Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
1 Dersin Adı: İNSAN İLİŞKİLERİ ve İLETİŞİM
2 Dersin Kodu: GK008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nhasil@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940686
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107549
19 Dersin Amacı İletişim becerileri dersi öğretmenler, öğretmen adayı öğrenciler: toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazanmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adaylarının iletişim becerisi açısından daha duyarlı kılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrencinin birbirine yakınlaşmasını sağlar. Ve insan ilişkilerini başarılı şekilde sürdürülebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular.;
2 Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar.;
3 Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır.;
4 Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır.;
5 Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular.;
6 Farklı çatışmayla baş etme yöntemleri olduğunu bilir, kendi tarzına dair farkındalık kazanır ve yeni baş etme yöntemlerini kullanmaya çalışır.;
7 Kişilerarası iletişimde bilişsel süreçlerin etkisini anlar, iletişimi olumsuz etkileyen inançlarını fark eder ve değiştirmeye çalışır.;
8 İlişkilerde yaşadığı sorunları etkileşim grubunda paylaşır, yeni farkındalıklar kazanır ve bu farkındalıklarını yaşama geçirmeye çalışır.;
9 İletişimde beden dilini etkili kullanmayı öğrenir.;
10 Öğretmen - öğrenci arasında etkili iletişim kurabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İletişim Nedir? Bilgi ve İletişim Nedir? İletişim sürecinin Temel öğeleri
2 Kaynak-Mesaj-kanal-alıcı-dönüt-geri bildirim
3 İletişim Türleri Sözlü İletişim- Konuşma ve Dinleme Becerileri
4 Sözsüz İletişim- Yazılı İletişim
5 İletişimin Fonksiyonları-İletişim Engelleri-Bir ilişkide sorun yaratan iletişim engelleri
6 İletişim Engelleri Nasıl Aşılır? Empati nedir?
7 Kişilerarası İlişkiler Ve Güvenlik: Güvenirliğin in Temelleri Ve Tanımı, Güvengen Davranış, Sınıflandırılması, Güvengen Olmanın Önündeki Engeller, Güvengenlik Eğitimi
8 Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Tanımı, Çatışma Çözme Yöntemleri, Tarzları
9 Etkili İletişim Kurmanın Temel Esasları
10 Bir İletişim süreci olarak Öğretme-Öğrenme Süreci
11 Okulda -Sınıfta İletişim
12 Ailede İletişim
13 Örgütsel İletişim ve Yönetici Sorumluluğu
14 Öğretme-Öğrenme Süreci Açısından Bazı iletişim Modellerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Halil Aytekin “İnsan İlişkileri ve İletişim” Pegem Akademi 2020
Şahin, Fulya Yüksel “İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış” Ed.Alim Kaya Kişiler arası İlişkiler ve Etkili İletişim 2016
Akif Ergin "Eğitimde Etkili İletişim" Anı Yayınları2014
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik ve çoktan seçmeli sorular
Açıklama Analiz ve Sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 0 4 20
Projeler 5 4 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 5 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr