Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri
1 Dersin Adı: Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri
2 Dersin Kodu: MDR5113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ŞANVER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cezaevlerindeki manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Cezaevlerinde manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin önemi ve gerekliliği konusunda bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Cezaevlerindeki manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.;
2 Manevi danışmanlık ve rehberlik konusunda Cezaevi tutuklu ve hükümlülerinin tutum ve yaklaşımları hakkında bilgi ve bilinç kazanır.;
3 Uygulamalarda görülen eksikler ve yeni öneriler konusunda bilgi ve bilinç kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Cezaevlerinde Yürütülen Din Hizmetleri ve Manevi Rehberliğin Niteliği: Cezaevi Vaizlerinin Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
2 Cezaevi Kültüründe Maneviyat: Sincan F Tipi Cezaevi Örneği
3 Denetimli Serbestlik Uygulamalarında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik
4 Cezaevi Vaizlerinin Meslekî Yeterlilikleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
5 Türkiye’deki Ceza İnfaz Kurumlarında Manevi Danışmanlığın İmkânı Üzerine Bir Değerlendirme
6 Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Cezaevlerindeki Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri (1950-2018): Sınırlılıklar ve Bir Eğitim Programı
7 Ceza İnfaz Kurumlarında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinde Vaka Örnekleri
8 Mahkumların Rehabilitasyonu ve Topluma Kazandırılmasında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri (Hollanda, Exodus Örneği)
9 Arnavutluk Cezaevlerinde İslâm ve Hıristiyan Din Hizmetleri
10 Almanya’daki Cezaevlerinde İslami Manevi Rehberlik ve Danışmanlık Uygulamaları: DİTİB Örneği
11 Hükümlü ve Tutukluların Rehabilitasyon ve Resosyalizasyonunda Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Yeri ve Rolü
12 Kadın Hükümlülerde Manevi Yönelim, Dua ve Umut İlişkisi (Sivas Açık Ceza İnfaz Kurumu Örneği)
13 Ah Etmek ya da Af Etmek: Manevi Danışmanlık Açısından Hapishane Olgusuna Hz. Yusuf Örneği ile Bakmak
14 Suça Karışan Kimselere Yönelik Manevî Danışmanlık ve Rehberlik: Suriyeli Göçmenler Üzerine Nitel Bir Araştırma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: M. Zengin-N.Tınaz-A. Ayten-H. Ekşi (eds.), (2019) Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik, Dem Yay. İst.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunumlar /seminerler ve klasik sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 239
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,97
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OK1 4 3 2 3 3
OK2 3 2 2 2 0
OK3 3 2 2 1 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr