Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Yaygın Din Eğitimi
1 Dersin Adı: Yaygın Din Eğitimi
2 Dersin Kodu: FDB5134
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ÜMMÜGÜL BETÜL KANBUROĞLU ERGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Ü.Betül Kanburoğlu Ergün
email: ubetulk@uludag.edu.tr
0224 2431066-60251
BUÜ İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yaygın din eğitimi, örgün eğitim kurumlarında verilen din eğitimi ve öğretimi dışında, isteyenleri din konusunda aydınlatmak, toplum bireylerine ortak dinî ve millî değerleri aşılamak, dinin kardeşlik, özveri, hoşgörü gibi ilkelerini bireylere kazandırmak üzere yapılan etkinliklerdir. Bu ders öğrencilere bu alanı tanıtmayı ve temel problem alanlarını tartışmayı amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yaygın din eğitimi dersi, bu etkinliklerin dini anlayış ve yaşayışla ilgili teorik ve pratik problemlerini araştırır, inceler, çözümler üretmeye, geleceğe yönelik teoriler geliştirmeye çalışır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Topluma katkı sağlaması açısından, camilerde, Kur’an kurslarında din eğitimi ve öğretiminin önemini öğrenir;
2 Yetişkinlerin biyolojik, psikolojik ve sosyal özelliklerini göz önünde bulundurarak onlara verilecek din eğitiminin sınırlarını belirler.;
3 Topluma yönelik din eğitimi hedefleri ve ilkeleri belirler be bunlara uygun programlar geliştirebilir.;
4 Yetişkin din eğitimcilerinin özelliklerini bilir.;
5 Yaygın din eğitiminde görevli elemanlar için tamamlayıcı, destekleyici hizmet içi eğitim programları geliştirir.;
6 Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate alarak yaygın din eğitimi alanında ileriye dönük teoriler geliştirir.;
7 Din eğitimi faaliyetlerini değerlendirir ve yaygın din eğitimi etkinliklerinin verimli yürütülmesine yardımcı olacak metotlar geliştirebilir.;
8 Yaygın din eğitimi alanında din görevlilerine, eğitimcilere rehberlik edecek esaslar belirler ve başka yaygın din eğitimi imkanlarını araştırır.;
9 Din eğitimi açısından çocuk ve yetişkin arasındaki farkları öğrenir ve buna göre metot kullanmayı bilir.;
10 Kuşaklararası din eğitimi etkinliklerinin verimli yürütülmesine uygun ortamlar hazırlamayı öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Camilerde Din Eğitimi ve Öğretimi
2 Din Eğitiminde Vaazlar
3 Din Eğitiminde Hutbeler
4 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi ve Öğretimi
5 Yetişkin Din Eğitimi Teorileri
6 Yetişkinlikte Öğrenme
7 Yetişkinlikte Psikolojik ve Dini Gelişim
8 Din Eğitimi Açısından Çocuk ve Yetişkin Arasındaki Farklar
9 Yetişkin Din Eğitiminde Programlama
10 Yetişkin Din Eğitiminde Program Geliştirme
11 Yetişkin Din Eğitiminde Yöntemler
12 Yetişkin Din Eğitiminde Değerlendirme
13 Yetişkin Din Eğitimcilerinin Özellikleri
14 Kuşaklararası Din Eğitimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yurdagül Mehmedoğlu, Erişkin Bireyin Kendilik Bilinci ve Din Eğitimi, Rağbet Yay., İstanbul, 2001.
Mustafa Köylü, Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi, Dem yay., İstanbul 2004.
Onur, Bekir, Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, Ankara, 1995.
Vogel, Linda, J., The Religious Education of Older Adults, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1984.
Wicket, R. E. Y., “Working with Middle Aged Adults” (ed.) Nancy T. Foltz, Handbook of Adult Religious Education, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1986, ss. 83-104.
McKenzie, Leon, The Religious Education of Adults, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1982.
McKenzie, Leon, “The Purpose and Scope of Adult Religious Education” (in) Handbook of Adult Religious Education, (ed.) Nancy T. Foltz, Religious Education Press, Birmingham, Alabama, 1986, s. 7-23.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve final sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 1 25 75
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 177
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,9
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK4 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr