1 | Dersin Adı: | SANAT KURAMLARI |
2 | Dersin Kodu: | RSM5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Gülser AKTAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Gülser Aktan gaktan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste yansıtmacı, dışavurumcu, biçimci, işlevsel ve kurumsalcı sanat kuramları ışığında sanatta öznellik-nesnellik, sanat yapıtının kökeni ve tarihsellik, sanat eserinin ve sanatçının konumları irdelenecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sanat kuramlarını bilir ve sanat akımlarıyla ilişkilendirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanatın Tanımı , Plastik Sanatların Sınıflandırılması | |
2 | Sanat Teorilerinin Tanımı ve Özellikleri. Sanat Teorilerinin Sınıflandırılması ve Her Teorinin İşlevi | |
3 | Sanatçı ve Alıcı Açısından Sanat Teorileri | |
4 | Sanat Teorileri ve Sanatta Moda | |
5 | Çağdaş Sanat Teorileri. | |
6 | Klasizm ve Dışavurumculuk | |
7 | İdeal Olarak Modern | |
8 | Sanatta Soyutlama ve Form | |
9 | Eleştiri Olarak Gerçekçilik ve Figür | |
10 | Sanat Birey ve Toplum | |
11 | Sanatta Avangard Hareketler | |
12 | Sanatta Avangard Hareketler | |
13 | Modernist Eleştiri : Yeniden Okuma | |
14 | Modern Estetikten Kopuş / Postmoderne Doğru |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, 2. Baskı, Remzi Kitabevi, 1991 Adnan Turani, Çağdaş Dünya Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2003. İsmail Tunalı, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, 1981. Charles Harrison and Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Balckwell Publihers Ltd. 1997 Sıtkı M. Erinç, Sanatın Boyutları, Çınar Yayınları, 1998 Ahmet Cemal, Sanat Üzerine Denemeler, Can Yayınları,2000 Ernst Fischer, Sanatın Gerekliliği, Payel Yayınları, 1995 Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap, 2006 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav. | |
Açıklama | Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak değerlendirme ya da bağıl değerlendirme yapılır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 4 | 56 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |