1 | Dersin Adı: | ÖZGÜN BASKIRESİM |
2 | Dersin Kodu: | RSM5105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Ahmet Şinasi İşler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sinasi@uludag.edu.tr, 0 506 3083931, Bursa Uludag Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders sanatta çağdaş düşünceler ve yaklaşımlar ile birlikte Özgünbaskıresimde kişisel ifadenin ön plana çıktığı orta düzey problemleri kapsar. Kısa süreli kuramsal dersler, sunumlar ve uygulamalar ile öğrenciler sekiz farklı özgünbaskıresim işleminde tıpkı basımlar üreteceklerdir: Monobaskı, Kolograf, Linol baskı, Ağaç baskı, Reçineli yüzeyi asitle yedirme, Çizilen yüzeyi asitle yedirme ve Kuru kazı. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Özgün baskıresim teknik ve yöntemleri ile elde ettiği deneyimi disiplinlerarası yaklaşımla resim kapsamındaki sanatsal ifade becerilerine entegre eder. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Derse, Ders Gereçlerine, Atölye Sürecine Giriş ÖZGÜNBASKıRESIM İŞLEMININ TARIHI, TANıMı VE TERMINOLOJISI A. DOĞRU EKIPMAN, MATERYAL VE DONANıM KULLANıMı KONUSUNDA BILGILENDIRME. B. ATÖLYE GÜVENLIĞI KONUSUNDA BILGILENDIRME C. PROJELERI TAMAMLAMA, ATÖLYE ÇEVRESINI SÜRDÜRME VE DENETIME KARŞıLıK VERMEYI IÇINE ALAN VERIMLI ÇALıŞMA ALıŞKANLıKLARıNı TANıMLAMA VE GELIŞTIRME. | |
2 | Mono Tipi Özgünbaskıresim | |
3 | İpek Baskı | |
4 | İpek Baskı | |
5 | Kolograf | |
6 | Kolograf | |
7 | Linol Baskı | |
8 | Linol Baskı | |
9 | Ağaç Baskı | |
10 | Ağaç Baskı | |
11 | Çukur Baskı (Çizgi Gravür + Reçineleme + Kuru Kazıma) | |
12 | Çukur Baskı (Çizgi Gravür + Reçineleme + Kuru Kazıma) | |
13 | Çukur Baskı (Mezzotint + Kuru Kazıma) | |
14 | Çukur Baskı (Mezzotint + Kuru Kazıma) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Donald Saff and Deli Sacilotto, Printmaking, U.S.A.: Wadsworth, 1978 Ruth Leaf, Etching Engraving and Other Intaglio Printmaking Techniques, Dover, New York: 1976. Beckford, John: New Media in Printmaking. New York: Watson-Guptill, 1976. Capon, Robin: Introducing Abstract Printmaking. New York: Watson-Guptill, 1973. Daniels, Harvey: Printmaking. New York: Viking Press, 1971. Dawson, John eds.: The Complete Guide to Printmaking Techniques and Material. New York: Crown Publishers, 1977. Epplink, Norman: 101 Prints. University of Oklahoma Press, 1971. Geske, Norman: Rudy Pozzatti American Printmaker. Lawrence, Kansas: University of Kansas Press, 1971. Green, Peter: New Creative Printmaking. New York: Watson-Guptill, 1965. Heller, Jules. Printmaking Today. New York: Holt, 1958. Johnson, Una E. American Prints and Printmakers. Garden City, New York: Doubleday and Company, 1980. Lasansky, Maurici. Lasanaky Printmaker. Iowa city, Iowa: University of Iowa Press, 1975. Maxwell, William C. Printmaking. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall Newman, Thelma. Innovative Printmaking. New York: Crown, 1977. Romano, Ross and Clare Romano; The Complete Printmaker. New York: Macmillan, 1972. Russ, Stephen: A Complete Guide to Printmaking. New York: Viking, 1975. Saff, Donald. Printmaking: History and Processes. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1978. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Kuramsal sınav ve ödev | |
Açıklama | Atölye uygulamaları bağlamında temel terimler ve kavramlar tarihsel gelişim süreci, örnek sanatçı ve uygulamalar, teknik gelişmeler vs. ile birlikte öğrencinin sanatsal deneyimi kapsamında kuramsal sınav. Atölye uygulamaları kapsamında sanatsal üretim sürecinin, ödevlerin ve sonuç ürünlerinin toplu değerlendirilmesi. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 5 | 40 |
Projeler | 1 | 23 | 23 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |