Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT KURAMLARI
1 Dersin Adı: SANAT KURAMLARI
2 Dersin Kodu: RSM5115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Gülser AKTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Gülser Aktan
gaktan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste yansıtmacı, dışavurumcu, biçimci, işlevsel ve kurumsalcı sanat kuramları ışığında sanatta öznellik-nesnellik, sanat yapıtının kökeni ve tarihsellik, sanat eserinin ve sanatçının konumları irdelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sanat kuramlarını bilir ve sanat akımlarıyla ilişkilendirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanatın tanımını yapar.;
2 Plastik sanatları sınıflandırır.;
3 Sanat teorilerini, tanımını ve özelliklerini açıklar.;
4 Sanatçı ve alıcı açısından Sanat teorilerini açıklar.;
5 Sanat teorileri ve sanatta moda ilişkisini açıklar.;
6 Klasizm, Dışavurumculuk ve Modernism kavramlarını sanat kuramları bağlamında açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanatın Tanımı , Plastik Sanatların Sınıflandırılması
2 Sanat Teorilerinin Tanımı ve Özellikleri. Sanat Teorilerinin Sınıflandırılması ve Her Teorinin İşlevi
3 Sanatçı ve Alıcı Açısından Sanat Teorileri
4 Sanat Teorileri ve Sanatta Moda
5 Çağdaş Sanat Teorileri.
6 Klasizm ve Dışavurumculuk
7 İdeal Olarak Modern
8 Sanatta Soyutlama ve Form
9 Eleştiri Olarak Gerçekçilik ve Figür
10 Sanat Birey ve Toplum
11 Sanatta Avangard Hareketler
12 Sanatta Avangard Hareketler
13 Modernist Eleştiri : Yeniden Okuma
14 Modern Estetikten Kopuş / Postmoderne Doğru
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, 2. Baskı, Remzi Kitabevi, 1991
Adnan Turani, Çağdaş Dünya Felsefesi, Remzi Kitabevi, 2003.
İsmail Tunalı, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, 1981.
Charles Harrison and Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Balckwell Publihers Ltd. 1997
Sıtkı M. Erinç, Sanatın Boyutları, Çınar Yayınları, 1998
Ahmet Cemal, Sanat Üzerine Denemeler, Can Yayınları,2000
Ernst Fischer, Sanatın Gerekliliği, Payel Yayınları, 1995
Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, Doğan Kitap, 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli sınav.
Açıklama Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak değerlendirme ya da bağıl değerlendirme yapılır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 0 4 56
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5
OK2 5 4 4 5 4 4 4 4 5 5 4 4
OK3 5 4 4 3 3 4 4 5 3 5 4 5
OK4 5 5 4 5 3 5 5 4 4 4 5 5
OK5 4 3 4 4 4 2 4 5 5 4 4 5
OK6 4 4 3 5 5 4 4 4 4 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr