Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL TABAKALAŞMA ve DİN
1 Dersin Adı: SOSYAL TABAKALAŞMA ve DİN
2 Dersin Kodu: FDB6131
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDURRAHMAN KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: k_abdurrahman@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenci sosyal tabakalaşmaya dair bilgi edinir. Sosyal tabakalaşma ve din arasındaki ilişkiyi tartışabilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sosyal tabakalaşma ve din ilişkisini anlayan öğrenci toplumu ve toplumdaki tabakalaşmayı daha güzel yorumlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal tabakalaşma kavramını öğrenir.;
2 Farklı dinleri sosyal tabakalaşma açısından yorumlayabilir.;
3 Farklı kültürleri sosyal tabakalaşma açısından yorumlayabilir.;
4 Ortaçağ'daki sosyal tabakalaşma örneklerini öğrenir.;
5 Modern toplumsal tabakalaşma çeşitlerini öğrenir ve yorumlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyal tabakalaşma kavramı
2 Hindistan’da din kaynaklı sosyal tabakalaşma: Kast sistemi
3 Hıristiyanlığın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din
4 Ortaçağ Avrupasında sosyal tabakalaşma ve din
5 Ortaçağ Avrupasında sosyal hareketlilik ve din
6 Batı’da sosyal tabakalaşma sistemindeki değişim
7 İslam’ın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din I
8 İslam’ın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din II
9 Ortaçağ İslam dünyasında sosyal tabakalaşma ve din I
10 Ortaçağ İslam dünyasında sosyal tabakalaşma ve din II
11 İslam dünyasında sosyal hareketlilik ve din
12 Modern toplumsal tabakalaşma sisteminde dinin konumu I
13 Modern toplumsal tabakalaşma sisteminde dinin konumu II
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tom Bottomore, Toplumbilim, Çev. Ünsal Oskay, İst., trs.
Montgomery Watt, Hz. Muhammed Mekke’de, Çev. M. R. Ayas, Ankara, 1986.
Marc Bloch, Feodal Toplum, Çev. M. A. Kılıçbay, Ankara, 1995.
Jean-Paul Charney, İslam Kültürü ve Toplumsal Ekonomik Değişim, Çev. A. B.
Baloğlu, O. Bilen, Ankara, 1997.
İzzet Er, Din Sosyolojisi, Ankara, 2008.
Maxime Rodinson, İslam ve Kapitalizm, Çev. F. Topaçoğlu, İstanbul, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 4 56
Projeler 3 7 21
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 215
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,17
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 0 2 5 3 3 3 3 3 3 3
OK2 4 3 2 2 0 3 3 0 2 3 0 3
OK3 3 3 3 3 3 3 5 0 4 2 0 2
OK4 3 0 3 0 2 2 3 4 2 3 2 4
OK5 2 3 2 1 4 2 2 3 3 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr