Ders Öğretim Planı
Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri
1 |
Dersin Adı: |
Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri |
2 |
Dersin Kodu: |
MDR5113 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
8 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. MEHMET ŞANVER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
|
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Cezaevlerindeki manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Cezaevlerinde manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin önemi ve gerekliliği konusunda bilgi sahibi olur. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Cezaevlerindeki manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.;
|
2 |
Manevi danışmanlık ve rehberlik konusunda Cezaevi tutuklu ve hükümlülerinin tutum ve yaklaşımları hakkında bilgi ve bilinç kazanır.;
|
3 |
Uygulamalarda görülen eksikler ve yeni öneriler konusunda bilgi ve bilinç kazanır.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Cezaevlerinde Yürütülen Din Hizmetleri ve Manevi Rehberliğin Niteliği: Cezaevi Vaizlerinin Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma |
|
2 |
Cezaevi Kültüründe Maneviyat: Sincan F Tipi Cezaevi Örneği |
|
3 |
Denetimli Serbestlik Uygulamalarında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik |
|
4 |
Cezaevi Vaizlerinin Meslekî Yeterlilikleri Üzerine Nitel Bir Araştırma |
|
5 |
Türkiye’deki Ceza İnfaz Kurumlarında Manevi Danışmanlığın İmkânı
Üzerine Bir Değerlendirme |
|
6 |
Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Cezaevlerindeki Manevi Danışmanlık ve
Rehberlik Hizmetleri (1950-2018): Sınırlılıklar ve Bir Eğitim Programı |
|
7 |
Ceza İnfaz Kurumlarında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinde Vaka Örnekleri |
|
8 |
Mahkumların Rehabilitasyonu ve Topluma Kazandırılmasında Manevi
Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri (Hollanda, Exodus Örneği) |
|
9 |
Arnavutluk Cezaevlerinde İslâm ve Hıristiyan Din Hizmetleri |
|
10 |
Almanya’daki Cezaevlerinde İslami Manevi Rehberlik ve Danışmanlık Uygulamaları: DİTİB Örneği |
|
11 |
Hükümlü ve Tutukluların Rehabilitasyon ve Resosyalizasyonunda
Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Yeri ve Rolü |
|
12 |
Kadın Hükümlülerde Manevi Yönelim, Dua ve Umut İlişkisi (Sivas Açık Ceza İnfaz Kurumu Örneği) |
|
13 |
Ah Etmek ya da Af Etmek: Manevi Danışmanlık Açısından Hapishane
Olgusuna Hz. Yusuf Örneği ile Bakmak |
|
14 |
Suça Karışan Kimselere Yönelik Manevî Danışmanlık ve Rehberlik: Suriyeli Göçmenler Üzerine Nitel Bir Araştırma |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. Zengin-N.Tınaz-A. Ayten-H. Ekşi (eds.), (2019) Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik, Dem Yay. İst. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Sunumlar /seminerler ve klasik sınav |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
14 |
196 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
239 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
7,97 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
OK1
|
4
|
3
|
2
|
3
|
3
|
OK2
|
3
|
2
|
2
|
2
|
0
|
OK3
|
3
|
2
|
2
|
1
|
3
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |