1 | Dersin Adı: | PSİKOTERAPİ KURAMLARI I |
2 | Dersin Kodu: | PSİ4065 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BURCU KORKMAZ YAYIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Korkmaz Yayın burcukorkmaz@uludag.edu.tr Ofis Numarası: 0224 275 50 89 Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Temel psikoterapi kuramlarını öğrenmek, psikoterapi araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak, farklı psikoterapi kuramlarını birbirleri ile karşılaştırabilmek ve psikoterapötik müdahalelere eleştirel bir bakış açısı oluşturabilmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu seçmeli ders lisans öğrencilerine temel psikoterapi türlerinin tanıtılmasını ve bu kuramların teorik arka planının yanı sıra pratik uygulamalarının nasıl olduğu hakkında bilgi sağlamayı amaçlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikoterapi araştırmalarına giriş | |
2 | Psikoterapi araştırmalarının tarihçesi | |
3 | Ortak etkiler modeli ve terapötik ittifak | |
4 | Prochaska'nın değişim aşamaları modeli | |
5 | Psikanaliz 1 | |
6 | Psikanaliz 2 | |
7 | Psikanaliz 3 | |
8 | Ego psikolojisi | |
9 | Nesne İlişkileri Kuramı 1 | |
10 | Nesne İlişkileri Kuramı 2 | |
11 | Bilişsel-Davranışçı Terapiler-1 | |
12 | Bilişsel-Davranışçı Terapiler-2 | |
13 | Bilişsel-Davranışçı Terapiler-3 | |
14 | Bilişsel-Davranışçı Terapiler-4 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Güncel makaleler Geçtan, E. (2002) Psikanaliz ve Sonrası. Metis. Beck, J. S. (2011) Cognitive Behavior Therapy: Basics and Beyond. Guilford. Prochaska, J. O. & Norcross, J. C. (2018). Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. Oxford University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara sınav, Ödev, Yarıyıl sonu sınavı | |
Açıklama | Dersin değerlendirilmesinde bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına ek olarak, öğrencilerin dersi kavrama düzeylerini değerlendirmek üzere bir dönem sonu ödevi değerlendirme yolu olarak kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 52 | 52 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |