Dr. Öğr. Üye. İsmail Çimen Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 2955033 ismailcimen@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin örgütlerdeki insan kaynağının nasıl geliştirileceğine ilişkin yaklaşım ve yöntemleri bilmelerini sağlamaktır. insan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramlar, beşeri sermayenin önemi ve son yıllarda ortaya çıkan paradigma değişikliği üzerinde durur. Daha sonra yöneticilerin insan kaynakları ile ilgili politika ve uygulamaları hakkında bilgi verilir
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Örgütlerde İKY uygulamalarının teorisini bildiği için uygulamada kolaylık elde eder.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İnsan kaynakları yönetiminin önemini kavramak;
2
İnsan kaynaklarının geliştirilmesine ilişkin temel ilkeleri öğrenmek;
3
İnsan kaynaklarının yönetimi ve geliştirilmesi konusunda model geliştirmek;
4
İnsan kaynaklarının geliştirilmesi konusundaki farklı uygulamaları karşılaştırmak
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı ve Kapsamı
2
İnsan Kaynakları Yönetiminin Örgütler İçin Önemi ve İşlevi
3
İnsan Kaynakları Yönetiminin Çalışma İlkeleri
4
İnsan Kaynaklarının Planlanması
5
İnsan Kaynaklarının Planlanması ve Stratejik Planlama
6
Stratejik Planlama
7
İnsan Kaynaklarının Planlanması ve Toplam Kalite Yönetimi
8
Eleman Seçimi ve Yerleştirilmesi
9
İnsan Kaynaklarının Eğitilmesi ve Geliştirilmesi
10
İnsan Kaynağının Performansının Değerlendirilmesi
11
Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynağının Planlanması
12
Kariyer Yönetimi ve İnsan Kaynağının Planlanması
13
İnsan Kaynaklarının Çalışma Ortamında Güdülenmesi
14
Eğitim Örgütlerinde İnsan
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
*Açıkalın, A. İnsan Kaynağının Geliştirilmesi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 1999. *Akgemci, T. Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi, 2007. *Aksu, M. Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2002. *Düren, Z. 2000?li Yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Yayınları, 2000. *Fındıkçı, İ. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları, 1999. *Şişman, M. Öğretim Liderliği. Ankara: PegemA Yayıncılık, 2002. *Tevrüz, S. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi. Ankara:Kalder Yayınları, 1996.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Sunu
Proje
Açıklama
Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
50
50
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,07
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU