1 | Dersin Adı: | KİTLE İLETİŞİM TEORİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY3016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OZAN AŞIK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Mehmet Ozan Aşık |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: ozanasik@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerde kitle, kitle kültürü ve medya, toplum, kültür ilişkisine dair sosyolojik perspektifi geliştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, eleştirel medya okuryazarlığı becerilerini sosyolojik bir arkaplan ile öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kitle iletişiminin doğuşu | |
2 | Kitle iletişim modelleri | |
3 | Kitle iletişim araçlarının etkisi: Kamuoyu | |
4 | Kitle iletişim araçlarının etkisi: Propaganda | |
5 | Medyanın ekonomi politiği | |
6 | Sınırlı etki ve bireyin eylem gücü | |
7 | Hegemony, ideoloji ve Frankfurt Okulu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Hegemonya karşıtı medya pratiği? Alternatif medya | |
10 | McLuhan, teknoloji ve "medium" | |
11 | Anlam, söylem, temsiliyet I | |
12 | Anlam, söylem, temsiliyet II | |
13 | İngiliz Kültürel Çalışmaları | |
14 | Yeni medya |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hüseyin Köse, Bourdieu Medyaya Karşı/ Medya: İşbirlikçi, Zorba Ve Çığırtkan, Papirüs Yayınevi, İstanbul, 2004. Erol mutlu, Globalleşme, Popüler Kültür Ve Medya, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2006. Vedat Demir, Medya Etiği, Beta,İstanbul, 2007. Jean-Noel Jeanneney, Medya Tarihi, Çev. Esra Atuk, Yapi Kredi Yayinlari, Istanbul, 2006. Asa Briggs- Peter Burke, Medyanin Toplumsal Tarihi, Çev. Ibrahim Şener, Izdüşüm Yayinlari, Istanbul, 2004. Pratkanis&Aronson, Propaganda Çağı, Çev.Nagihan Haliloğlu, Paradigma, Istanbul, 2008. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |