Ders Öğretim Planı
İLKÖĞRETİMİN TARİHİ TEMELLERİ
1 |
Dersin Adı: |
İLKÖĞRETİMİN TARİHİ TEMELLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS6110 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Fatih DEMİREL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
fatihdemirel@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Günümüz ilköğretim sisteminin Osmanlı'dan günümüze gelişimini anlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Akademik çalışmaların yürütüleceği alanın tanınmasına, anlamlandırılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlayacaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İslam medeniyetinde ve Osmanlı Devleti'nin 19. yüzyıl öncesinde uygulanan temel eğitim sistemini anlamlandırır.;
|
2 |
Tanzimat Dönemi ile birlikte ilköğretim alanında başlayan değişimi kavrar.;
|
3 |
Tanzimat Dönemi'nden günümüze ilköğretim sisteminde meydana gelen değişimi kavrar.;
|
4 |
Tarihi süreçte ilköğretim programlarındaki değişimi kavrar;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders içeriği, kaynak bilgisi üzerine değerlendirme |
|
2 |
İslam medeniyetinde ve Osmanlı klasik döneminde sıbyan mektepleri |
|
3 |
Tanzimat Dönemi'nde sıbyan mektepleri üzerinde başlayan değişim. |
|
4 |
II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde sıbyan/ibtidai mektepleri |
|
5 |
II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde sıbyan/ibtidai mektepleri |
|
6 |
Cumhuriyeti Dönemi'nde ilkokullar |
|
7 |
Osmanlı Devleti'nde sıbyan/ibtidai mektepleri programları ve değişim. |
|
8 |
Cumhuriyeti Dönemi'nde ilkokul programları ve değişim |
|
9 |
Rüştiyelerin ilk örneklerinin açılması |
|
10 |
Tanzimat, II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde rüştiyeler |
|
11 |
Cumhuriyeti Dönemi'nde ortaokullar |
|
12 |
Cumhuriyeti Dönemi'nde ilköğretim |
|
13 |
Rüştiye/ortaokul programları ve değişim |
|
14 |
Rüştiye/ortaokul programları ve değişim |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Selçuk Akşin Somel, Osmanlı’da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin, Çev. Osman Yener; Ayşegül Altınova Şahin, Osmanlı Devleti'nde Rüşdiye Mektepleri; Muammer Demirel, Osmanlı Modernleşmesinde Rüşdiye Mektepleri; |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
4 |
80 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
20 |
Toplam |
5 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
80 |
Finalin BAşarıya Oranı |
20 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Süreç ve ürün değerlendirme: Sunum ve araştırma ödevi |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Ödevler |
4 |
7,5 |
30 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
OK2
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
OK3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
OK4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |