1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK HİKÂYE İNCELEMELERİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE5138 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Hülya TAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Halk hikâyesi kavramı, halk hikâyelerinin özellikleri, kaynakları, tasnifi hakkında bilgi vermek ve metodolojik olarak Türk halk hikâyelerini incelemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Halk hikayeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Halk hikâyesinin tanımı | |
2 | Halk hikâyesinin şekil özellikleri | |
3 | Halk hikâyesinin içerik özellikleri | |
4 | Halk hikâyelerinin kaynakları ve sınıflandırılması | |
5 | Halk hikâyesi anlatılan bölgeler | |
6 | Halk hikâyesi anlatıcıları | |
7 | Halk hikâyesi ile diğer türlerin ilişkisi | |
8 | Kahramanlık Hikâyeleri | |
9 | Sevda Konulu Halk Hikâyeleri | |
10 | Realist Halk Hikâyeleri, Meddah Hikâyeleri | |
11 | Ercişli Emrah ile Selvi Han Hikâyesi | |
12 | Tahir ile Zühre Hikâyesi | |
13 | Aslı ile Kerem Hikâyesi | |
14 | Yaralı Mahmut Hikâyesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alptekin, Ali Berat (1999). Hikâye Araştırmaları 1, Kirmanşah Hikâyesi. Ankara: Akçağ Yayınları. Alptekin, Ali Berat (2005). Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Ankara: Akçağ yay. Aslan, Ensar (1975). Çıldırlı Âşık Şenlik, Hayatı, Şiirleri ve Hikâyeleri (İnceleme-Metin-Sözlük). Ankara: Atatürk Üniversitesi Yay. Başgöz, İlhan (2012). Türkülü Aşk Hikâyeleri/Bir Gösterim Olarak, İstanbul: Pan yay. Çetin, İsmet (2020). Türk Halk Hikayeceiliği / Türkiye Sahası. Ankara, Nobel Yay. Boratav, Pertev Naili (2002)., Halk Hikayeleri ve Halk Hikayeciliği, İstanbul, Tarih Vakfı Yay. Görkem, İsmail (2000). Halk Hikâyeleri Araştırmaları/Çukurovalı Âşık Mustafa Köse ve Hikâye Repertuvarı, Ankara: Akçağ yay. Elçin, Şükrü(2010). Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara, Akçağ yay. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 0 | 5 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |