Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DRAMATİK YAZARLIK ve HAZIRLIK
1 Dersin Adı: DRAMATİK YAZARLIK ve HAZIRLIK
2 Dersin Kodu: GSY1001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ARTU MUTLUGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iboz@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dramatik Yazarlık öğrencisini “dramatik oyun yazma eylemi”yle tanıştırmayı ve yazma eyleminin temelini oluşturan içerik ve biçime ait bilgilerin teorik olarak anlatılması ve uygulamalarla beslenmesiyle oyun yazarlığı alanındaki temel öğelerin verilmesi amaçlanır. İzlenen yol öğrencinin yaratıcılığını desteklemek, teknik bilgiyle yön bulmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dramatik kurguyu tanımak ;
2 Dramatik kurgu yapabilmek ;
3 Dramatik oyun yazma eylemine adım atmak ;
4 Dramatik yazarlığa ilişkin temel teorik bilgilere sahip olmak ;
5 Teorik bilgileri uygulamaya dökebilmek ;
6 Yaratıcılık kazanmak ;
7 Yaratıcılığa yön vermek ;
8 Oyun yazmaya nasıl başlayacağını bilmek ;
9 Oyun yazarken nasıl bir yol izleyeceğini bilmek ;
10 Oyun yazarken dikkat edilmesi gereken hususlara hakim olmak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hazırlık / Yazın sürecinin başlangıcı Çıkış noktası bulma ve dramatik kurgu yapma
2 Yönelim/Yazar-Okuyucu İlişkisi, Hedef Kitle ve Önemi Hedef kitle seçerek kurgu yapma
3 Öz-Tema, Eserin Yönü, Tema ve Dramatik Malzeme arasındaki ilişki Tema belirleme ve onu dramatik kurguya yerleştirme
4 Öykü ve Öyküyü Seyredilir Kılan Koşullar, Öykü Oluşturma Yöntemleri Öykü oluşturma pratikleri
5 Kararlılık Anının Bozulması, Gelişmeye Uygunluğu Gelişmeye uygun ve inandırıcı dönüm noktaları yakalama
6 Dramatik Olan, İlginçlik Karakter ve Hedefleri, Kurguda dramatik olana yer verme amaçlı alıştırmalar
7 Kişileştirme ve Dramatik Karakter Karakter oluşturma
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav) Öyküyü olay örgüsü haline getirme
9 Olay Örgüsü ve Ateşleyici Sebep Ana ve yan çatışmaları kurma, kriz anlarını belirleme
10 Çatışma ve Kriz (merak ve Gerilim) Zaman mekan ve atmosfere karar verme, onu kurgu içine yerleştirme
11 Zaman-Mekan-Atmosfer Dramatik ayrıntılar katma
12 Oyun Kişisi Giriş Çıkışları, Dramatik Süsleme Sahnelemeye ilişkin tartışmalar
13 Biçim-Yöntem-Tür, Süre-Bölümleme-Sahne Düzeni Uygulamalara ilişkin eleştiriler
14 Başlama-Sonlandırma Ekonomik Anlatım
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Lajos EGRI, “Piyes Yazma Sanatı”, Çev: Suat TAŞER, Yazko Yayınları, İstanbul 1982.
- Hülya NUTKU, “Oyun Yazmak”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 1998.
- Özdemir NUTKU, “Tiyatro Ve Yazar”, Gim. Yayınları, Ankara 1960.
- Turgut ÖZAKMAN, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Bilgi Yayınevi, Ankara 1988.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 7 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 2 3 4 3 0 0 0 0 0 0
OK2 3 5 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0
OK3 3 5 3 3 2 3 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 4 3 5 4 0 0 0 0 0 0
OK5 3 5 2 3 4 4 0 0 0 0 0 0
OK6 4 5 5 3 5 3 0 0 0 0 0 0
OK7 3 5 3 3 5 4 0 0 0 0 0 0
OK8 1 5 3 3 2 2 0 0 0 0 0 0
OK9 1 5 4 3 5 4 0 0 0 0 0 0
OK10 1 5 3 3 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr