Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Almanca Öğretiminde Güncel Alan Araştırmaları
1 Dersin Adı: Almanca Öğretiminde Güncel Alan Araştırmaları
2 Dersin Kodu: ALM6103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ANASTASİA ŞENYILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Anastasia Şenyıldız
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa/Türkiye
E blok, 218 nolu ofis
E-Posta: asenyildiz@uludag.edu.tr
Telefon:+90 224 294 22 74
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı Almancanın yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili belirlenmiş bilimsel çalışmaların analizi ve eleştirel değerlendirilmesi, nicel ve nitel araştırma ilkelerinin kullanılması, veri edinimi ve analizi ile kendi çalışmalarına özgü araştırma sorularının oluşturulması, araştırma sonuçlarının tartışılması ve sunulmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi tamamlayan öğrencinin tez çalışmasına ve daha sonra yapacağı çalışmalara önemli bir zemin hazırlar ve mesleki yaşamında yapacağı çalışmalara katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci yabancı dil olarak Almanca öğretimindeki güncel alan araştırma konularını tespit eder ve tartışır. ;
2 Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir, araştırma model ve desenlerini karşılaştırır. ;
3 Araştırmalarda kullanılan yöntemleri eleştirir. ;
4 Nicel ve nitel araştırmalarda kullanılacak ilkeleri sıralar, nicel ve nitel araştırmaların örnekleme stratejilerini kullanarak problemlere uygun veri toplama yol ve araçlarını tahmin eder;
5 Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar ve yapılan araştırmaları analiz eder.;
6 Analiz sonuçlarını rapor eder ve sunar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Analyse und Reflexion ausgewählter empirischer Studien in DaF
2 Analyse und Reflexion ausgewählter empirischer Studien in DaF
3 Vertiefung der Kenntnisse und Fähigkeiten selbstständigen wissenschaftlichen Arbeitens
4 Vertiefung der Kenntnisse und Fähigkeiten selbstständigen wissenschaftlichen Arbeitens
5 Ansätze zweit- und fremdsprachenbezogener Forschung
6 Ansätze zweit- und fremdsprachenbezogener Forschung
7 Forschendes Lernen
8 Datenerhebung und Auswertung von Daten
9 Datenerhebung und Auswertung von Daten
10 Entwicklung eines Forschungsdesigns
11 Entwicklung eines Forschungsdesigns
12 Dokumentation und Präsentation von Forschungsergebnissen
13 Evaluation des Forschungsvorhabens
14 Diskussion
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Aguado, Karin; Riemer, Claudia (2000): „Empirische Forschung: aus der Praxis für die Praxis?“. In: Wolff, Armin; Tanzer, Harald (Hrsg.): Sprache – Kultur – Politik (= Materialien Deutsch als Fremdsprache 53). Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache, 153-165.
Albert, Ruth; Koster, Cor J. (2002): Empirie in Linguistik und Sprachlehrforschung. Ein methodologisches Arbeitsbuch. Tübungen: Gunter Narr. Arbeitsgruppe Fremdsprachenerwerb Bielefeld (1996): „Fremdsprachenerwerbsspezifische Forschung. Aber wie? Theoretische und methodologische Überlegungen“. Deutsch als Fremdsprache 33, 144–155; 200–210.
Bausch, Karl-Richard; Christ, Herbert; Krumm, Hans-Jürgen (2003): „Fremdsprachendidaktik und Sprachlehrforschung“. In: Bausch, Karl-Richard; Christ, Herbert; Krumm, Hans-Jürgen (Hrsg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht. Vierte, vollständig neu bearbeitete Auflage Tübingen, Basel: Francke, 1-9.
Brown, James Dean (2002): Understanding Research in Second Language Learning. A Teacher’s Guide to Statistics and Research Design. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. Brown, James Dean; Rodgers, Theodore S.: Doing Second Language Research. Oxford: Oxford University Press.
Caspari, Daniela (2003): Fremdsprachenlehrerinnen und Fremdsprachenlehrer: Studien zu ihrem beruflichen Selbstverständnis: Tübingen: Narr.
Dörnyei, Zoltán (2003): Questionnaires in Second Language Research. Construction, Administration, and Processing. Mahwah, NJ/London: Lawrence Erlbaum.
Ellis, Rod; Barkhuizen (2005): Analysing Learner Language. Oxford: Oxford University Press.
Gass, Susan M; Mackey, Alison (2007): Data Elicitation for Second and Foreign Language Research. Mahwah, NJ/London: Lawrence Erlbaum.
Grotjahn, Rüdiger (1987): “On the methodological basis of intro spective methods”. In: Faerch, Claus; Kasper, Gabriele (Hrsg.): Introspection in Second Language Research. Clevedon/Philadelphia: Multilingual Matters, 54-81.
Grotjahn, Rüdiger (2005): „Rezensionsaufsatz. ‘Empirie in Linguistik und Sprachlehrforschung’. Kritische Bemerkungen zu einem ‚methodologischen Arbeitsbuch’“. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 14, 1, 169-186.
Grotjahn, Rüdiger (2005): „Subjektmodelle. Implikationen für die Theoriebildung und Forschungsmethodologie der Sprachlehr- und Sprachlernforschung“. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 16, 1, 23-56.
Grotjahn, Rüdiger (2006): „Zur Methodologie der Fremdsprachenerwerbsforschung“. In: Scherfer, Peter; Wolff, Dieter (Hrsg.): Vom Lehren und Lernen fremder Sprachen: Eine vorläufige Bestandsaufnahme. Berlin, Bern, Brüssel, Frankfurt am Main, New York, Oxford, Wien: Peter Lang, 247-270.
Mackey, Alison; Gass, Susan M. (2005): Second Language Research. Methodology and Design. Mahwah, NJ/London: Lawrence Erlbaum.
Moser, Heinz (2003): Instrumentenkoffer für die Praxisforschung. Zürich: Verlag Pestalozzianum.
Rankin, Jamie; Becker, Florian (2006): “Does reading the research make a difference? A case study of teacher growth in FL German“. Modern Language Journal 90, 3, 353-372.
Riemer; Claudia (2002): „Für und über die eigene Unterrichtspraxis forschen: Anregungen zur Lehrerhandlungsforschung“. In: Schreiber, Rüdiger (Hrsg.): Deutsch als Fremdsprache am Studienkolleg. Unterrichtspraxis, Tests, Evaluation (= Materialien Deutsch als Fremdsprache 63). Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache, 129–143.
Schlak, Torsten (2004): „Aus den Erfahrungen anderer Fächer lernen: Wege und Perspektiven der forschungsmethodologischen Ausbildung im Hochschulfach ‘Deutsch als Fremdsprache’“, Info DaF 31, 5, 533-548.
Seliger, Herbert W.; Shohamy, Elana (1989): Second Language Research Methods, Oxford: Oxford University Press.
Steinke, Ines (1999): Kriterien qualitativer Forschung. Ansätze zur Bewertung qualitativ-empirischer Sozialforschung. Weinheim, München: Juventa
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları sınav, ödev
Açıklama Dönem boyunca makale analiz raporları ile araştırma önerisi oluşturmasında gösterdiği performansına göre değerlendirilecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 4 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 10 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 212
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,07
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 3 3 4 5 1 3 3 2 2 1
OK2 1 2 3 4 2 1 3 2 3 1 3 3
OK3 4 1 2 2 5 2 3 1 5 2 3 3
OK4 2 2 4 3 2 3 2 3 1 3 1 2
OK5 4 1 4 2 3 1 4 5 1 3 2 1
OK6 2 2 2 3 1 3 2 1 3 4 1 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr