1 | Dersin Adı: | TÜRK TENKİT TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE6140 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: alevsinar@uludag.edu.tr Tel: 0 224 29 41 813 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eleştiri türünün Türk edebiyatındaki gelişmesini öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci eleştiri türünün tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tenkit türü ve bu türün Türk edebiyatına girişi | |
2 | Tenkitin uygulaması ile ilgili hususlar (objektif tenkit, sanatkârane tenkit, izlenimci tenkit) | |
3 | Şinasi | |
4 | Ziya Paşa | |
5 | Namık Kemal | |
6 | Recaizade Mahmut Ekrem-Abdülhak Hamid Tarhan | |
7 | Mizancı Murat Bey | |
8 | Servet-i Fünûnda Edebî Tenkit | |
9 | Servet-i Fünûnda Edebî Tenkit | |
10 | II. Meşrutiyet sonrasında Tenkit | |
11 | Milli Mücadele döneminde Tenkit (Fevzi Lütfü) | |
12 | Cumhuriyet Döneminde Tenkit Nurullah Ataç | |
13 | Cumhuriyet Döneminde Tenkit Ziya Osman Saba-Suut Kemal Yetkin | |
14 | Cumhuriyet Döneminde Tenkit Berna Moran |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi 2. Ahmet hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler 3.Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı 4.Bilge Ercilasun, Servet-i Fünûnda EdebîTenkit 5. Bilge Ercilasun, Türkçü Tenkit 6.Kâzım Yetiş, Dönemler ve Problemler Aynasında Türk Edebiyatı 7.Berna Moran, Edebiyatı Kuramları ve Eleştiri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |