1 |
Dersin Adı: |
DRAMATİK YAZARLIK ve HAZIRLIK |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY1001 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. MİNE ARTU MUTLUGÜN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
iboz@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dramatik Yazarlık öğrencisini “dramatik oyun yazma eylemi”yle tanıştırmayı ve yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel öğelerin verilmesi amaçlanır. İzlenen yol öğrencinin yaratıcılığını desteklemek, teknik bilgiyle yön bulmasını sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Akademik gelişime katkı |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Hazırlık / Yazın sürecinin başlangıcı
|
Çıkış noktası bulma ve dramatik kurgu yapma
|
2 |
Yönelim/Yazar-Okuyucu İlişkisi, Hedef Kitle ve Önemi
|
Hedef kitle seçerek kurgu yapma |
3 |
Öz-Tema, Eserin Yönü, Tema ve Dramatik Malzeme arasındaki ilişki
|
Tema belirleme ve onu dramatik kurguya yerleştirme
|
4 |
Öykü ve Öyküyü Seyredilir Kılan Koşullar, Öykü Oluşturma Yöntemleri
|
Öykü oluşturma pratikleri |
5 |
Kararlılık Anının Bozulması, Gelişmeye Uygunluğu
|
Gelişmeye uygun ve inandırıcı dönüm noktaları yakalama |
6 |
Dramatik Olan, İlginçlik
Karakter ve Hedefleri, |
Kurguda dramatik olana yer verme amaçlı alıştırmalar |
7 |
Kişileştirme ve Dramatik Karakter
|
Karakter oluşturma
|
8 |
Genel bir değerlendirme (ara sınav)
|
Öyküyü olay örgüsü haline getirme
|
9 |
Olay Örgüsü ve Ateşleyici Sebep
|
Ana ve yan çatışmaları kurma, kriz anlarını belirleme |
10 |
Çatışma ve Kriz (merak ve Gerilim)
|
Zaman mekan ve atmosfere karar verme, onu kurgu içine yerleştirme |
11 |
Zaman-Mekan-Atmosfer
|
Dramatik ayrıntılar katma |
12 |
Oyun Kişisi Giriş Çıkışları, Dramatik Süsleme
|
Sahnelemeye ilişkin tartışmalar |
13 |
Biçim-Yöntem-Tür, Süre-Bölümleme-Sahne Düzeni |
Uygulamalara ilişkin eleştiriler
|
14 |
Başlama-Sonlandırma Ekonomik Anlatım
|
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Lajos EGRI, “Piyes Yazma Sanatı”, Çev: Suat TAŞER, Yazko Yayınları, İstanbul 1982. - Hülya NUTKU, “Oyun Yazmak”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1998. - Özdemir NUTKU, “Tiyatro Ve Yazar”, Gim. Yayınları, Ankara 1960. - Turgut ÖZAKMAN, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Bilgi Yayınevi, Ankara 1988. |
24 |
Değerlendirme |
|