Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOTERAPİ KURAMLARI I
1 Dersin Adı: PSİKOTERAPİ KURAMLARI I
2 Dersin Kodu: PSİ4065
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BURCU KORKMAZ YAYIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Burcu Korkmaz Yayın
burcukorkmaz@uludag.edu.tr
Ofis Numarası: 0224 275 50 89
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel psikoterapi kuramlarını öğrenmek, psikoterapi araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak, farklı psikoterapi kuramlarını birbirleri ile karşılaştırabilmek ve psikoterapötik müdahalelere eleştirel bir bakış açısı oluşturabilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu seçmeli ders lisans öğrencilerine temel psikoterapi türlerinin tanıtılmasını ve bu kuramların teorik arka planının yanı sıra pratik uygulamalarının nasıl olduğu hakkında bilgi sağlamayı amaçlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikoterapi araştırmalarının gelişimini öğrenir ve güncel bilgi birikimi hakkında bilgi sahibi olur. ;
2 Temel psikoterapi kuramlarını ve varsayımlarını öğrenir. ;
3 Temel psikoterapi kuramlarını birbiriyle karşılaştırır ve tartışır.;
4 Psikoterapi okullarının kullandığı terapötik teknikleri öğrenir. ;
5 Temel psikoterapi yaklaşımlarına eleştirel bir bakış açısı kazanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikoterapi araştırmalarına giriş
2 Psikoterapi araştırmalarının tarihçesi
3 Ortak etkiler modeli ve terapötik ittifak
4 Prochaska'nın değişim aşamaları modeli
5 Psikanaliz 1
6 Psikanaliz 2
7 Psikanaliz 3
8 Ego psikolojisi
9 Nesne İlişkileri Kuramı 1
10 Nesne İlişkileri Kuramı 2
11 Bilişsel-Davranışçı Terapiler-1
12 Bilişsel-Davranışçı Terapiler-2
13 Bilişsel-Davranışçı Terapiler-3
14 Bilişsel-Davranışçı Terapiler-4
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Güncel makaleler
Geçtan, E. (2002) Psikanaliz ve Sonrası. Metis.
Beck, J. S. (2011) Cognitive Behavior Therapy: Basics and Beyond. Guilford.
Prochaska, J. O. & Norcross, J. C. (2018). Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. Oxford University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara sınav, Ödev, Yarıyıl sonu sınavı
Açıklama Dersin değerlendirilmesinde bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına ek olarak, öğrencilerin dersi kavrama düzeylerini değerlendirmek üzere bir dönem sonu ödevi değerlendirme yolu olarak kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 52 52
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK2 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 0 4 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr