1 | Dersin Adı: | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS6109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | _ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | akdemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eğitimin felsefi temelleri insanın kendini gerçekleştirme sürecine temel ihtiyaçlarının dışında ontolojik, epistemolojik ve etik gibi sorunları da dahil ederek hayata anlam katmayı amaçlar. Çünkü, insan hayata kattığı değerlerle ancak kendini gerçekleştirebilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Genel kültür ve mesleki uzmanlık alanına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefe ve Eğitim kavramının tanım ve analizi. | |
2 | Eğitimin temel sorunları. | |
3 | Felsefenin temel sorunları. | |
4 | Ontoloji ve eğitim. | |
5 | Epistemoloji ve eğitim. | |
6 | Etik ve ahlak eğitimi. | |
7 | Estetik ve sanat eğitimi. | |
8 | Din felsefesi ve Din eğitimi. | |
9 | Toplum ve siyaset felsefesi. Demokrasi ve eğitim. | |
10 | Eğitimde eşitlik ve adalet. | |
11 | Eğitimde felsefi analiz. | |
12 | Eleştiri ve eğitim. | |
13 | Eğitimin reform sorunu. | |
14 | Günümüz sorunlarına eğitim ve felsefenin temel sorunları açısından bakış. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Büyükdüvenci, Sabri, (1987), Eğitim Felsefesi Yazıları, Ankara: Yargıcıoğlu Matbaası. Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim (Çev. Salih OTARAN), İstanbul: Başarı Yay. Ergün, M. (2006). Eğitimin felsefi temelleri. M. Ç. Özdemir (Ed.). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ekinoks. Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara. Heimsoeth, Heinz. (1986). Felsefenin Temel Disiplinleri, Çev. T. Mengüşoğlu, İstanbul: Remzi Kitabevi. Nicholas, Tate. (2018). Ne için Eğitim? (Çev. Mukadder Erkan), (Konya, Çizgi Kitabevi). Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016 Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | _ | |
Açıklama | _ |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |