Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRENME ORTAMLARINDA AKILLI OYUNCAKLAR
1 Dersin Adı: ÖĞRENME ORTAMLARINDA AKILLI OYUNCAKLAR
2 Dersin Kodu: BIL6112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: auzun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenme ortamlarında akıllı oyuncakların temel dayanağı olan öğrenme teorileri açıklayabilme, Öğrenme ortamlarında akıllı oyuncakların tarihsel gelişimini açıklayabilme, Öğrenme ortamlarında akıllı oyuncaklar ile ilgili güncel araştırmaları takip edebilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler mesleki pratiklerinde işe koşabilecekleri öğrenme ortamında akıllı oyuncaklarla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme ortamında akıllı oyuncaklar kavramının tarihsel gelişimi açıklar;
2 Öğrenme ortamında akıllı oyuncaklar kavramıyla ilgili kullanılan pedagojik yaklaşımları ve öğrenme teorilerini açıklar;
3 Öğrenme ortamında akıllı oyuncaklar ile ilgili yakın zamanda ortaya çıkan kavram, araç gereçler ve uygulama geliştirme ortamlarını açıklar ve kullanır;
4 Öğrenme ortamında akıllı oyuncakların farklı yaş gruplarına göre gereksinimlerini analiz eder;
5 Öğrenme ortamında akıllı oyuncaklarla ilgili güncel akademik çalışmaları takip eder;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
2 Öğrenme ortamında akıllı oyuncaklar kavramının öğretiminin tarihsel gelişimi
3 Öğrenme ortamında akıllı oyuncakların dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri
4 Öğrenme ortamında akıllı oyuncakların dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Makale inceleme
8 Makale inceleme
9 Makale inceleme
10 Makale inceleme
11 Makale inceleme
12 Makale inceleme
13 Makale inceleme
14 Makale inceleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: The Use of Smart Toys in Learning Games, Peter A. Smith, 2016
Handbook of Research on Educational Communications and Technology, Spector, Merrill, Ellen, Bishop Eds, Springer, 2014
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem içinde ödev ve projelerle süreç değerlendirme uygulanacaktır. Final sınavında ise yazılı sınav uygulanacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 4 4 5 0 4 4 3 0 0
OK2 3 4 4 0 4 5 4 0 0
OK3 4 4 4 0 5 4 4 0 0
OK4 3 4 4 0 4 4 4 0 0
OK5 4 4 4 0 5 5 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr