Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK ve MEKAN
1 Dersin Adı: ÇOCUK ve MEKAN
2 Dersin Kodu: MIM5066
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Belkıs Ece ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ece Şahin
besahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, çocuk ve mekan ilişkisine yönelik araştırma alanının ve mekanın çocukların zihinsel, sosyal- duygusal, fiziksel gelişimleri üzerindeki etkisinin tanıtılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuk mekanlarının niteliğinin geliştirilmesi yönünde tasarım bilgisine sahip olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk ve mekan ilişkini konu alan araştırma alanını, kapsam, kullanılan yöntem ve teknikler yönüyle tanımak;
2 Çocuk ve mekan ilişkisinin çocuk gelişimi üzerindeki önemini anlamak;
3 Kentsel ve mimari ölçekte, çocuk gelişimini destekleyen koşulların sağlanması açısından önem taşıyan boyutları anlamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk gelişimi (bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel gelişim) ve fiziksel çevre ilişkisi (algı, deneyim ve öğrenme)
2 Çocuk ve fiziksel çevre ilişkisi: Antropometrik boyutlar ve temel mekânsal standartlar
3 Çocuğun bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel açıdan gelişimsel gereksinimleri ve konut mekanı
4 Çocuk ve konut mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları
5 Çocuğun bilişsel, psiko-sosyal ve fiziksel açıdan gelişimsel gereksinimleri ve okulöncesi eğitim mekanı
6 Çocuk ve okulöncesi eğitim mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları
7 Çocuk müzeleri: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler
8 Çocuk ve müze mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları
9 Çocuk kütüphaneleri: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler
10 Çocuk ve kütüphane mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: Öğrenci sunumları
11 Çocuk hastaneleri / pediatrik üniteler: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler
12 Çocuk ve hastane/tedavi mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: öğrenci sunumları
13 Çocuk parkları: Kullanım olanakları ve mekânsal gereklikler
14 Çocuk ve dış mekan oyun mekanı ilişkisine yönelik araştırmalar: öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Day, C. 2007. Environment and Children: Passive Lessons from the Everyday Environment.Oxford: Elsevier.
Dudek, M. (Ed.) 2005. Children's Spaces.Oxon: Routledge.
Christopher, S., Blades, M. (Eds.) 2006. Children and their Environments. Cambridge:Cambridge Press.

Lueder, R., Berg Rice, V.J. (Eds.) 2008. Ergonomics for Children: Designing Products and Places for Toddlers to Teens. Boca Raton: Taylor&Francis.
Lushington, N. 2008. Libraries Designed for Kids. New York: Neal-Schuman Publishers.
Weinstein, C. S. (Ed.) 1987. Spaces for Children. New York: Plenum Press.
Worpole, K. 2013. Contemporary Library Architecture, A Planning and Design Guide. New York: Routledge.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste yarıyılsonu sınavı ve dönem içi ödev çalışmaları ile başarı notu belirlenmektedir.
Açıklama Ders içinde ödev çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 24 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 24 24
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 4 5 3 3 1 4 1 1 4
OK2 0 0 3 0 5 0 0 0 0 0
OK3 4 4 5 0 5 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr