Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RESİM SANATINDA VİZYON, KURAM VE UYGULAMA
1 Dersin Adı: RESİM SANATINDA VİZYON, KURAM VE UYGULAMA
2 Dersin Kodu: RSM6110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Gülser AKTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Gülser Aktan
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sanat yapıtlarını sanat kuramları dahilinde değerlendirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat kuramlarını bilir.;
2 Sanatı disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirebilir;
3 Sanat olgusu ve malzemesinin tarihsel süreç içindeki değişim evrelerini açıklayabilir;
4 Sanat alanında entellektüel birikim ve estetik bir bakış açısı kazanarak, sanat alanındaki gelişmeleri takip edebilir;
5 Sanat yapıtlarını kuramsal bağlamda analiz edebilir ve çıkarımları uygulama alanına dönüştürebilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Platon’da güzelin kavramsal ve özsel olarak Belirlenmesi konuyla ilgili eser inceleme
2 Arıstoteles’te mimesis ve katharsis olarak sanat konuyla ilgili eser inceleme
3 St augustinus ve aquinas’ın güzel üstüne görüşleri Konuyla ilgili eser inceleme.
4 Hutcheson ve estetik hakkındaki görüşleri.Hume ve estetik hakkındaki görüşleri. Konuyla ilgili eser inceleme.
5 Baumgarten ve Estetik Sözcüğünün ortaya Çıkışı Konuyla ilgili eser inceleme.
6 Kant ve estetik hakkındaki görüşleri. Konuyla ilgili eser inceleme.
7 Schiller ve estetik hakkındaki görüşleri. Konuyla ilgili eser inceleme.
8 Hegel: Tin’in Dışavurumu Olarak Sanat Konuyla ilgili eser inceleme.
9 Schelling ve estetik hakkındaki görüşleri. Konuyla ilgili eser inceleme.
10 Schophenhauer ve estetik hakkındaki görüşleri.Nietzsche ve estetik hakkındaki görüşleri Konuyla ilgili eser inceleme.
11 Marksist estetik Tolstoy ve estetik anlayışı. Konuyla ilgili eser inceleme.
12 Benedetto croce ve estetik anlayışı. Konuyla ilgili eser inceleme.
13 Martın Heıdegger ve estetik anlayışı. Konuyla ilgili eser inceleme.
14 John Dewey ve estetik anlayışı. Sartre ve Merleau-ponty ve estetik anlayışı. Konuyla ilgili eser inceleme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Estetik, İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi
Sanat ve Estetik, Peter De Bolla, Ayrıntı Yayınları
Sanat Felsefesi Üzerine, Cevat Memduh Altar, Yapı Kredi Yayınları
Kant Estetiiği, Taylan Altuğ, Payel Yayınevi
Croce'nin Estetiği, Bedreettin Cömert, Kültür Bakanlığı Yayınları
Estetik Doktrinler, Suut Kemal Yetkin, Bilgi Yayınevi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli test Uygulamalı sınav
Açıklama Teorik ve uygulamalı sınav birlikte değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 10 50
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 3 4 4 5 4 5 4 3 4 5
OK2 5 4 5 4 5 4 3 4 5 4 5 4
OK3 5 4 4 5 4 4 5 5 4 5 5 5
OK4 5 3 4 4 4 4 4 3 4 3 4 5
OK5 2 3 4 4 5 4 4 4 3 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr