Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
POST TONAL BAĞLAMDA TÜRLER ve BİÇİMLER
1 Dersin Adı: POST TONAL BAĞLAMDA TÜRLER ve BİÇİMLER
2 Dersin Kodu: YAY5118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Gökçe ALTAY ARTAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gökçe ALTAY ARTAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: B.U.Ü.Devlet Konservatuvarı
altaygokce@uludag.edu.tr
0 224 294 27 48
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Post-tonal bağlamdaki farklı müzikal tür ve biçimlerin üslupla ilgili unsurlarla birlikte incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Müzikal yapı bütünlüğü hakkında donanımlı olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin tür ve biçimleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilme.;
2 Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin tür ve biçimlerini yorumlayabilme.;
3 Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin uygulanan tekniklere göre üslup ve biçim farklarını kavrayabilme.;
4 Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eserlerin biçimleriyle ilgili araştırma yapabilme.;
5 Konser (performans) programı içinde yer alan post-tonal eser/eserlerle ilgili topladığı bilgileri metin çalışması içinde değerlendirebilme;
6 Post-tonal bağlamda farklı tür ve biçimlerin karşılaştırmalı analizini yapabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Post-tonalite kavramı.
2 Disonans kavramının algısal ve teknik değişimi.
3 Post-tonal teori
4 Post-tonal eser örnekleri (Fin de siecle ve 1914 arası)
5 Post-tonal eser örnekleri (Serializm ve sonrası: 1914 - 1945)
6 Post-tonal teori çalışması ve eser örnekleri
7 Atonalite ve İfade
8 Atonalite ve Biçim
9 Atonal eser analizleri (1945 öncesi)
10 20. ve 21. Yy.’larda Modalite Kavramı
11 Modal bağlamda biçim ve tür kavramı
12 Modal eser analizleri
13 Biçim ve türde modernist yaklaşımlar
14 Modernist eser örnekleri (1945 sonrası)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Strauss Joseph N. Introduction to Post Tonal Theory. Second Ed., Prentice Hall. 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev/yazılı sınav.
Açıklama Makale formunda ödev ve/veya açık uçlu yazılı sınav.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 5 3 1 1 1 1 2 1 1 1
OK2 1 1 5 5 1 3 1 2 1 1 2 1
OK3 4 1 2 1 1 1 1 1 1 1 2 1
OK4 4 1 3 2 1 1 1 2 1 1 1 2
OK5 1 2 2 1 1 1 1 2 1 1 2 1
OK6 4 1 5 1 1 2 1 1 2 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr