Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
1 Dersin Adı: EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
2 Dersin Kodu: SOS6109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: _
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: akdemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eğitimin felsefi temelleri insanın kendini gerçekleştirme sürecine temel ihtiyaçlarının dışında ontolojik, epistemolojik ve etik gibi sorunları da dahil ederek hayata anlam katmayı amaçlar. Çünkü, insan hayata kattığı değerlerle ancak kendini gerçekleştirebilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Genel kültür ve mesleki uzmanlık alanına katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefe yapan bir öğrenci araştırmayı ve sorgulamayı öğrenir.;
2 Bilgiye ezber yöntemiyle ulaşmaz. Bilgiye ancak araştırma ve sorgulama yöntemiyle ulaşır.;
3 Öğrenmiş olduğu bilgi akılda çok daha kalıcı olur.;
4 Bilgiyi felsefe yaparak sorgular. Böylece bilginin gerçek olup olmadığını ayırt edebilir.;
5 Öğrenci, felsefe yaparken bilginin derinliğine ulaşır ve bilgiyi mantığıyla kavrar.;
6 Soyut düşünmeyi kavrar.;
7 Bilginin sürekli bir biçimde evrildiğini fark edebilir.;
8 Gerekçeli düşünmenin ve gerekçeli eylemde bulunmanın önemini anlar.;
9 Varolana belli bir uzaklıktan bakma becerisini gösterir.;
10 Neden-sonuç ilişkilerini çözümleyebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefe ve Eğitim kavramının tanım ve analizi.
2 Eğitimin temel sorunları.
3 Felsefenin temel sorunları.
4 Ontoloji ve eğitim.
5 Epistemoloji ve eğitim.
6 Etik ve ahlak eğitimi.
7 Estetik ve sanat eğitimi.
8 Din felsefesi ve Din eğitimi.
9 Toplum ve siyaset felsefesi. Demokrasi ve eğitim.
10 Eğitimde eşitlik ve adalet.
11 Eğitimde felsefi analiz.
12 Eleştiri ve eğitim.
13 Eğitimin reform sorunu.
14 Günümüz sorunlarına eğitim ve felsefenin temel sorunları açısından bakış.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
Büyükdüvenci, Sabri, (1987), Eğitim Felsefesi Yazıları, Ankara: Yargıcıoğlu Matbaası.
Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim (Çev. Salih OTARAN), İstanbul: Başarı Yay.
Ergün, M. (2006). Eğitimin felsefi temelleri. M. Ç. Özdemir (Ed.). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ekinoks.
Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara.
Heimsoeth, Heinz. (1986). Felsefenin Temel Disiplinleri, Çev. T. Mengüşoğlu, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Nicholas, Tate. (2018). Ne için Eğitim? (Çev. Mukadder Erkan), (Konya, Çizgi Kitabevi).
Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016
Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları _
Açıklama _
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK2 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK3 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK4 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK5 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK6 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK7 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK8 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK9 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
OK10 5 4 1 4 3 1 1 4 1 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr