Ders Öğretim Planı
BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ
1
Dersin Adı:
BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ
2
Dersin Kodu:
FDB5123
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
8
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. İSMAİL ÇETİN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
ismcet@uludag.edu.tr 0224 2431066/60322
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrenciye Bilgi öğretisinin temel problemleri ve bu problemleri çözmek adına ortaya konmuş çeşitli açıklamalardan oluşan doktrinleri tanıtmak ve onlar arasında karşılaştırmalı değerlendirmeler yapma becerisini kazandırmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneği kazanma
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI HAKKINDA GENEL BİLGİ;
2
BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI;
3
İNSAN BİLGİSİNİN HANGİ YOLLARLA EDİNİLDİĞİ SORUSU VE BU NA VERİLMİŞ ÇEŞİTLİ CEVAPLAR;
4
BİLGİNİN KAYNAĞI KONUSUNDA EMPİRİST YAKLAŞIMLAR;
5
İLKÇAĞDA YAŞAMIŞ EMPIRIST FILOZOFLAR;
6
AYDINLANMA FELSEFESINDE EMPIRIST FILOZOFLAR;
7
BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA RASYONALIST AÇIKLAMALAR;
8
PLATON’UN İDEALAR ÖĞRETISINDEKİ RASYONALIST TEMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ;
9
DESCARTES’DA RASYONALIZMİN BOYUTLARI;
10
BILGININ DEĞERI KONUSUNDAKI TARTIŞMALAR;
Hafta
Teori
Uygulama
1
BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI
2
BILGININ TANIMI VE TÜRLERI
3
BILGININ KAYNAĞI PROBLEMI
4
BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA EMPIRIST AÇIKLAMALAR
5
İLKÇAĞDA EMPIRIST FILOZOFLAR
6
AYDINLANMA FELSEFESINDE EMPIRIST FILOZOFLAR
7
LOCKE, BERKELEY VE HUME’DA EMPIRIZM
8
BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA RASYONALIST AÇIKLAMALAR
9
PLATON’UN İDEALAR ÖĞRETISINDE RASYONALIST TEMALAR
10
DESCARTES’DA RASYONALIZM
11
KANT’DA EMPIRIZM VE RASYONALIZMIN UZLAŞTIRILMASI
12
BILGININ DEĞERI KONUSUNDAKI TARTIŞMALAR
13
SEPTIK FILOZOFLAR
14
DOGMATIZMIN CEVABI
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
HAMLYN, D.W., THE THEORY OF KNOWLEDGE, MACMILLAN COMP., LONDON 1972. ÜLKEN, H. Z., GENEL FELSEFE DERSLERI, ANK. ÜİF. YAY., ANKARA 1971
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açık uçlu değerlendirme yöntemi uygulanacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
7
98
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
100
100
Toplam İş Yükü
240
Toplam İş Yükü / 30 saat
8
Dersin AKTS Kredisi
8
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
OK1
0
2
0
0
0
0
0
3
0
0
0
OK2
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK3
1
0
0
3
0
0
3
0
0
0
2
OK4
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK6
3
0
2
0
0
4
0
0
0
0
4
OK7
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK8
0
4
0
0
0
0
0
0
0
2
0
OK9
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK10
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek