Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİ II
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİ II
2 Dersin Kodu: GKZ1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA ULUOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (muluocak@uludag.edu.tr-0 (224) 275 50 38 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarını akademik yazma konusunda bilgilendirmek ve onların akademik yazma becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Duygu, düşünce ve izlenimlerin yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanılmasını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Akademik dil ve üslupla yazılan yazıların özelliklerini bilir;
2 Bilimsel ve öğretici metinlerin biçimsel özelliklerini kavrar.;
3 Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme, kaynakça oluşturma uygulamalarını değerlendirir.;
4 Konu bulma, başlık yazma, özetleme, anahtar kelimeler oluşturma konularıyla ilgili etkinlik üretir;;
5 Nesnel ve öznel anlatımın farklı yönlerini karşılaştırır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Akademik dil ve yazının özellikleri
2 Akademik yazılarda tanım, kavram ve terimlerden yararlanma.
3 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.)
4 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (makale, şekil ve içerik özellikleri)
5 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (rapor, şekil ve içerik özellikleri)
6 Akademik metinlerin yapısı ve türleri (bilimsel özet, şekil ve içerik özellikleri)
7 İddia, karşı iddia yazma (bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma).
8 Metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot gösterme, kaynakça oluşturma)
9 Öğretici ve bilimsel metinler oluşturma (başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma)
10 Öğretici ve bilimsel yazılarda düşünceyi geliştirme yollarından yararlanma (açıklama, betimleme, karşılaştırma)
11 Öğretici ve bilimsel yazıların dil ve üslup özellikleri
12 Bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler
13 Akademik metin yazma uygulamaları
14 Akademik metin yazma uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Yazılı Anlatım Öğretimi, Alfa Aktüel, Bursa 2009.
Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ, Ankara 2002.
Mustafa Özkan, Osman Esin, Hatice Tören, Yüksek Öğretim Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul 2001.
Mustafa Onur Kan, Akademik Yazma, Eğiten Kitap, Ankara, 2018.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli testler.
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 2 1 3 1 4 5 3 1 3 1 3 1 3 1
OK2 4 2 2 1 3 1 4 5 3 2 2 1 3 1 3 1
OK3 4 2 2 1 1 1 5 5 3 3 4 1 3 3 3 1
OK4 4 4 4 1 2 0 3 5 3 5 3 1 1 2 3 1
OK5 3 3 2 1 4 1 2 3 3 5 3 1 1 2 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr