1 |
Dersin Adı: |
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI |
2 |
Dersin Kodu: |
OKU5213 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ELVAN ŞAHİN ZETEROĞLU |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Handan Asûde BAŞAL asubasal@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenci okulöncesi eğitimi alanında daha bilgili ve alandaki konulara daha hakim olacaktır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
|
|
2 |
Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler |
|
3 |
Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği |
|
4 |
Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler |
|
5 |
Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
|
|
6 |
Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
|
|
7 |
Gözlemsel teknikler
|
|
8 |
Görüşme tekniği
|
|
9 |
Çocuklara yönelik
anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler |
|
10 |
Sosyometrik teknikler |
|
11 |
Olay incelemesi tekniği |
|
12 |
Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi
|
|
13 |
Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
|
|
14 |
Genel değerlendirme
|
|