1 | Dersin Adı: | Yaygın Din Eğitimi |
2 | Dersin Kodu: | FDB5134 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ÜMMÜGÜL BETÜL KANBUROĞLU ERGÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün email: ubetulk@uludag.edu.tr 0224 2431066-60251 BUÜ İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yaygın din eğitimi, örgün eğitim kurumlarında verilen din eğitimi ve öğretimi dışında, isteyenleri din konusunda aydınlatmak, toplum bireylerine ortak dinî ve millî değerleri aşılamak, dinin kardeşlik, özveri, hoşgörü gibi ilkelerini bireylere kazandırmak üzere yapılan etkinliklerdir. Bu ders öğrencilere bu alanı tanıtmayı ve temel problem alanlarını tartışmayı amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yaygın din eğitimi dersi, bu etkinliklerin dini anlayış ve yaşayışla ilgili teorik ve pratik problemlerini araştırır, inceler, çözümler üretmeye, geleceğe yönelik teoriler geliştirmeye çalışır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Camilerde Din Eğitimi ve Öğretimi | |
2 | Din Eğitiminde Vaazlar | |
3 | Din Eğitiminde Hutbeler | |
4 | Kur’an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretimi | |
5 | Yetişkin Din Eğitimi Teorileri | |
6 | Yetişkinlikte Öğrenme | |
7 | Yetişkinlikte Psikolojik ve Dini Gelişim | |
8 | Din Eğitimi Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar | |
9 | Yetişkin Din Eğitiminde Programlama | |
10 | Yetişkin Din Eğitiminde Program Geliştirme | |
11 | Yetişkin Din Eğitiminde Yöntemler | |
12 | Yetişkin Din Eğitiminde Değerlendirme | |
13 | Yetişkin Din Eğitimcilerinin Özellikleri | |
14 | Kuşaklararası Din Eğitimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yurdagül Mehmedoğlu, Erişkin Bireyin Kendilik Bilinci ve Din Eğitimi, Rağbet Yay., İstanbul, 2001. Mustafa Köylü, Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi, Dem yay., İstanbul 2004. Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, Ankara, 1995. Vogel, Linda, J., The Religious Education of Older Adults, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1984. Wicket, R. E. Y., “Working with Middle Aged Adults” (ed.) Nancy T. Foltz, Handbook of Adult Religious Education, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1986, ss. 83-104. McKenzie, Leon, The Religious Education of Adults, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1982. McKenzie, Leon, “The Purpose and Scope of Adult Religious Education” (in) Handbook of Adult Religious Education, (ed.) Nancy T. Foltz, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1986, s. 7-23. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev ve final sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 1 | 25 | 75 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |