Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOKSESLİ MÜZİKAL DİKTE UYGULAMALARI ve ANALİZİ I
1 Dersin Adı: ÇOKSESLİ MÜZİKAL DİKTE UYGULAMALARI ve ANALİZİ I
2 Dersin Kodu: MUZ6117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RASİM EROL DEMİRBATIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Rasim Erol Demirbatır
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok
+90 224 294 09 57
redemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı çoksesli müzikal dikte uygulamaları çerçevesinde teorik bilgilerle birlikte çok ses algılama-tanıma, yatay ve dikey (ezgi-akor) dikte, analiz, poliritmik yapıları tanıma, modern notasyon teknikleri ile yazılmış eserleri çözümleme ve deşifre becerilerini kazanabilmektir. Bunula birlikle ileri düzey müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sesler arasındaki ilişkileri kavrayarak müziksel işitme, okuma ve yazma ile çoksesli dikte ve analiz becerisi kazanmak ve mesleğinde bu becerileri kullanabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tüm majör – minör tonlarda çoksesli dikte yapıp solfej okuyabilme. ;
2 Makamsal müziklerde çoksesli uygulamaları dikte etme, çözümleme ve yaratma çalışmaları yapabilme.;
3 İleri düzeyde İki ve üç sesli, dikte etme, çözümleme ve yaratma çalışmaları yapabilme.;
4 Üç sesli, dört sesli, beş sesli tonal ve dörtlü armoni sistemi akorlarıyla uygulamalar yapabilme. ;
5 Çağdaş besteleme tekniklerinin kullanıldığı eserlerle dikte ve analiz yapabilme.;
6 Farklı anahtarlarla solfej, dikte ve ritmik okuma çalışmaları yapabilme;
7 İleri düzey çoksesli deşifre becerisini geliştirebilme ve piyanoyla eşlik yapabilme.;
8 Çoksesli ezgileri biçim açısından çözümleyebilme ve aynı kuruluşta benzer teksesli ezgileri (solfej ya da eğitim müziği) çoksesli yazabilme. ;
9 İleri düzey Müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda donanımlı olabilme.;
10 Modern notasyon teknikleri ile yazılmış çoksesli müzikler üzerinde yaratıcı çalışmalar, dikte ve analiz yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amaçları ve kaynakları. Hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek için ön değerlendirme.
2 Çeşitli tonalitelerde ve karma ölçülerde dikte çalışmaları.
3 Makamsal müzikler. Dikte, çözümleme ve yaratma çalışmaları.
4 Üç, dört ev beş sesli akorlar ve çözümleri.
5 İki ya da üç sesli dikte çalışmaları.
6 Ortaçağ kilise modlarının 20.yy da kullanımı. Bu modlarla dikte, transpoze ve solfej çalışmaları.
7 Solfej parçalarına piyanoyla eşlik çalışmaları.
8 Müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri.
9 Farklı anahtarlarda okuyarak, yazarak, çalarak transpoze uygulamaları.
10 Deşifre becerisini geliştirici çalışmalar. İki, üç ve dört sesli dikte, çözümleme ve yaratma çalışmaları.
11 Çağdaş eserlerde armonik analiz ve dikte çalışmaları.
12 Modern notasyon teknikleri ile yazılmış eserlerin dikte ve analizi. Bu notasyon tekniği ile yaratıcı çalışmalar.
13 Çoksesli deşifre becerisini geliştirici çalışmalar ve piyanoyla eşlik yapma çalışmaları.
14 Genel tekrar. Eğitime yönelik ezgi yazma-yaratma alıştırmaları.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • GHEZZO, Marta Arkossy. Solfege, Ear Training, Rhytm, Dictation and Music Theory, The University of Alabama Press, Alabama,1980.
• FONTAINE, Fernard. Traite Pratique du Rhytme Mesure, Ed. Henry Lemoine, Paris, 1955.
• LAVIGNAC, Albert. Solfege Des Solfeges 3A, 6A, 7A.
• SAY, Ahmet. Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2002.
• SAYGUN,A.Adnan. Toplu Solfej II, Devlet Konservatuarı Yayınları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1967.
• BEAUCAMP, Albert. Le Solfege Contemporain, Ed. M. R: BRAUN, Paris.
• SAYGUN A. Adnan. Töresel Musiki, Devlet Konservatuarı Yazıları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1967.
• SUN Muammer. Türk Müziği Makam Dizileri, Önder Matbaası, Ankara, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı yapılmaktadır.
Açıklama Bu ders akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK9 1 1 5 1 4 1 1 1 5 1 1 1
OK10 1 1 1 1 4 1 1 4 5 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr