1 | Dersin Adı: | TÜRKİYEDE DİN EĞİTİMİ SİSTEMİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB6127 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET EMİN AY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Mehmet Emin Ay Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 0224 2431066-60403 mehmeteminay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türkiye’de Din Eğitiminin Kanalları hakkında bilgi Sahibi olmak temel amacımız. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türkiye'de din eğitimi tarihini öğrenerek mesleğinin teorik çerçevesini anlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türkiye’de Din Eğitiminin Kanalları ve Temel Sorunlar | |
2 | Türkiye’de Din Eğitiminin Kanalları | |
3 | Ailenin Önemi ve Aile Türleri | |
4 | Devlete Ait Resmi Kurum ve Kuruluşlar | |
5 | Milli Eğitim Bakanlığı | |
6 | Üniversite | |
7 | Diyanet İşleri Başkanlığı | |
8 | Basın - Yayın ve Medya | |
9 | Özel ve Tüzel Kişilere Ait Kurum ve Kuruluşlar | |
10 | Belediyeler | |
11 | Vakıflar | |
12 | Dernekler | |
13 | Kültür Merkezleri / Düşünce Enstitüleri | |
14 | Dini Cemaatler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Halis AYHAN, Türkiye'de Din Eğitimi, M.Ü.İ.V. yay., İstanbul 1992 İsmet PARMAKSIZOĞLU, Türkiye'de Din Eğitimi, MEB Yayınları, Ankara 1966 Ömer OKUTAN, Din Eğitimi, Cumhuriyet Döneminde Eğitim, MEB yayınları. İstanbul 1983 Beyza BİLGİN, Türkiye'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Ankara 1980 Mustafa ÖCAL, “Kuruluşundan Günümüze İmam-Hatip Liseleri” Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, Yıl 1999, Sayı 6 Nurullah ALTAŞ, “Ortaöğretimde Din Eğitimi”, Din Eğitimi (Ed. N. Altaş, M. Köylü), Gündüz Eğitim ve Yay.; Ankara 2012 Mehmet Emin AY, Ailede ve Okulda İdeal Din Eğitimi, 6. Bs. Bursa 2020 Mehmet Emin AY, Problemleri ve Beklentileriyle Türkiye’de Kur’an Kursları, Bursa, 2005 Mehmet Emin AY, Yükseköğretimde Rehberlik, Bursa 2005 Mustafa KÖYLÜ, Türkiye’de Yüksek Din Öğretimi: Nicelik mi Nitelik mi? Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2013, sayı: 35, ss. 21-44 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 0 | 20 | 100 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |