İletişim becerileri dersi öğretmenler, öğretmen adayı öğrenciler: toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazanmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adaylarının iletişim becerisi açısından daha duyarlı kılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrencinin birbirine yakınlaşmasını sağlar. Ve insan ilişkilerini başarılı şekilde sürdürülebilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular.;
2
Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar.;
3
Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır.;
4
Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır.;
5
Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular.;
6
Farklı çatışmayla baş etme yöntemleri olduğunu bilir, kendi tarzına dair farkındalık kazanır ve yeni baş etme yöntemlerini kullanmaya çalışır.;
7
Kişilerarası iletişimde bilişsel süreçlerin etkisini anlar, iletişimi olumsuz etkileyen inançlarını fark eder ve değiştirmeye çalışır.;
8
İlişkilerde yaşadığı sorunları etkileşim grubunda paylaşır, yeni farkındalıklar kazanır ve bu farkındalıklarını yaşama geçirmeye çalışır.;
9
İletişimde beden dilini etkili kullanmayı öğrenir.;
10
Öğretmen - öğrenci arasında etkili iletişim kurabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İletişim Nedir? Bilgi ve İletişim Nedir? İletişim sürecinin Temel öğeleri
2
Kaynak-Mesaj-kanal-alıcı-dönüt-geri bildirim
3
İletişim Türleri Sözlü İletişim- Konuşma ve Dinleme Becerileri
4
Sözsüz İletişim- Yazılı İletişim
5
İletişimin Fonksiyonları-İletişim Engelleri-Bir ilişkide sorun yaratan iletişim engelleri
6
İletişim Engelleri Nasıl Aşılır? Empati nedir?
7
Kişilerarası İlişkiler Ve Güvenlik: Güvenirliğin in Temelleri Ve Tanımı, Güvengen Davranış, Sınıflandırılması, Güvengen Olmanın Önündeki Engeller, Güvengenlik Eğitimi
8
Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Tanımı, Çatışma Çözme Yöntemleri, Tarzları
9
Etkili İletişim Kurmanın Temel Esasları
10
Bir İletişim süreci olarak Öğretme-Öğrenme Süreci
11
Okulda -Sınıfta İletişim
12
Ailede İletişim
13
Örgütsel İletişim ve Yönetici Sorumluluğu
14
Öğretme-Öğrenme Süreci Açısından Bazı iletişim Modellerinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Prof. Dr. Halil Aytekin “İnsan İlişkileri ve İletişim” Pegem Akademi 2020 Şahin, Fulya Yüksel “İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış” Ed.Alim Kaya Kişiler arası İlişkiler ve Etkili İletişim 2016 Akif Ergin "Eğitimde Etkili İletişim" Anı Yayınları2014
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Klasik ve çoktan seçmeli sorular
Açıklama
Analiz ve Sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
5
4
20
Ödevler
0
4
20
Projeler
5
4
20
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
91
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU