Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞU MEDENİYETİ VE TİYATRO
1 Dersin Adı: DOĞU MEDENİYETİ VE TİYATRO
2 Dersin Kodu: GSY4017
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İBRAHİM KARAHANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ikarahanci@uludag.edu.tr
0 224 296 30 12
Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doğu medeniyetine mensup ülkelerin tarihten günümüze tiyatro etkinliklerini öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tiyatro tarihi bilgisi edindirerek, yazılacak oyunlara kuramsal altyapı oluşturmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğu medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak;
2 Doğu tiyatrosu hakkında bilgi edinmek;
3 Doğu dinlerinin tiyatro üzerindeki etkilerini öğrenmek;
4 Hindistan, Çin, Japon ve Kore tiyatrosu hakkında bilgi sahibi olmak;
5 Bizans ve İslam ülkelerindeki tiyatro etkinleri hakkında bilgi sahibi olmak;
6 Doğu ve Batı tiyatrosu arasındaki ortak ve ayrışan yönleri bilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğu medeniyeti hakkında genel bilgiler
2 Bizans’ta tiyatro
3 İslam ülkelerinde tiyatro
4 Hindistan’da tiyatro
5 Hindistan’da tiyatro
6 Çin’de tiyatro
7 Çin’de tiyatro
8 Çin’de tiyatro
9 Japonya’da tiyatro
10 Japonya’da tiyatro
11 Kore’de tiyatro
12 Doğu dinleri ve tiyatro
13 Doğu ve batı tiyatrolarının ortak yönleri
14 Doğu ve batı tiyatrolarının ayrışan yönleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: And, Metin (1962). Bizans Tiyatrosu. Forum Yayınları.
Brocket, Oscar (2017). Tiyatro Tarihi. Dost Kitabevi.
Çolpan, Yılmaz (1964). Japonya ve Çin Tiyatrosu. İzlem Yayınları.
Stein, Burton. (2015). Hindistan Tarihi. İnkılap Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav uygulanır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Ödevler 0 1 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 3 4 5 2 5 4 4 5 4 5
OK2 5 3 2 5 5 4 4 3 5 3 4 4
OK3 5 4 5 3 3 5 5 5 3 4 4 2
OK4 5 4 3 5 5 4 4 4 3 4 5 3
OK5 5 4 4 3 4 5 3 4 4 4 3 5
OK6 5 4 3 5 4 5 4 3 5 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr