Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİTLE İLETİŞİM TEORİLERİ
1 Dersin Adı: KİTLE İLETİŞİM TEORİLERİ
2 Dersin Kodu: SSY3016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OZAN AŞIK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Mehmet Ozan Aşık
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: ozanasik@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerde kitle, kitle kültürü ve medya, toplum, kültür ilişkisine dair sosyolojik perspektifi geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, eleştirel medya okuryazarlığı becerilerini sosyolojik bir arkaplan ile öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kitle iletişim teorilerindeki kavramları kullanabilme;
2 Medyanın olumlu ve olumsuz fonksiyonları üzerine düşünebilme;
3 Medyanın iktidarla ilişkisini kurabilme;
4 Medyanın ideolojik boyutunu görebilme ;
5 Medyanın etik olup olamayacağını tartışabilme.;
6 Güncel medya tartışmalarını takip edebilme;
7 Medyanın şiddetle ilişkisini kurabilme ;
8 Medyanın politik fonksiyonunu görebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kitle iletişiminin doğuşu
2 Kitle iletişim modelleri
3 Kitle iletişim araçlarının etkisi: Kamuoyu
4 Kitle iletişim araçlarının etkisi: Propaganda
5 Medyanın ekonomi politiği
6 Sınırlı etki ve bireyin eylem gücü
7 Hegemony, ideoloji ve Frankfurt Okulu
8 Ara sınav
9 Hegemonya karşıtı medya pratiği? Alternatif medya
10 McLuhan, teknoloji ve "medium"
11 Anlam, söylem, temsiliyet I
12 Anlam, söylem, temsiliyet II
13 İngiliz Kültürel Çalışmaları
14 Yeni medya
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hüseyin Köse, Bourdieu Medyaya Karşı/ Medya: İşbirlikçi, Zorba Ve Çığırtkan, Papirüs Yayınevi, İstanbul, 2004.
Erol mutlu, Globalleşme, Popüler Kültür Ve Medya, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2006.
Vedat Demir, Medya Etiği, Beta,İstanbul, 2007.
Jean-Noel Jeanneney, Medya Tarihi, Çev. Esra Atuk, Yapi Kredi Yayinlari, Istanbul, 2006.
Asa Briggs- Peter Burke, Medyanin Toplumsal Tarihi, Çev. Ibrahim Şener, Izdüşüm Yayinlari, Istanbul, 2004.
Pratkanis&Aronson, Propaganda Çağı, Çev.Nagihan Haliloğlu, Paradigma, Istanbul, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 2 2 2 4 4 4 4 3 1
OK2 3 3 3 2 2 2 4 4 4 5 5 2
OK3 3 3 3 2 2 2 5 5 5 5 4 2
OK4 4 3 3 2 2 2 4 4 4 3 3 2
OK5 4 4 4 3 3 3 3 4 4 4 5 2
OK6 5 5 5 3 3 3 3 4 4 4 5 2
OK7 3 5 5 2 2 2 3 5 4 5 5 2
OK8 4 5 4 3 2 3 2 4 4 4 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr