Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLKÖĞRETİMİN TARİHİ TEMELLERİ
1 Dersin Adı: İLKÖĞRETİMİN TARİHİ TEMELLERİ
2 Dersin Kodu: SOS6110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fatih DEMİREL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fatihdemirel@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Günümüz ilköğretim sisteminin Osmanlı'dan günümüze gelişimini anlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik çalışmaların yürütüleceği alanın tanınmasına, anlamlandırılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam medeniyetinde ve Osmanlı Devleti'nin 19. yüzyıl öncesinde uygulanan temel eğitim sistemini anlamlandırır.;
2 Tanzimat Dönemi ile birlikte ilköğretim alanında başlayan değişimi kavrar.;
3 Tanzimat Dönemi'nden günümüze ilköğretim sisteminde meydana gelen değişimi kavrar.;
4 Tarihi süreçte ilköğretim programlarındaki değişimi kavrar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders içeriği, kaynak bilgisi üzerine değerlendirme
2 İslam medeniyetinde ve Osmanlı klasik döneminde sıbyan mektepleri
3 Tanzimat Dönemi'nde sıbyan mektepleri üzerinde başlayan değişim.
4 II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde sıbyan/ibtidai mektepleri
5 II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde sıbyan/ibtidai mektepleri
6 Cumhuriyeti Dönemi'nde ilkokullar
7 Osmanlı Devleti'nde sıbyan/ibtidai mektepleri programları ve değişim.
8 Cumhuriyeti Dönemi'nde ilkokul programları ve değişim
9 Rüştiyelerin ilk örneklerinin açılması
10 Tanzimat, II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet Dönemleri'nde rüştiyeler
11 Cumhuriyeti Dönemi'nde ortaokullar
12 Cumhuriyeti Dönemi'nde ilköğretim
13 Rüştiye/ortaokul programları ve değişim
14 Rüştiye/ortaokul programları ve değişim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Selçuk Akşin Somel, Osmanlı’da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908) İslamlaşma, Otokrasi ve Disiplin, Çev. Osman Yener; Ayşegül Altınova Şahin, Osmanlı Devleti'nde Rüşdiye Mektepleri; Muammer Demirel, Osmanlı Modernleşmesinde Rüşdiye Mektepleri;
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 80
Yıl sonu Sınavı 1 20
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 80
Finalin BAşarıya Oranı 20
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Süreç ve ürün değerlendirme: Sunum ve araştırma ödevi
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 4 7,5 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 4 3 4 4 3 3 4 4 3
OK2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK3 4 4 3 4 4 4 3 4 4 3 4 4
OK4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr