Ders Öğretim Planı
POST TONAL BAĞLAMDA TÜRLER ve BİÇİMLER
1 |
Dersin Adı: |
POST TONAL BAĞLAMDA TÜRLER ve BİÇİMLER |
2 |
Dersin Kodu: |
YAY5118 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Gökçe ALTAY ARTAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Gökçe ALTAY ARTAR |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
B.U.Ü.Devlet Konservatuvarı altaygokce@uludag.edu.tr 0 224 294 27 48 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Post-tonal bağlamdaki farklı müzikal tür ve biçimlerin üslupla ilgili unsurlarla birlikte incelenmesi. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Müzikal yapı bütünlüğü hakkında donanımlı olmak. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin tür ve biçimleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilme.;
|
2 |
Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin tür ve biçimlerini yorumlayabilme.;
|
3 |
Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin uygulanan tekniklere göre üslup ve biçim farklarını kavrayabilme.;
|
4 |
Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin biçimleriyle ilgili araştırma yapabilme.;
|
5 |
Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eser/eserlerle ilgili topladığı bilgileri metin çalışması içinde değerlendirebilme;
|
6 |
Post-tonal bağlamda farklı tür ve biçimlerin karşılaştırmalı analizini yapabilme.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Post-tonalite kavramı. |
|
2 |
Disonans kavramının algısal ve teknik değişimi. |
|
3 |
Post-tonal teori |
|
4 |
Post-tonal eser örnekleri (Fin de siecle ve 1914 arası) |
|
5 |
Post-tonal eser örnekleri (Serializm ve sonrası: 1914 - 1945) |
|
6 |
Post-tonal teori çalışması ve eser örnekleri |
|
7 |
Atonalite ve İfade |
|
8 |
Atonalite ve Biçim |
|
9 |
Atonal eser analizleri (1945 öncesi) |
|
10 |
20. ve 21. Yy.’larda Modalite Kavramı |
|
11 |
Modal bağlamda biçim ve tür kavramı |
|
12 |
Modal eser analizleri |
|
13 |
Biçim ve türde modernist yaklaşımlar |
|
14 |
Modernist eser örnekleri (1945 sonrası) |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Strauss Joseph N. Introduction to Post Tonal Theory. Second Ed., Prentice Hall. 2000. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Ödev/yazılı sınav. |
Açıklama |
Makale formunda ödev ve/veya açık uçlu yazılı sınav. |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
118 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,93 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
1
|
1
|
5
|
3
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
OK2
|
1
|
1
|
5
|
5
|
1
|
3
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
OK3
|
4
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
OK4
|
4
|
1
|
3
|
2
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
2
|
OK5
|
1
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
OK6
|
4
|
1
|
5
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |