1 |
Dersin Adı: |
CİMNASTİK |
2 |
Dersin Kodu: |
AE104 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. CENGİZ AKÇA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ccakca@hotmail.com -02242940695 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Cimnastik sporunun tarihçesi, branşları hakkında bilgi sahibi olma, İlk ve orta öğretimde, kulüplerde temel teknikleri öğretebilme becerisini kazanma. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Tüm sporların temeli olan cimnastik branşında bilgi sahibi olma, temel hareket tekniklerinin biliyor ve öğretim yöntemlerini öğretebiliyor olmak. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Cimnastiğin Tarihçesi, Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (bayanlar), |
Taklalar: Öne ve geriye takla, Öne ve geriye gergin bacak takla,Öne ve geriye açık bacak takla,Uçuşlu taklalar. |
2 |
Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (erkekler) |
Amut hareketi basamaklamaları ve öğretim yöntemleri |
3 |
Artistik cimnastikte antrenman ve yarışma ortamında alınması gereken güvenlik önlemleri |
Çember ve kartvil hareketinin basamaklamalar ve öğretim yöntemleri |
4 |
Tam donanımlı Artistik cimnastik Salonunun genel yapısı ve özellikleri |
Überschlag ve erişmek hareketlerinin basamaklamaları ve öğretim yöntemleri |
5 |
Artistik cimnastik yarışma kuralları |
Barfiks: Tutuşlar, karın mihferi, kipe, bitiriş.
|
6 |
Artistik cimnastik erkekler yarışma organizasyonları |
Barfiks: Tutuşlar, karın mihferi, kipe, bitiriş.
|
7 |
Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri |
Halka: Tutuşlar, elan, mum duruşu, L duruşu, iniş |
8 |
Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri |
Halka: Tutuşlar, elan, mum duruşu, L duruşu, iniş |
9 |
Atlama masası teorisi |
Atlama masası:, Koşu, son adım, birinci uçuş, ikinci uçuş, bitiriş devreleri, |
10 |
Artistik Cimnastiğin Gelişiminde Okul, kulüp ve Aile ilişkileri |
Atlama masası: Kapalı toplu, bükük atlayış, |
11 |
Cimnastiğin çocuk gelişimi açısından eğitim değeri |
Atlama masası :açık bacak atlayış |
12 |
Artistik cimnastiğin Türkiye’de tarihsel gelişimi |
Atlama masası: Überschlag |
13 |
Türkiye cimnastik Federasyonun teşkilat yapısı |
Kulplu beygir: Kulplu beygir teorisi. Temel tekniklerle ilgili uygulamalar |
14 |
Artistik cimnastik kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler |
Genel tekrar |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Cumhur SALTUKLAR, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1986, İSTANBUL. 2. Llyod READHEAD, Men’s Gymnastıcs Coaching Manual, 1987, ENGLAND. 3. Uluslar Arası Cimnastik Federasyonu (F.İ.G.), Erkekler Teknik Komitesi değerlendirme Kuralları, Düzenleyen Ve Çeviren: Metin SAYIN, 2001, ANKARA. 4. Ergün ŞENGÜL, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1997, ANKARA. 5. Turn Und Gymnastıkgeröte İn Spieth- Katalog. 6. Erhard Sport- Katalog. 7. salih SUVEREN, Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, Kulplu Beygir, Paralel, Barfiks, Tutibay Yayınları, 1999, ANKARA. 8. Murat SANRI, Atlama Beygiri, Baki Kitabevi, 2000, ADANA. 9. Murat SANRI, Yer Aleti, Baki Kitabevi, 2000, ADANA. 10. Salih SUVEREN, Artistik Jimnastik öğretim metotları, k.beygir, paralel, barfiks, 1999, ANKARA |
24 |
Değerlendirme |
|