Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ
1 Dersin Adı: BİLGİ ÖĞRETİSİNİN TEMEL PROBLEMLERİ
2 Dersin Kodu: FDB5123
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL ÇETİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ismcet@uludag.edu.tr
0224 2431066/60322
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye Bilgi öğretisinin temel problemleri ve bu problemleri çözmek adına ortaya konmuş çeşitli açıklamalardan oluşan doktrinleri tanıtmak ve onlar arasında karşılaştırmalı değerlendirmeler yapma becerisini kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Analitik düşünme ve problem çözme yeteneği kazanma
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI HAKKINDA GENEL BİLGİ;
2 BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI;
3 İNSAN BİLGİSİNİN HANGİ YOLLARLA EDİNİLDİĞİ SORUSU VE BU NA VERİLMİŞ ÇEŞİTLİ CEVAPLAR;
4 BİLGİNİN KAYNAĞI KONUSUNDA EMPİRİST YAKLAŞIMLAR;
5 İLKÇAĞDA YAŞAMIŞ EMPIRIST FILOZOFLAR;
6 AYDINLANMA FELSEFESINDE EMPIRIST FILOZOFLAR;
7 BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA RASYONALIST AÇIKLAMALAR;
8 PLATON’UN İDEALAR ÖĞRETISINDEKİ RASYONALIST TEMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ;
9 DESCARTES’DA RASYONALIZMİN BOYUTLARI;
10 BILGININ DEĞERI KONUSUNDAKI TARTIŞMALAR;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 BILGI ÖĞRETISININ KONUSU VE AMACI
2 BILGININ TANIMI VE TÜRLERI
3 BILGININ KAYNAĞI PROBLEMI
4 BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA EMPIRIST AÇIKLAMALAR
5 İLKÇAĞDA EMPIRIST FILOZOFLAR
6 AYDINLANMA FELSEFESINDE EMPIRIST FILOZOFLAR
7 LOCKE, BERKELEY VE HUME’DA EMPIRIZM
8 BILGININ KAYNAĞI KONUSUNDA RASYONALIST AÇIKLAMALAR
9 PLATON’UN İDEALAR ÖĞRETISINDE RASYONALIST TEMALAR
10 DESCARTES’DA RASYONALIZM
11 KANT’DA EMPIRIZM VE RASYONALIZMIN UZLAŞTIRILMASI
12 BILGININ DEĞERI KONUSUNDAKI TARTIŞMALAR
13 SEPTIK FILOZOFLAR
14 DOGMATIZMIN CEVABI
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: HAMLYN, D.W., THE THEORY OF KNOWLEDGE, MACMILLAN COMP., LONDON 1972.
ÜLKEN, H. Z., GENEL FELSEFE DERSLERI, ANK. ÜİF. YAY., ANKARA 1971
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu değerlendirme yöntemi uygulanacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 100 100
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 2 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 1 0 0 3 0 0 3 0 0 0 2
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 2 0 0 4 0 0 0 0 4
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 2 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr