1 | Dersin Adı: | SOSYAL TABAKALAŞMA ve DİN |
2 | Dersin Kodu: | FDB6131 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDURRAHMAN KURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | k_abdurrahman@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenci sosyal tabakalaşmaya dair bilgi edinir. Sosyal tabakalaşma ve din arasındaki ilişkiyi tartışabilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sosyal tabakalaşma ve din ilişkisini anlayan öğrenci toplumu ve toplumdaki tabakalaşmayı daha güzel yorumlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal tabakalaşma kavramı | |
2 | Hindistan’da din kaynaklı sosyal tabakalaşma: Kast sistemi | |
3 | Hıristiyanlığın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din | |
4 | Ortaçağ Avrupasında sosyal tabakalaşma ve din | |
5 | Ortaçağ Avrupasında sosyal hareketlilik ve din | |
6 | Batı’da sosyal tabakalaşma sistemindeki değişim | |
7 | İslam’ın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din I | |
8 | İslam’ın ilk döneminde sosyal tabakalaşma ve din II | |
9 | Ortaçağ İslam dünyasında sosyal tabakalaşma ve din I | |
10 | Ortaçağ İslam dünyasında sosyal tabakalaşma ve din II | |
11 | İslam dünyasında sosyal hareketlilik ve din | |
12 | Modern toplumsal tabakalaşma sisteminde dinin konumu I | |
13 | Modern toplumsal tabakalaşma sisteminde dinin konumu II | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Tom Bottomore, Toplumbilim, Çev. Ünsal Oskay, İst., trs. Montgomery Watt, Hz. Muhammed Mekke’de, Çev. M. R. Ayas, Ankara, 1986. Marc Bloch, Feodal Toplum, Çev. M. A. Kılıçbay, Ankara, 1995. Jean-Paul Charney, İslam Kültürü ve Toplumsal Ekonomik Değişim, Çev. A. B. Baloğlu, O. Bilen, Ankara, 1997. İzzet Er, Din Sosyolojisi, Ankara, 2008. Maxime Rodinson, İslam ve Kapitalizm, Çev. F. Topaçoğlu, İstanbul, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 4 | 56 |
Projeler | 3 | 7 | 21 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 215 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |