1 |
Dersin Adı: |
KLASİK TRAGEDYA VE KOMEDYA ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY1007 BH |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
0 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
0 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224, 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya /Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bir oyun sahnelemesinde oyuncu, dramaturg ve yönetmen olarak çalışırken metne nasıl yaklaşacağını bilmek. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Aristoteles’in Poetika eserinin etkisi, iyi tragedyanın ölçütleri |
|
2 |
Trajik olan, dramatik olan, trajik karakter ve trajik eylem kavramlarının açıklanması |
|
3 |
Oyun analizi yönteminin öğretilmesi, yazar- dönem bilgisi verme, tür-biçim, olay örgüsü, aksiyon planı, ana kişi, karşıt kişi, yan kişi, karakter, tip tespit etmenin öğretilmesi |
|
4 |
Ana çatışma, yan çatışma, ana tema, yan tema, tarihsel öz, evrensel öz kavramlarını, ateşleyici sebep, düğüm ve kriz noktaları, doruk nokta belirlemeyi öğretmek |
|
5 |
Aiskhylos’un Zincire Vurulmuş Prometheus oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
6 |
Aiskhylos’un Zincire Vurulmuş Prometheus oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
7 |
Sophokles’in Kral Oedipus oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
8 |
Genel bir değerlendirme (ara sınav) |
|
9 |
Sophokles’in Kral Oedipus oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
10 |
Sophokles’in Kral Oedipus adlı oyununun Poetika üzerinden incelenmesi |
|
11 |
Sophokles’in Aias oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
12 |
Sophokles’in Aias oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
13 |
Sophokles’in Antigone oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
14 |
Sophokles’in Antigone oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|