Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR
1 Dersin Adı: OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR
2 Dersin Kodu: ZEE5113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Bu dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ÖZGE BOŞNAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: dr.ozge.bosnak@gmail.com
Eğitim fakültesi B blok 103 nolu oda
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarının otizm spektrum bozukluğu olan çocukların tanı ve eğitim süreçlerine ilişkin bilgilerinin geliştirilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların tanı ve eğitim süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Otizmli çocukların tanı süreçlerini bilir. ;
2 Otizmli çocukların eğitim gereksinimlerini bilir. ;
3 Otizmli çocuklarla çalışma yöntemlerini bilir. ;
4 Otizmli çocuk aileleri ile neler yapabileceğini bilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel kavramlar
2 Otizm Spektrum Bozukluğu nedir
3 Otizmli çocukların tanı süreci
4 Otizmli çocukların değerlendirilmesi
5 Otizmli çocukların eğitsel gereksinimlerinin belirlenmesi
6 Otizmli çocuklarla yürütülen bilimsel dayanaklı uygulamalar
7 Otizmli çocuklarla yürütülen bilimsel dayanaklı uygulamalar
8 Otizmli çocuklarla yürütülen bilimsel dayanaklı uygulamalar
9 Otizmli çocuklarla yürütülen bilimsel dayanaklı uygulamalar
10 Otizmli çocuklarla yürütülen terapi ve alternatif tıp uygulamaları
11 Otizmli çocukların eğitiminde teknoloji kullanımı
12 Otizmli çocukların eğitiminde veriye dayalı eğitim yürütme
13 Otizmli çocukların eğitiminde veriye dayalı eğitim yürütme
14 Otizmli çocuklar ve aileleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Otizm Spektrum Bozukluğu. Elif Tekin İftar (Ed.) Vize Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik
Açıklama klasik
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 20 20
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 5 5 4
OK2 5 4 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4
OK3 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5
OK4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr