Ders Öğretim Planı
II. MEŞRUTİYET’TEN CUMHURİYETE EĞİTİM REFORMLARI (1908-1960)
1 |
Dersin Adı: |
II. MEŞRUTİYET’TEN CUMHURİYETE EĞİTİM REFORMLARI (1908-1960) |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS5116 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Fatih DEMİREL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
fatihdemirel@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Nilüfer, Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
II. Meşrutiyet ve Cumhuriyet Dönemlerinde eğitim sisteminin durumunu ve eğitim alanında gerçekleştirilen reformları anlamlandırabilmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Akademik çalışmaların yürütüleceği alanın tanınmasına, anlamlandırılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlayacaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
II. Meşrutiyet Dönemi eğitim reformu anlayışı hakkında bilgi sahibi olur.;
|
2 |
II. Meşrutiyet Dönemi'nde ilköğretim alanında gerçekleştirilen reformları değerlendirir.;
|
3 |
Tedrisat-ı İbtidaiyye Kanun-ı Muvakkati adlı kanunu ve getirdiklerini kavrar, uygulanışını değerlendirir.;
|
4 |
II Meşrutiyet Döneminde ortaöğretim ve yükseköğretim alanlarında gerçekleştirilen reformları değerlendirir.;
|
5 |
II. Meşrutiyet Döneminde eğitim bilimcileri tanır ve eğitim bilimleri alanında yapılan çalışmaları değerlendirir.;
|
6 |
Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nu değerlendirir.;
|
7 |
Cumhuriyet Döneminde ilköğretim ve ortaöğretimde yapılan yenilikleri değerlendirir. ;;
|
8 |
Cumhuriyet Dönemi'nde yükseköğretim alanında gerçekleştirilen reformları değerlendirir.;
|
9 |
Cumhuriyet Dönemi'nde öğretmen yetiştiren kurumlar hakkında bilgi sahibi olur.;
|
10 |
Cumhuriyet Döneminde öğretme yetiştirme politikalarını değerlendirir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
II. Meşrutiyet Dönemi eğitim reform anlayışı. |
|
2 |
Tedrisat-i İbtidaiyye Kanun-ı Muvakkati ve uygulanışı |
|
3 |
Ortaöğretimde dönüşüm ve sultaniler |
|
4 |
II. Meşrutiyet Dönemi'nde yükseköğretim alanında gerçekleştirilen reformalar. |
|
5 |
II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim bilimciler ve eğitim bilimleri alanında yapılan çalışmalar |
|
6 |
II. Meşrutiyet Dönemi'nde öğretmen yetiştirme. |
|
7 |
Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nu ve uygulanışı |
|
8 |
Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim ve ortaöğretimde yapılan yenilikler |
|
9 |
Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim ve ortaöğretimde yapılan yenilikler |
|
10 |
Darülfünun reformu |
|
11 |
Cumhuriyet Dönemi'nde açılan yükseköğretim kurumları |
|
12 |
Yüksek Öğretmen okulları |
|
13 |
Eğitim Enstitüleri ve Köy Enstitüleri |
|
14 |
Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim reform anlayışı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mustafa ERGÜN, İkinci Meşrûtiyet Devrinde Eğitim Hareketleri 1908-1914 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
4 |
80 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
20 |
Toplam |
5 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
80 |
Finalin BAşarıya Oranı |
20 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Süreç ve ürün değerlendirme: Sunum ve araştırma ödevi |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödevler |
4 |
48 |
48 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
OK1
|
2
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
4
|
2
|
OK2
|
1
|
3
|
3
|
4
|
4
|
3
|
3
|
4
|
4
|
OK3
|
3
|
2
|
3
|
4
|
4
|
4
|
3
|
3
|
3
|
OK4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
OK5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
2
|
1
|
2
|
3
|
2
|
OK6
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
OK7
|
3
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
3
|
3
|
3
|
OK8
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
OK9
|
2
|
3
|
3
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
OK10
|
3
|
3
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |