1 |
Dersin Adı: |
ÇOCUK ve MEKAN |
2 |
Dersin Kodu: |
MIM5066 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. Belkıs Ece ŞAHİN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ece Şahin besahin@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, çocuk ve mekan ilişkisine yönelik araştırma alanının ve mekanın çocukların zihinsel, sosyal- duygusal, fiziksel gelişimleri üzerindeki etkisinin tanıtılmasıdır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Çocuk mekanlarının niteliğinin geliştirilmesi yönünde tasarım bilgisine sahip olmak |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Çocuk gelişimi (bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel gelişim) ve fiziksel çevre ilişkisi (algı, deneyim ve öğrenme) |
|
2 |
Çocuk ve fiziksel çevre ilişkisi: Antropometrik boyutlar ve temel mekânsal standartlar |
|
3 |
Çocuğun bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel açıdan gelişimsel gereksinimleri ve konut mekanı |
|
4 |
Çocuk ve konut mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları |
|
5 |
Çocuğun bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel açıdan gelişimsel gereksinimleri ve okulöncesi eğitim mekanı |
|
6 |
Çocuk ve okulöncesi eğitim mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları |
|
7 |
Çocuk müzeleri: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler |
|
8 |
Çocuk ve müze mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları |
|
9 |
Çocuk kütüphaneleri: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler |
|
10 |
Çocuk ve kütüphane mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları |
|
11 |
Çocuk hastaneleri / pediatrik üniteler: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler |
|
12 |
Çocuk ve hastane/tedavi mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: öğrenci sunumları |
|
13 |
Çocuk parkları: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler |
|
14 |
Çocuk ve dış mekan oyun mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: öğrenci sunumları |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Day, C. 2007. Environment and Children: Passive Lessons from the Everyday Environment.Oxford: Elsevier. Dudek, M. (Ed.) 2005. Children's Spaces.Oxon: Routledge. Christopher, S., Blades, M. (Eds.) 2006. Children and their Environments. Cambridge:Cambridge Press. Lueder, R., Berg Rice, V.J. (Eds.) 2008. Ergonomics for Children: Designing Products and Places for Toddlers to Teens. Boca Raton: Taylor&Francis. Lushington, N. 2008. Libraries Designed for Kids. New York: Neal-Schuman Publishers. Weinstein, C. S. (Ed.) 1987. Spaces for Children. New York: Plenum Press. Worpole, K. 2013. Contemporary Library Architecture, A Planning and Design Guide. New York: Routledge. |
24 |
Değerlendirme |
|