne ve geriye gergin bacak takla,Öne ve geriye açık bacak takla,Uçuşlu taklalar.
2 Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (erkekler) Amut hareketi basamaklamaları ve öğretim yöntemleri
3 Artistik cimnastikte antrenman ve yarışma ortamında alınması gereken güvenlik önlemleri Çember ve kartvil hareketinin basamaklamalar ve öğretim yöntemleri
4 Tam donanımlı Artistik cimnastik Salonunun genel yapısı ve özellikleri Überschlag ve erişmek hareketlerinin basamaklamaları ve öğretim yöntemleri
5 Artistik cimnastik yarışma kuralları Barfiks: Tutuşlar, karın mihferi, kipe, bitiriş.
6 Artistik cimnastik erkekler yarışma organizasyonları Barfiks: Tutuşlar, karın mihferi, kipe, bitiriş.
7 Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri Halka: Tutuşlar, elan, mum duruşu, L duruşu, iniş
8 Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri Halka: Tutuşlar, elan, mum duruşu, L duruşu, iniş
9 Atlama masası teorisi Atlama masası:, Koşu, son adım, birinci uçuş, ikinci uçuş, bitiriş devreleri,
10 Artistik Cimnastiğin Gelişiminde Okul, kulüp ve Aile ilişkileri Atlama masası: Kapalı toplu, bükük atlayış,
11 Cimnastiğin çocuk gelişimi açısından eğitim değeri Atlama masası :açık bacak atlayış
12 Artistik cimnastiğin Türkiye’de tarihsel gelişimi Atlama masası: Überschlag
13 Türkiye cimnastik Federasyonun teşkilat yapısı Kulplu beygir: Kulplu beygir teorisi. Temel tekniklerle ilgili uygulamalar
14 Artistik cimnastik kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Cumhur SALTUKLAR, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1986, İSTANBUL.
2. Llyod READHEAD, Men’s Gymnastıcs Coaching Manual, 1987, ENGLAND.
3. Uluslar Arası Cimnastik Federasyonu (F.İ.G.), Erkekler Teknik Komitesi değerlendirme Kuralları, Düzenleyen Ve Çeviren: Metin SAYIN, 2001, ANKARA.
4. Ergün ŞENGÜL, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1997, ANKARA.
5. Turn Und Gymnastıkgeröte İn Spieth- Katalog.
6. Erhard Sport- Katalog.
7. salih SUVEREN, Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, Kulplu Beygir, Paralel, Barfiks, Tutibay Yayınları, 1999, ANKARA.
8. Murat SANRI, Atlama Beygiri, Baki Kitabevi, 2000, ADANA.
9. Murat SANRI, Yer Aleti, Baki Kitabevi, 2000, ADANA.
10. Salih SUVEREN, Artistik Jimnastik öğretim metotları, k.beygir, paralel, barfiks, 1999, ANKARA
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav
Açıklama Ara sınav: %40, final: %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 3 21
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 4 4 4 4 4 4 4 3 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 3 4 5 4 4 4 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 4 4 4 4 5 4 5 4 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 5 4 4 4 5 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK6 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK7 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK8 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 0 0 0 0 0 0
OK9 3 4 4 4 5 5 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK10 4 4 4 4 4 5 4 4 4 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr